بر اساس سایت رسمی سفر به تایلند  بسیار غیرمحتمل است که در طول سفر به پاتایا، تایلند، چیزی خارج از برنامه‌ریزی شما پیش رود. گرچه بهشتی همچون پاتایا، کاملاً مصون از جرم‌های گاه‌وبیگاه، تصادف و یا بیماری نخواهد بود. بدین منظور لست‌تورز سعی دارد تا با دادن برخی اطلاعات ضروری به مسافران تور پاتایا، تایلند از بروز هرگونه اتفاق ناخوشایندی برای آنان تا حد ممکن جلوگیری کنند.اولین هشدار لست‌تورز به مسافران تور پاتایا این است که مراقبت وسایل و مدارک شناسایی خود بویژه در مکان‌های شلوغ مانند اتوبوس‌ها، بارها و غیره باشید. همچنین مواظب سودجویانی باشید که با حربه‌هایی چون فروش سنگ‌های قیمتی زیر قیمت بازار در پی چپاول توریست‌ها هستند و یا آن را تشویق به سرمایه‌گذاری در موردهای مشخصی می‌کنند که تمامی آن‌ها به چپاول و غارت گردشگران ختم می‌شود!قبل از سوارشدن به اتوبوس، تاکسی و هرگونه وسیله نقلیه و یا اجاره جت‌اسکی، موتور و غیره، حتماً در مورد قیمت به توافق برسید و تا قبل از اینکه قیمت را تعیین نکرده‌اید، هیچ‌گاه از آنان استفاده نکنید. یکی از بهترین وسایل نقلیه برای جابه‌جایی در پاتایا، توک‌توک است. اگر برای اول است که به پاتایا سفر می‌کنید، احتمال اینکه مورد چپاول رانندگان قرار بگیرید، زیاد است، پیشنهاد لست‌تورز به شما این است که قبل از هرگونه اقدامی از پذیرش هتل محل اقامت خود و یا اشخاص مورد اعتماد، در مورد هزینه جابه‌جایی از A به B سؤال کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌ اضافه نشوید.

شماره تلفن‌های ضروری در سفر به پاتایا

  • کد پاتایا  038
  • پلیس 191
  • آمبولانس 199
  • پلیس ساحلی 038 311 285
  • بیمارستان بانکوک پاتایا  038 428 374و 038 42 7751 و 038
  • فوریت‌های دارویی 1669
  • پاتایا TTA  038 428 750
  • اداره مهاجرت 038 252 750-1
  • کمک اپراتور در تماس با خارج از مرزهای تایلند 100
  • برنامه پروازها 1566

پیش‌شماره‌ای به شما در یافتن شماره تلفن‌ اشخاص و سازمان‌ها کمک می‌کند (همانند 118 خودمان( 1133

در صورت گم‌شدن وسایلتان، به حتماً به پلیس گزارش بدهید، هزینه استاندارد هر گزارش 10 تا 20 بت می‌باشد.

علی‌رغم تمامی تلاش شهر پاتایا، برای پاک‌سازی فضای شهری و تشویق بیشتر خانواده‌ها برای مسافرت بدان، اما برخی موضوعات هستند که در پاتایا کاملاً قانونی و بخشی از سیاست جذب توریست می‌باشند. لذا در صورت همراه داشتن کودکان (بویژه بعد از غروب ‌آفتاب) سعی کنید در کنار ساحل‌ها یا هتل محل اقامتان بمانید. در این ساحل‌ها، تمامی امکانات تفریحی برای شما و کودکانتان فراهم است. ساحل‌های Naklua و Jomtien، کاملاً جو خانوادگی دارند.ولتاژ برق مورد استفاده در پاتایا 220 ولت است و اغلب پریزهای برق دارای 2 پین هستند. البته دسترسی به اداپتور یا ترانسفورمر به راحتی ممکن است. در پاتایا درمانگاه‌های بسیاری برای بیماری‌های رایجی چون سرماخوردگی برقرار است. هزینه آن‌ها بین 200 تا 600 بت خواهد شد که این هزینه شامل حق‌الزحمه دکتر معالج و داروها خواهد بود. بدیهی است که داروهای وارداتی گران‌تر تمام می‌شوند.

  • آدرس بیمارستان بانکوک (بزرگ‌ترین بیمارستان در پاتایا) : 301 مو 6، جاده سوکومتیو (Sukumvit
  • کلینیک بین‌المللی پاتایا: کلینیکی که بین توریست‌ها بسیار معروف است که در منطقه سویی پاتایا (Soi Pattaya) 4.50 واقع شده است.

سیم‌کارت‌های قابل‌فروش را می‌توانید از تمامی مراکز خرید تهیه کنید. اپراتورهای 7-Eleven، Family Marts، AIS، DTAC و True (که بین توریست‌های ایرانی بسیار مشهور است) از اپراتورهای ارائه‌دهنده سیم‌کارت در پاتایا می‌باشند. اما لست‌تورز به شما پیشنهاد میکنند که برای تهیه سیم‌کارت ارزان‌تر می‌توانید به توک کام (Tuk Com) واقع در جاده پاتایای جنوبی بروید. برای برقراری تماس در داخل پاتایا پیش‌شماره 038 و سپس شماره 6 رقمی را شماره‌گیری کنید. برای تماس با بانکوک ابتدا کد 02 و سپس شماره 7 رقمی را بگیرید. برای تماس موبایل با موبایل ابتدا باید کد  (08x) و سپس شماره 7 رقمی را شماره‌گیری کنید.

لست‌تورز برایتان سفری خوش و پر از لحظات خوش را در تور پاتایا، تایلند آرزومند است...