جزیره جنوبی ایران از سال 1361 به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی در کشور شناخته شد و اکنون یکی از برترین و لوکس ترین مقاصد توریستی ایران است. این جزیره یکی از 21 جزیره خلیج پارس است که آب و هوای گرم و مرطوب، ساحلی بودن، داشتن تاریخی کهن و جذابیت های طبیعی اصلی ترین مشخصه های آن محسوب می شود.

این روزها سفر به کیش در بین مسافران ایرانی بسیار رایج شده است. با این حال کمتر کسی از تمام ظرفیت های توریستی این مقصد سراسر جذابیت با خبر است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا رزرو تور کیش یک تور محبوب است و چگونه می توان سفر به این جزیره را به بهترین شکل ممکن تجربه کرد.

جذابیت های کیش چقدر تنوع دارند؟

این شهر در دل خود یک دنیا جاذبه جای داده است. از جاذبه هایی که ساخت آنها کار دست استاد طبیعت است تا سازه هایی که دست ساز هستند و کیش را پر زرق و برق کرده اند. تفریح، خرید و بازدید از مناظر طبیعی در این جزیره محبوب ترین جاذبه ها برای مسافران هستند.

مهیج ترین تفریحات دریایی و غیر دریایی
 

 

کیش معدن تفریحات جذاب است. جایی که نوع مخصوصی از تفریحات را ارائه می کند؛ آن هم به سبب ظرفیتی که خلیج همیشه زیبای پارس به آن بخشیده است. در این جزیره زیبا می توانید انواع تفریحات دریایی را با هیجانی فوق تصور امتحان کنید و دلیل لوکس بودن تور کیش را کاملاً درک نمایید. فلای بورد، پاراسل، غواصی، کشتی آکواریوم، اسکوتر زیر دریایی و کریزی بوت از مهم ترین و پر طرفدارترین تفریحات آبی در این جزیره هستند.

اما کسانی که به هر دلیلی با بازی های دریایی میانه خوبی ندارند نیز از این جزیره دست خالی برنمی گردند. چرا که در این مکان انواع تفریحات غیر دریایی نیز فراهم است و با این وجود تمام مسافران کیش می توانند از تفریحات این مقصد لوکس بهره مند شوند. شتر سواری، بانجی جامپینگ، تور صحرا، قلعه وحشت، جایروکوپتر، اتاق فرار و پاراگلایدر از جذاب ترین و محبوب ترین تفریحات غیر دریایی کیش هستند. مسافران این جزیره می توانند با حضور در مجموعه پارس سافاری کیش اغلب تفریحات ذکر شده را تجربه کنند.

خرید در مراکز لوکس و بازار های ارزان

افراد زیادی رزرو تور کیش را به سبب انگیزه های تجاری تجربه می کنند. وجود ظرفیت بالای این جزیره در تجارت سبب شده تاجران و بازرگانان کیش را مقصد برتر خود بدانند. البته مسافران دیگر نیز با وجود برپایی انواع پاساژها در این جزیره می توانند خرید را به شکلی خوب تجربه نمایند. در این شهرهم شاهد مراکز خرید لوکس خواهید بود و هم بازارهای ارزان قیمت را خواهید دید. در این مقصد می توانید انواع اجناس برند را در بهترین کیفیت خریداری نمایید.

کیش تا چندی پیش یکی از بهترین شهرها برای خریدهای ارزان بود. اما در سال های اخیر با وجود احداث پاساژهای لوکس و برند به شهر اجناس مجلل و گران قیمت تبدیل گشته است. البته هنوز هم می توانید در این جزیره زیبا به خریدهایی ارزان و با کیفیت دست پیدا کنید. مرکز خرید دامون، مرکز خرید سارینا 1، مرکز خرید رویامال و مرکز خرید کوروش از مجلل ترین و مرکز خرید پانیذ، مرکز خرید مروارید، بازار زیتون، بازار مریم و بازار مرجان از ارزان قیمت ترین بازارهای کیش محسوب می شوند.

