کوه تیبیدابو در بارسلونا : بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا، شهر رویاهای اسپانیا، بارسلونا را به خاطر معماری زیبای جهانی، جاذبه های گردشگری معروف در سطح جهانی و سواحل افتابی اش دوست دارند. اما در کنار این جاذبه ها، جاذبه های دیگری هم مثل کوه تیبیدابو در شهر بارسلونا هستند که از نظرها مخفی مانده اما دارای جاذبه های بسیار می باشند. کوه تیبیدابو در بارسلونا به خاطر وجود منار کلیسایش از دور قابل مشاهده می باشد. این کوه 515 متر ارتفاع داشته و یکی از بلندترین نقطه های شهر می باشد. توریست ها و گردشگران تور اسپانیا از روی این کوه میتوانند تمام شهر بارسلونا را زیر نظر بگیرند و چند دقیقه محو زیبایی خیره کننده اش بشوند. بنابراین اگر به دنبال چشم اندازی بسیار زیبا در این شهر هستید، بدون تردید به سراغ کوه تیبیدابو بروید. و اما جاذبه های آن که باعث جذب بسیاری از توریست ها و گردشگران شده، شهربازی، کلیسا، معبد و ... هستند که لست تورز در ادامه هرکدام را برای شما معرفی خواهد کرد. 

کوه تیبیدابو در بارسلونا

مسیر تراموا به کوه تیبیدابو

اگر زیاد اهل پیاده روی و کوهپیمایی طولانی نیستید و میخواهید به سرعت به بالای این کوه برسید، میتوانید از تراموا و یا واگن های مسافربری استفاده کنید. همینطور بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اروپا هستند که مشکل پا و کمر دارند که میتوانند از این ترامواها و واگن های مسافربری برای رسیدن به بالای کوه استفاده کنند. همینطور مسیر این ترامواها بسیار هیجان انگیز بوده و از وسط خانه های شهر گذر می کند. واگن های این خط ریلی بازمانده از سال 1901 بوده که همین آن ها را به یکی از قدیمی ترین واگن های مسافربری اسپانیا تبدیل می کند. 

مسیر تراموا به کوه تیبیدابو

جاذبه های تفریحی کوه تیبیدابو در بارسلونا

شهر بازی قدیمی کوه تیبیدابو

این شهربازی برای بزرگ و کوچک و میانسال بازی های مختلف داشته و نماهای دیدنی و جذابی از بارسلون به همراه بازی های هیجان انگیز ترکیب کرده است. هر شش منطقه این پارک دارای جذاب ترین و بهترین بازی های شهر بارسلون می باشند که از محبوب ترین آن ها بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا کوه روسی، کشتی دزدان دریایی و گردباد می باشند. این شهربازی رویهای شنبه و یکشنبه و بعضی از دوشنبه ها باز بوده و آمده پذیرایی از توریست هاست. 

شهر بازی قدیمی کوه تیبیدابو

برج و پارک کلسرولا

مجموعه برج و پارک کلسرولا در سال 1992 برای المپیک تابستانی افتتاح شد. این مجموعه دارای ظاهر فوتوریستی برای منظم سازی همه احتیاجات مخابراتی و خبرگزاری های لازم برای بازی ها می باشد. یکی از پیشنهادات لست تورز برای توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا در سفر به بارسلونا بازدید از طبقه دهم برج کلسرولا در کوه تیبیدابو است. توریست ها  برای رسدین به این سکو باید پنج دقیقه به سمت بالا پیاده روی کنند تا بتوانند از روی آن چشم اندازی 360 به سمت شهر داشته باشند. 

برج و پارک کلسرولا

معبد قلب مقدس

این کلیسای زیبا و رویایی، در یک محوطه ای ساخته شد که یک افسانه کاتالونیایی در مورد آن ادعا می کند که مسیح بوسیله شیطان وسوسه شده است. این کلیسا بین سال های 1902 تا 1961 ساخته شده و نام آن را معبد قلب مقدس گذاشته اند. چیزی که در مورد این کلیسا بسیار جذاب است، نقاشی دیواری های بسیار زیبا همراه با موزائیک کاری های رنگی و همچنین سرداب نئو بیزانسی می باشند

معبد قلب مقدس

دسترسی های نزدیک به کوه تیبیدابو در بارسلونا

همانطور که گفته شد برای رسیدن به این قسمت مرتفع شهر بارسلونا میتوان از ترامواها و یا واگن های مسافرتی استفاده کرد. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند از میدان کاتالونیا به سمت خیابان تیبی دابو رفته و سپس با سوار شدن به ترامواهای قدیمی به رنگ آبی تا وسط کوه تیبیدابو بالا بروند. از وسط کوه تا ارتفاعات نیز ده دقیقه زمان لازم است.