گوگل اسیستنت اکنون دقیق ترین دستیار دیجیتالی است

در حالی که Siri اپل مدت ها مشهورترین نام در جستجوی صوتی بوده است ، گوگل به سرعت خود را به عنوان دستیار دیجیتالی برجسته معرفی کرد. این می تواند پیامدهای گسترده ای برای بازاریابی موتورهای و سئوکار ها جستجو در ایران داشته باشد.

یک مطالعه اخیر توسط Loup Ventures ثابت کرد که Google Assistant می تواند به سوالات جستجوی صوتی بیشتری نسبت به Siri اپل یا Alexa آمازون پاسخ دهد. این اطلاعات در حالی به دست می آید که افراد بیشتری در سراسر جهان به جستجوی صوتی برای جستجوهای اصلی برای سئو سایت روی می آورند.

بنابراین مطالعه جدید Loup Ventures برای آینده جستجوی صوتی به چه معناست؟ برای مطالعه بیشتر به خواندن ادامه دهید.

شما سوالات دارید ، گوگل پاسخ دارد

مطالعه Loup Ventures روی 800 سوال از هر سه دستیار دیجیتالی برجسته پرسید که چگونه بسیاری از این سوالات درک شده و به طور دقیق پاسخ داده شده است. Google Assistant تنها دستیار دیجیتالی بود که 100٪ از سوالات پرسیده شده را درک کرد ، اگرچه Alexa و Siri 99.8٪ نزدیک را درک کردند. دقت از پاسخ، با این حال، که در آن نور روز بین سه دستیاران دیجیتال پدید آمده است. Google Assistant به 92.9٪ از سوالات به درستی پاسخ داد ، در حالی که Siri 83.1٪ و Alexa 79.8٪ بود.

این مطالعه این پرسش ها را به پنج دسته مختلف تقسیم کرد:

  • فرمان
  • تجارت
  • اطلاعات
  • محلی
  • جهت یابی

این اولین سالی نیست که گوگل در مطالعه دستیار دیجیتالی Loup Ventures در صدر قرار دارد ، زیرا سه سال متوالی است که پیروز شده است. سریعترین پیشرفت در بخش تجارت رخ داده است ، جایی که دستوراتی مانند "تی شرت پینک فلوید به من سفارش بده" به لطف دستیاران خانه رایج شده است. دستیار گوگل تنها دو سال پیش کمتر از 40 درصد از این دستورات را درک کرده بود. امروزه بیش از 90 درصد آن را درک می کند.

 

گوگل در چهار مورد از پنج دسته پرس و جو در رتبه اول قرار گرفت. به لطف عملکردهای دستگاه تلفن همراه ، سیری با پرس و جوهای فرمان عملکرد بهتری داشت.

چرا این مطالعات دستیار دیجیتالی اهمیت دارند؟

دستیاران دیجیتال به سرعت به یکی از برجسته ترین شکل های جستجوی آنلاین در جهان تبدیل شده اند. در سال 2019 بیش از 110 میلیون نفر حداقل ماهی یکبار از جستجوی صوتی استفاده کرده اند و پیش بینی می شود این رقم با نزدیک شدن به دهه سوم قرن افزایش یابد.

با افزایش قابلیت های جستجوی صوتی ، فشار برای ارائه نتایج دقیق فقط تشدید می شود. همانطور که گوگل نقشه های اپل را دفن کرد ، دستیار Google به عنوان یک گزینه جستجوی صوتی دقیق تر و قابل اعتمادتر از Siri شهرت دارد. در همین حال ، آمازون امیدوار است بتواند این شکاف را از بین ببرد زیرا خرده فروشی آنلاین آمریکایی در حال گسترش به بازار بین المللی ، از جمله در ایران است.

بهینه سازی برای جستجوی صوتی

جستجوهای صوتی بیشتر از درخواستهای تایپ شده محلی می شوند. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما دارای فهرست گوگل GMB | برای کسب و کار من) است تا مطمئن شوید در جستجوهای محلی ظاهر می شوید.