بازدید از زیباترین مناطق طبیعی

در این جزیره جاذبه های طبیعی بسیاری خواهید دید که شما را با حس آرامش روبرو خواهند ساخت. بخشی از جاهای دیدنی کیش باقی مانده از روزگار کهن هستند و اکنون در شکل جاذبه های تاریخی به مکان های پر بازدید تبدیل گشته اند. شهر زیر زمینی کاریز کیش و شهر باستانی حریره از این دست مناطق هستند. درخت سبز از جمله مناظ زیبا در کیش است که مجموعه ای چند درخت زیبا را به نمایش می گذارد. نکته جالب در مورد این مکان جنبه ماورایی آن است. مردم کیش درخت سبز را مقدس می پندارند و با دخیل بستن به آن جلوه ای قابل توجه به آن بخشیده اند. البته در سال های اخیر بستن نخ و پارچه به این درخت ممنوع شده است. تصویر کشتی به گل نشسته یونانی که با داستانی عاشقانه همراه است نیز در این جزیره بسیار پر طرفدار است.

فاکتورهای تعیین کننده قیمت تور

قیمت تور کیش بسیار متنوع است. این تنوع قیمت به سبب تغییر در فاکتورهایی است که روی هم رفته هزینه تور را تعیین می کنند. از اقامتگاه انتخابی تا زمان سفر. در ادامه به بررسی هر یک از این فاکتورها خواهیم پرداخت.

زمان سفر به جزیره

یکی از مهم ترین عواملی که قیمت تور را تحت تأثیر خود قرار می دهد، زمان سفر است. به یاد داشته باشید هر گاه تقاضا برای سفر زیاد شود، قیمت تور افزایش می یابد و هر گاه این تقاضا کم شود، قیمت تور نیز سقوط می کند. کیش در بهار و  اسفند بسیار پر طرفدار است. بنابراین در این دو زمان نباید انتظار عرضه تور ارزان قیمت داشته باشید. تور نوروزی کیش از پر طرفدارترین و گران ترین تورهای کیش است. برای خرید تور کیش از تبریز قیمت مناسب می توانید در اوج گرما که روزهایی طاقت فرسا برای حتی ساکنان جزیره می سازند سفر کنید. در این زمان بازار تفریحات آبی داغ است. البته برخی سایت ها نیز تخفیفات ویژه برای مسافران در نظر می گیرند و در هر فصلی تورهای ارزان قیمت عرضه می کنند.

کیش و اقامت در لوکس ترین هتل ها
 

 

کیفیت اقامت هزینه تور را تحت تأثیر قرار می دهد. خوشبختانه در این جزیره تنوع اقامتگاه ها بسیار است و به همین دلیل می توانید شاهد انواع تورهای لوکس و ارزان قیمت باشید. تورهای لوکس در هتل های پنج ستاره و یا چهار ستاره برگزار می گردند. در این نوع از هتل ها انواع فضاهای تفریحی - ورزشی و مدرن ترین لوازم رفاهی را در دسترس خواهید داشت و در فضاهایی شاهانه اقامت خواهید کرد. در هتل های دو و یک ستاره که مکان برگزاری تورهای ارزان قیمت هستند، به فضاهای تفریحی و لوازم رفاهی چندانی دسترسی ندارید و در عوض قیمت مناسبی می پردازید.

نمونه هتل های لوکس

نمونه هتل های ارزان

  • هتل فانوس کیش
  • هتل تعطیلات کیش
  • هتل ققنوس کیش
  • هتل خاتم کیش

شیوه سفر؛ پرواز / سفر زمینی

شیوه سفر دیگر فاکتر تعیین کننده قیمت است. مسلماً رزرو تور از مبادی دورتر به صورت هوایی پرطرفدارتر است و در مبادی نزدیک به صورت زمینی هم قابل رزرو می باشد. در سفرهای زمینی به جزیره قسمتی از مسیر را باید به صورت سفر دریایی تجربه کنید. برای ارزان تر شدن سفرهای هوایی می توانید منتظر عرضه بلیط کیش لحظه آخری باشید و یا زمان سفر خود را برای فصل های کم طرفدار بیندازید.

خدمات تور و تأثیر آن روی قیمت

سایت های برگزار کننده تور خدمات متنوعی ارائه می دهند و میزان این خدمات قیمت تور را تعیین می کند. در حالی که برخی آژانس ها تنها بلیط سفر را برای شما رزرو می کنند، برخی دیگر خرید بلیط، رزرو هتل، ترنسفر استقبال و آفرهای تفریحی را نیز در خدمات خود گنجانده اند. لازم است در زمان رزرو تور به قسمت خدمات توجه ویژه ای داشته باشید و با دقت تمام آنها را مطالعه نمایید.

در هر صورت سفر به این جزیره دوست داشتنی به یکی از بهترین تجربه های مسافرتی شما تبدیل خواهد شد، به شرط آنکه با برنامه ریزی دقیق و رزرو یک تور مناسب سفر خود را شروع کنید.