کارهای ممنوعه در جنوب شرقی آسیا : یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای مسافران و توریست هایی که قصد هزینه بالا را نداشته، سن کم داشته و از نژادهای متفاوت هستند، کشورهای جنوی شرقی آسیاست. کشورهای جنوب شرقی آسیا شامل کشور معروف تایلند، ویتنام، سنگاپور، مالزی، فیلیپین، اندونزی، کامبوج و .... می باشند. میتوان گفت از منطقی ترین دلایل بازدید بسیار زیاد توریست ها و گردشگران از این کشورها، اقامتگاه های ارزان قیمت و رستوران های بسیار خوبی داشته است. اما نکته ای که در میان این ویژگی های خوب قرار دارد، فرهنگ و آداب و رسومی است که اگر میخواهید بهترین سفر را داشته باشید، باید آنها را رعایت کنید. بنابراین یک لیست از سری کارهای ممنوع در جنوب شرقی آسیا را برای شما آماده کرده ایم تا از سفر خود لذت ببرید.

سر کسی را لمس نکنید

یکی از مهم ترین کارهایی که باید در سفر خود به کشورهای جنوب شرقی آسیا از انجام دادن اش اجتناب کنید، لمس کردن سر کسی است. در آیین بودایی، چون سر انسان مقدس شمرده شده، دست زدن به سر افراد توهین تلقی می شود.

سر کسی را لمس نکنید

احترام به خدایان

مهم نیست کجای دنیا بوده و یا چه دین و مذهبی دارید، احترام به خدایان و خانه آن ها در کشورهای مختلف بسیار مهم است. دیدن و مذهب از مهم ترین قسمت های زندگی هر فرد بوده و بی احترامی کردن به آن مجازات دارد. در کشورهای آسیای شرقی نیز باید به مجسمه های خدایان احترام بگذراید. هرگز از مجسمه های خدایان بالا نرفته و روی آن ها ننشینید. توجه داشته باشید که بتید زیر مجسمه ها باشید.

احترام به خدایان

صحبت کردن درباره سلطنت ممنوع

کشورهایی مثل بروئنی، مالزی، کامبوج و تایلند، حکومت سلطنتی داشته و کشورهایی مثل تایلند، برای طرافداری و بالا بردن سلطنت و پادشاه خود بسیار افراط کرده و بسیار به آن ها احترام می گذارند. به همین خاطر قوانین بسیار سختی در این رابطه بوجود آمده اند. بنابراین بهتر است اگر نظری هم دارید، آن را در ذهن خود نگه داشته و حتی یواشکی برای کسی تعریف نکنید که عواقب جدی دارد.

صحبت کردن درباره سلطنت ممنوع

از آب آشامیدنی شهری ننوشید

اگر میخواهید سفری بی دردسر را داشته باشید، بهتر است از آب های آشامیدنی این کشورهای نخورید. علاوه بر فرسودگی لوله ها و تمیز نبودن آب، نوشیدن آب به طر مستقیم از شیر آب باعث بروز بیماری می شود. سعی کنید از بطری های آب آشامیدنی استفاده کنید.

از آب آشامیدنی شهری ننوشید

لباس های مناسب بپوشید

کشورهای بودایی و مسلمان به نحوه پوشش اهمیت بسیار قائل بوده و معمولا لباس های پوشیده می پوشند. به همین خاطر توریست ها و گردشگران باید سعی کنند مثل مردم محلی این کشورها به نظر بیایند و لباس های پوشیده و مناسبی بپوشند.

لباس های مناسب بپوشید

با پا به کسی اشاره نکنید

در فرهنگ بودایی ها، هرچند که سر انسان بسیار مقدس بوده، اما پاها یکی از بی ارزش ترین قسمت های بدن هستند. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که با پای برهنه خود به سمت کسی اشاره نکنید. اینکار بسیار بی ادبی است. همینطور با انگشتان خود به سمت کسی نشانه نکنید. حتی گفته شده اشاره کردن با دست به سمت کسی جرم شناخته شده و حتی باید برای نشان دادن گداهای خیابان هم مراقت باشید.

با پا به کسی اشاره نکنید

در اماکن مقدس کفش نپوشید

برای ورود به مکانی مقدس و یا معبدها، حتما قبل از ورودتان کفش ها را درآورید. ورود با کفش به معابد و مکان های مقدس، بی احترامی تلقی می شود.

در اماکن مقدس کفش نپوشید