علاوه بر این ، جستجوهای صوتی بیشتر از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنند. مطمئن شوید که برای این موارد بهینه سازی کرده اید و محتوای جذاب ایجاد می کنید تا جستجوهای بیشتری را برآورده کنید.

در نهایت ، مطمئن شوید که سایت شما دارای سرعت بارگذاری سریع است. جستجوی صوتی باید بتواند آنچه را که در انتظار آن است به سرعت پیدا کند.

آیا برای آینده دستیار دیجیتال ما بهینه سازی کرده اید؟

دسترسی دستیارهای دیجیتالی همچنان در حال گسترش است. همانطور که انجام می شود ، بهینه سازی وب سایت شما برای قابلیت های جستجوی صوتی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. آژانس های دیجیتال seoword د گسترده ای، سئو خالص متخصص در بهینه سازی برای هر فعلی روند جستجو و آینده است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما بدون توجه به نحوه جستجوی مشتریان شما پیدا می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر همین امروز با سئو شهرام     تماس بگیرید.    

مهم:

VRT NWS کشف کرده است که کارمندان گوگل حتی در اتاق نشیمن شما نیز در حال شنود هستند.

کارکنان گوگل به طور سیستماتیک به فایل های صوتی ضبط شده توسط بلندگوهای هوشمند Google Home و برنامه تلفن هوشمند Google Assistant گوش می دهند.. VRT NWS توانست به بیش از هزار ضبط گوش دهد. اکثر این ضبط ها آگاهانه انجام شده است ، اما گوگل به مکالمات که هرگز نباید ضبط می شد ، گوش می دهد ، که برخی از آنها حاوی اطلاعات حساس است.

از زمانی که گوگل دستگاه Google Home خود را در سال 2016 راه اندازی کرد ، میلیون ها نفر یکی از این دستگاه های بلندگوی هوشمند را در خانه یا محل کار خود نصب کرده اند. می توانید انواع سوالات بی اهمیت را از آن بپرسید.

تجزیه و تحلیل صداهای ما توسط گوگل کاملاً قابل قبول است ، اما به صمیمی ترین لحظاتمان گوش نمی دهیم ...

اگر از "خوب Google ، ترافیک به سوی بروکسل چگونه است؟" بپرسید ، دستگاه به طور خودکار روشن می شود و صدای رایانه آخرین اطلاعات ترافیک را می خواند. بسیار مفید به نظر می رسد ، درست است؟ شما می توانید همین کار را با برنامه Google Assistant در تلفن هوشمند خود ، مشابه Siri اپل انجام دهید.

همه چیز ثبت می شود

همه از این واقعیت آگاه نیستند که همه چیزهایی که به بلندگوهای هوشمند Google و دستیار Google خود می گویید ضبط و ذخیره می شود. اما این به وضوح در شرایط و ضوابط گوگل بیان شده است. و آنچه مردم مطمئناً از آن آگاه نیستند ، صرفاً به این دلیل که گوگل در شرایط و ضوابط خود به آن اشاره نکرده است ، این است که کارکنان گوگل می توانند به قطعاتی از آن ضبط ها گوش دهند.

گوگل مدام ادعا می کند که استراق سمع نمی کند. گوگل هلند حتی یک "توضیح دهنده" یوتیوب ساده برای حذف هرگونه تصور غلط در مورد استراق سمع ایجاد کرد. در این ویدئو ، کارکنان گوگل به سوال "آیا گوگل استراق سمع می کند؟" پاسخ می دهند. آنها می گویند که دستورات ذخیره می شوند و برای تجزیه و تحلیل به Google منتقل می شوند. و آنها به وضوح می گویند: "نه ، شما در حال شنود نیستید".

 

گوگل گوش می دهد

درست است که گوگل به طور مستقیم استراق سمع نمی کند ، اما VRT NWS متوجه شد که در حال گوش دادن است. یا به عبارت بهتر: این به مردم اجازه می دهد تا گوش دهند. ما به مردم عادی فلاندر اجازه می دهیم برخی از ضبط های خود را بشنوند. مردی می گوید: "این بدون شک صدای خودم است".

