شهر رویاهای اسپانیا، بارسلونا : بعد از مادرید، پرجمعیت ترین شهر اسپانیا که مهم ترین بندر کشور را هم داشته، شهر بارسلون می باشد. بارسلونا پایتخت کشور اسپانیا بوده و پرجمعیت ترین شهر قسمت خود مختار کاتالونیا می باشد. همچنین در اتحادیه اروپا نیز ششمین شهر پرجمعیت و بزرگ ترین کلا شهر اروپا در نزدیکی دریای مدیترانه است. بارسلون پایتخت کاتالونیا و مقر اصلی این دولت بوده و دارای پارلمان کاتالونیا و دیوان عالی کشور می باشد. از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا بارسلونا یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا شود، تجارت، رسانه، هنر، امور مالی، سرگرمی، بازرگانی بین المللی، آموزش و گردشگری است. این شهر دوازدهمین شهر دنیا و چهارمین شهر اروپا بوده که بازدیدکنندگان بسیاری از آن دیدن می کنند. بارسلونا نیز هر سال حدود پنج میلیون نفر توریست به سمت خود جذب می کند. مجله مونوکل معتقد است بارسلون هفدهمین شهر قابل سکونت در دنیا بوده و با داشتن 177 بیلیون یورو تولید ناخالصی داخلی، چهارمین شهر ثروتمند در اتحادیه اروپا و 35امین شهر دنیا می باشد. 

شهر رویاهای اسپانیا، بارسلونا

تاریخچه این شهر استثنائی اسپانیا

در مورد تاریخ ساخت این شهر میتوان به دو داستان متفاوت اشاره کرد. داستان اولی به این صورت بوده که ساخت آن متعلق به چهارصد سال پیش از ساخت رم بوسیله اسطوره بسیار بزرگی به اسم هرکول بوده و دیگری نیز ساخت شهر را به همیلکار بارسا کارتاژی، پدر هانیبال ربط میدهد که اسم او این شهر را نیز بارسینو گذاشت. حدودا پانزده سال پیش از میلاد رومی ها شهر را به یک اردوگاه نظمی که روی مانس تبر، یک تپه کوچک نزدیک به تالار قدیمی شهر بده تبدیل کرده بودند. بارسلون زمانی که زیر استعمار روم فاونتیایا قرار داشته با اسم بارسینو شناخته می شد. بعد از سال ها بارسلون به عنوان یک شهر رومی تاسیس شد و بعد از گذشت مدت زمانی، پایتخت کنت های بارسلونا شد. بارسلونا بعد از پیوستن به پادشاهی اراگون یکی از مهم ترین شهرهای امپراتوری اراگون بود. اما امروزه شهر بارسلون از مهم ترین مراکز فرهنگی و همینطور مقصد اصلی توریست ها بوده و دارای میراث فرهنگی کاملی است. 

تاریخچه این شهر استثنائی اسپانیا

مساحت و جمعیت شهر بارسلونا

همانطور که در ابتدا گفته شد، شهر بارسلونا، پایتخت کشور اسپانیا پرجمعیت ‌ترین شهر قسمت خودمختار کاتالونیا بوده و حدودا دارای 1.621.537 تفر در منطقه ای به مساحت 101.4 کیلومتر مربع بوده. منطقه شهری بارسلون بدون نظر گرفتن حومه در منطقه 803 کیلومتری مربعی، دارای بیشتر از 4.200.000 نفر می باشد. به طور کلی حدودا پنج میلیون نفر در قسمت شهری بارسلونا زندگی می کنند. 

مساحت و جمعیت شهر بارسلونا

نام بارسلونا

اسم بارسلونا از زبان فنیقی هایی که در ایبری زندگی می کردند و آن ها را به بارکنو می شناختند آمده است. همچنین شما میتوانید روی سکه های قدیمی این کشور ببینید که روی آن ها به خط ایبری بارکنو Barkeno in Levantine Iberian script نوشته شده. در متنون یونان باستان نیز آن را بارکینونو و در لاتین آن را بارسیلونوم نوشته اند. در قرون وسطی شهر بارسلونا نیز به اسم های مختلفی از جمله چون بارچینونا، بارسالونا، بارچلونا و بارچنونا شناخته شده است. 

نام بارسلونا

جاذبه ‌های این شهر آفتابی

جاذبه ‌های این شهر آفتابی

هتل های پیشنهادی ما برای اقامت در شهر بارسلونا

به خاطر اینکه هتل های این شهر در خارج از بارسلونا قرار دارند، توریست ها و گردشگران برای هر شب اقامت خود در آن باید هزینه نسبتا بالایی پرداخت کنند. به همین دلیل حتما بودجه خود برای اقامت در این شهر را از قبل مشخص کنید. همچنین این مورد را توجه داشته باشید که هرچند هتل های گران قیمت هستند اما در عوض سرویس دهی بسیار خوبی به میهمانان خواهد شد. در ادامه لست تورز چند تا از بهترین هتل های شهر بارسلونا را معرفی کرده است :