ما چه کردیم؟ VRT NWS توانست به بیش از هزار قطعه ضبط شده از طریق دستیار Google گوش دهد. در این ضبط ها می توانیم آدرس ها و سایر اطلاعات حساس را به وضوح بشنویم. این امر باعث شد که افراد درگیر را پیدا کنیم و با ضبط های صوتی آنها را روبرو کنیم.

چرا گوگل گوش می دهد؟

پس از پرونده آمازون ، ما توانستیم با شخصی که در پیمانکار فرعی Google کار می کند صحبت کنیم. او به ما اجازه داد تا نگاهی به سیستم جمع آوری صدا از طریق دستیار Google بیندازیم. هزاران کارمند در سراسر جهان از این سیستم برای گوش دادن به قطعات صوتی استفاده می کنند. در فلاندر و هلند ، حدود ده ها نفر به ضبط شده های هلندی گوش می دهند.

چرا گوگل این ضبط ها را ذخیره می کند و چرا کارکنان آن را گوش می دهند؟ آنها به آنچه شما می گویید علاقه ای ندارند ، بلکه به شیوه ای که شما آن را می گویید علاقه ندارند. سیستم کامپیوتری گوگل متشکل از الگوریتم های هوشمند و خودآموز است. و برای درک تفاوتها و ویژگیهای ظریف زبان هلندی ، هنوز باید چیزهای زیادی یاد بگیرید.

گاهی اوقات موتور جستجوی گوگل در تجزیه و تحلیل یک فرمان گفتاری خاص مشکل دارد. در چنین شرایطی ، آنها این فرمان را در ابزار آنلاین Google Crowdsource قرار می دهند. به هر حال ، اگر می خواهید به Google در توصیف تصاویر و حالات چهره کمک کنید ، همه می توانند از این ابزار (به صورت رایگان) استفاده کنند.

ما 3 منبع داریم که تأیید می کنند این روش Google است

چیزی که در این ابزار رایگان پیدا نمی کنید ، قسمتی است که می توانید ضبط های صوتی را توصیف کنید. Google این وظیفه را به صورت حرفه ای به متخصصان خارجی می سپارد. آنها وارد قسمت امن ابزار می شوند که لیستی از گزیده های صوتی را دارد که باید تجزیه و تحلیل کنند. ما سه منبع داریم که تأیید می کنند این شیوه کار گوگل است.

 

تشخیص گفتار به طور خودکار یک اسکریپت از ضبط ها را ایجاد می کند. سپس کارمندان باید دوبار بررسی کنند تا گزیده را تا آنجا که ممکن است دقیق توصیف کنند: آیا این صدای زن است ، صدای مرد است یا کودک؟ چه می گویند؟ آنها هر سرفه و هر کاما قابل شنیدن را می نویسند. این توصیف ها دائماً موتورهای جستجوی گوگل را بهبود می بخشد ، که منجر به واکنش بهتر به دستورات می شود. یکی از منابع ما نحوه کار این روش را توضیح می دهد.

اکثر ضبط های انجام شده از طریق بلندگوهای هوشمند Google Home بسیار واضح هستند. ضبط های ساخته شده با Google Assistant ، برنامه تلفن هوشمند ، از کیفیت تلفن برخوردار است. اما صدا به هیچ وجه مخدوش نمی شود.

ناشناس؟

دانستن این نکته که افرادی که به طور غیرمستقیم در Google کار می کنند به چنین ضبط هایی گوش می دهند ، در مورد حریم خصوصی سوالاتی ایجاد می کند. به منظور جلوگیری از اتصال گزیده ها به طور خودکار با کاربر ، ارتباط آنها با اطلاعات کاربر قطع می شود. آنها نام کاربری را حذف کرده و شماره سریال ناشناس را جایگزین آن می کنند. اما ، همانطور که در یکی از فیلم های بالا نشان داده شده است ، دانشمند نیازی به بازیابی هویت شخصی ندارد. شما فقط باید با دقت به آنچه گفته می شود گوش دهید.

علاوه بر این ، اگر نمی دانند چگونه نوشته شده است ، این کارمندان باید هر کلمه ، آدرس ، نام شخصی یا نام شرکت را در Google یا فیس بوک جستجو کنند. به این ترتیب ، آنها اغلب به زودی هویت فرد صحبت کننده را کشف می کنند.

اما به محض اینکه شخصی در مجاورت کلمه ای را شبیه به "Okay Google" بیان می کند ، Google Home شروع به ضبط می کند.

این بدان معناست که بسیاری از مکالمات به طور ناخواسته ضبط می شوند: مکالمات در اتاق خواب ، مکالمات بین والدین و فرزندان آنها ، اما همچنین ردیف های شدید و تماس های حرفه ای که حاوی اطلاعات خصوصی زیادی است.

ضبط اشتباه نیز می تواند زمانی رخ دهد که شخصی دکمه اشتباه تلفن خود را فشار داده یا ناخواسته فرمان دهد.

... و خشونت

یکی از سه منبع مستقل ما می گوید که او مجبور بوده است ضبطی را توصیف کند که در آن زنی را شنیده است که به طور قطعی در ناراحتی بود. کارمندان با چنین اطلاعاتی چه باید بکنند؟ به ما گفته می شود که هیچ راهنمای روشنی در مورد چنین مواردی وجود ندارد. با این حال ، این یک موضوع مهم اخلاقی است. کارکنان فقط در مورد شماره حساب ها و گذرواژه ها دستورالعمل خاصی دریافت می کنند. آنها به عنوان اطلاعات حساس علامت گذاری شده اند.

افرادی که این ضبط ها را تجزیه و تحلیل می کنند ، بسیاری از سوالات پزشکی را نیز شنیده اند. هنگامی که به نوعی بیماری مبتلا هستید ، اولین کسی نیستید که با دکتر گوگل مشورت می کنید.

این ضبط ها به طرز شگفت انگیزی یکی از قوانین اینترنت را تأیید می کند: به نظر می رسد مردان حتی به واسطه بلندگوهای هوشمند به دنبال پورنو هستند.

رازداری حرفه ای

وقتی ما با یافته های خود با او روبرو می شویم ، باوو وان دن هول ، کارشناس امنیت سایبری می گوید: "این شوکه کننده است." وی بلافاصله به خطرات احتمالی اشاره می کند:

گوگل واکنش نشان داد: "این کار برای توسعه فناوری های جدید بسیار مهم است"

در واکنش به گزارش VRT ، گوگل اعتراف می کند که با متخصصان زبان در سراسر جهان برای بهبود فناوری گفتار همکاری می کند. سخنگوی گوگل در بلژیک می گوید: "این امر با ایجاد رونویسی از تعداد کمی از فایل های صوتی اتفاق می افتد." وی می افزاید: "این کار برای توسعه فناوری هایی که محصولاتی مانند دستیار Google را حفظ می کنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است." گوگل می گوید که متخصصان زبان آنها فقط "حدود 0.2 درصد از تمام قطعات صوتی" را قضاوت می کنند. این شرکت می افزاید که این اطلاعات به هیچ گونه اطلاعات شخصی یا قابل شناسایی مرتبط نیستند.

اگر بلندگوی Google Home دارید و نمی خواهید ناخواسته ضبط شود ، این مطلب را بخوانید : چگونه از استراق سمع Google جلوگیری کنیم (به هلندی) .

گوگل تنها شرکتی نیست که به این روش کار می کند. در ماه آوریل ، خبرگزاری بلومبرگ فاش کرد که آمازون غول اینترنتی آمریکایی نیز این کار را انجام می دهد. بلومبرگ همچنین شواهدی در دست داشت که نشان می داد ، درست مانند گوگل ، اپل برای آموزش دستیار جستجوی معروف Siri خود با افراد فرعی قرارداد بست.

منبع: سئو ورد