  • هتل مجستیک بارسلونا جی ال  "Majestic Hotel & Spa Barcelona GL" 
  • هتل آرتس بارسلونا  "Hotel Arts Barcelona" 
  • هتل سوفیا "Sofia Barcelon" 
  • هتل آلما بارسلونا جی ال "Alma Barcelona GL"
  • هتل باگواس بارسلونا "Hotel Bagués"
  • هتل دی ا پلاکا ریآل جی.ال بارسلونا  "Hotel DO Plaça Reial G.L"  
  • هتل سراس بارسلونا "Hotel The Serras"  
  • هتل کاتن هوس اتوگراف کالکشن بارسلونا "Cotton House Hotel, Autograph Collection" 
  • هتل دبلیو بارسلونا "W Barcelona"
  • هتل پولمن بارسلونا اسکیپر "Pullman Barcelona Skipper"

هتل های پیشنهادی ما برای اقامت در شهر بارسلونا

محبوب ترین مراکز خرید بارسلونا

  • مرکز خرید دیاگونال مار "Diagonal Mar"
  • مرکز خرید ماره‌ماگنوم "Maremágnum"
  • مرکز خرید آرناس "Arenas"
  • مرکز خرید لیا "L’Illa"
  • مرکز خرید گران ویا 2 "Gran Via 2"
  • مرکز خرید لا رامبلا "Rambla"

محبوب ترین مراکز خرید بارسلونا

سواحل این شهر 

بهترین ساحل دنیا، برای شهر بارسلونای اسپانیا است. ساحل این شهر لقب بهترین ساحل دنیا را دارد. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا میتوانند با وجود غریق نجات در تمام نقاط این ساحل به راحتی و با خیالی آسوده در آن دریای مدیترانه شنا کنند. بارسلونا از زیباترین و جذاب ترین شهرهای ساحلی بوده دارای فضای بسیار شاداب و سرزنده ای می باشد. بارسلونا در فصل تابستان در قسمت سواحل شلوغ ترین نواحی شهر را داشته و حتی بسیاری از توریست ها با تور یک روزه خود را به ساحل این کشور اروپایی میرسانند تا آب تنی کرده و یا خود را تفریحات آبی مشغول نگه دارند. تفریحات آبی در این دریا شامل موج سواری، قایق سواری، جت سواری و ... می باشد. همچنین رستوران های بسیار معروفی همراه با غذاهای دریای تازه در این سواحل بارسلونا وجود دارند. 

سواحل این شهر

غذاهای لذیذ بارسلونا

اسپانیا غذاهای بسیار متنوع و خوشمزه ای داشته که در دنیا بسیار معروف هستند. بعضی از این غذاهای ایرانی به فرهنگ ما ایرانیان بسیار شباهت دارند، از جمله کراکت یا پائیا که همان پلو است. اما شیوه و روش آشپزی آن ها با دیگر کشورهای دنیا بسیار متفاوت می باشد. درواقع جمع آوری فرهنگ ها از دیگر مناطق کشور شیوه آشپزی را نشان میدهد.

غذاهای لذیذ بارسلونا

آب و هوای بارسلونا

بارسلونا همیشه خدا آب و هوای بسیار خوبی داشته و تقریبا همه مردم آن و همینطور توریست ها و گردشگران از شرایط اب و هوایی آن بسیار راضی بوده اند. آب و های آفتابی که بارسلونا داشته این امکان را به توریستها و گردشگران تور ارزان اروپا میدهد تا از سواحل این شهر به راحتی استفاده کرده و از آثار تاریخی مثل کلیسای ساگردا فامیلیا یا پارک گول دیدن کنند. آب و هوای مدیترانه ای بارسلونا در دریا قرار داشته و دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. به همین خاطر  اگر در سه فصل بهار، پاییز و زمستان به آن سفر کنید، آب و هوای مرطوب و دمای هوای نسبتا ملایمی را تجربه خواهید کرد. در فصل تابستان اما آب و هوای گرم و خشکی دارد. بیشترین هوای گرم برای ماه های ژوئیه و اوت و بیشترین هوای سرد برای اواخر ماه دسامبر، ژانویه و فوریه می باشد. خنک ترین فصل باسلونا برای ماه های مارس، آپریل و می است. به عبارتی بهار در بارسلونا خنک ترین آب و هوا را دارد. تابستان آن یعنی ژوئن، جولای و آگوست بهترین فصل برای توریست ها و گردشگران علاقه مند به سواحل است. اما باید توجه داشته باشید که ماه جولای و آگوست گرم ترین ماه های این فصل بوده و ممکن است از ساعت یک تا پنج بعد از ظهر هوا به شدت گرم شد. حتی مردم محلی نیز ساعات ظهر و بعد از ظهر نیز در خانه کار می کنند و بیشتر تعطیلات را در کنار سواحل به سر میبرند. پاییز فصل بسیار مناسبی برای سفر به اسپانیاست. ماه های اکتبر، سپتامبر و نوامبر از ماه های پاییزی بوده و اسپانیا در این فصل آب و هوای باراین و بسیاری زیبایی دارد. زمستان بیشتر مخصوص افرادی است که چندان علاقه و تمایلی به بازدید از سواحل نداشته باشند. آب و هوای بارسلونا در زمستان شامل ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه می باشد. این ماه ها روزهای آفتابی و خنکی دارد. 
به طور کلی بهترین زمان برای توریست ها و گردشگران تور اسپانیا برای سفر به بارسلونا، فصل پاییز و بهار می باشند. 

آب و هوای بارسلونا