چگونه برای اخذ ویزای شینگن و گرفتن وقت سفارت اسپانیا اقدام کنیم؟ 27 کشوری که در اروپا در منطقه شینگن قرار گرفته اند، برای مهاجرت یا سفر توریستی گزینه های مناسبی به شمار می آیند. شما پس از اخذ ویزای شینگن و ورود به یکی از این کشور ها می توانید آزادانه به 26 کشورِ دیگر سفر کنید. از جمله این کشور ها می توان به ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، ایسلند، یونان، آلمان، اتریش، سوئد، کرواسی، دانمارک، لیتوانی و ... اشاره کرد. اگر هدف شما سفر به اسپانیا و گرفتن ِوقت سفارت این کشور است، می توانید از راهنمای موجود در این مطلب کمک بگیرید. ما در ابتدا در مورد مراحل اخذ ویزای شینگن برای شما توضیحاتی ارائه خواهیم کرد و در نهایت به نحوه گرفتن وقت سفارت اسپانیا به صورت آنلاین می پردازیم.

اخذ ویزای شینگن

مراحل اخذ ویزای شینگن

برای اینکه موفق به اخذ ویزای شینگن شوید، در ابتدا باید هدفتان را تعیین کنید تا از طریق آن بتوانید برای دریافت یکی از ویزاهای این منطقه درخواست دهید. ویزاهای شینگن عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی

  • ویزای کار

  • ویزای گردشگری (توریستی)

  • ویزای ترانزیت

  • ویزا برای انجام درمان ها و امور پزشکی

  • ویزا برای ملاقات با خانواده و اقوام

  • ویزا برای انجام مسابقات فرهنگی یا ورزشی

  • ویزا بازدید های رسمی

شما برای ثبت درخواست اخذ ویزای شینگن خود (و خانواده تان) باید به سفارت کشور مورد نظر، یک مرکز ویزا و یا یکی از کنسولگری ها مراجعه کنید. هیچ یک از مراکز و کنسولگری ها بر دیگری برتری ندارند. شما به انتخاب خودتان می توانید یکی از این مراکز را انتخاب کنید. برای اینکه زمان حضورتان را در مراکز نامبرده رزرو کنید، می توانید به سایت سفارت کشوری که قصد سفر به آن را دارید مراجعه نمایید. در سایت های رسمی سفارت برخی کشورها امکان رزرو قرار ملاقات به صورت آنلاین وجود دارد. در غیر این صورت شما باید به صورت حضوری در سفارت یا کنسولگری، وقت قرار ملاقات تان را رزرو کنید.

انتخاب تایم مناسب جهت ثبت ِدرخواست اخذ ویزای شینگن بسیار حائز اهمیت است. اگر مرتبه اولی است که برای گرفتنِ این نوع ویزا اقدام می کنید، بهتر از شش ماه قبل برنامه ریزی سفر خود را انجام دهید و برای گرفتنِ ویزا اقدام کنید. معمولا سخت گیری ها بیشتر متوجه کسانی می شود که برای اولین بار قصد سفر به منطقه شینگن را دارند. در صورتی که مرتبه دوم (یا چندم‌تان) است که برای اخذ ویزای شینگن درخواست می دهید، بهتر است حداقل 15 روز قبل از زمانِ سفرتان برای گرفتن این نوع ویزا اقدام کنید.

چه مدارکی را باید برای اخذ ویزای شینگن آماده و سپس ارائه کنیم؟

  • فرم درخواست ویزای شینگن را باید به صورت تکمیل شده و امضا شده ارائه کنید. شما می توانید این فرم را به صورت آنلاین از سایت رسمی ویزای شینگن دانلود کنید. ما فقط تصویر آن را در ادامه قرار داده ایم.

  • دو قطعه عکس (مطابق قوانین بیومتریک و شرایط ویزا) که طی سه ماه گذشته گرفته شده باشند.

  • پاسپورت معتبری که حداقل تا سه ماه پس از تاریخ خروج تان از منطقه شینگن اعتبار داشته باشد. در صورتی که پاسپورت دیگری دارید که منقضی شده است، باید آن را نیز در کنار پاسپورت فعلی‌تان ارائه دهید.

  • ارائه مدارکی که نشان دهد بلیط های رفت و برگشت تان را رزرو کرده اید. همچنین باید رسید رزرو محل اقامت، شماره پرواز و غیره را ارائه دهید.

  • ارائه بیمه نامه مسافرتی ضروری است. بیمه نامه سندی است که اثبات می کند شما دارای سلامت کامل برای مسافرت در کل ِمنطقه شینگن هستید.

  • ارائه دعوت نامه (در صورت وجود) برای اثبات اینکه طی حضورتان در منطقه شینگن به جای اقامت در هتل، در خانه اقوام یا دوستان تان زندگی خواهید کرد.

  • ارائه‌ی صورت حساب بانکی با موجودی کافی برای حداقل سه ماه زندگی در منطقه شینگن، ضروری است.

  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا که برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان (6 تا 12 سال) 45 یورو است.

  • نکته: شما می توانید با بهره مندی از خدمات مشاوره ویزا 21 به راحتی مدارک سفرتان را آماده کرده و ارائه دهید.

مدت زمان انتظار برای دریافت پاسخ ویزای شینگن

در نهایت پس از ارائه مدارک و حضور در سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر باید منتظر بمانید تا پاسخ درخواست تان برای شما ارسال شود. در بسیاری از موارد فقط 15 روز طول می کشد که به درخواست متقاضیان پاسخ داده شود، اما کیس هایی هم وجود دارند که رسیدگی به آنها بیشتر از این مدت زمان به طول می انجامد. در برخی موارد متقاضیان بعد از 45 روز جواب درخواست خود را دریافت کرده اند. پس از این بابت استرس و نگرانی نداشته باشید.

پروسه دریافت ویزای شینگن

رد یا تایید ویزای شینگن

پس از تایید شدن ویزای شینگن، برچسب آن روی پاسپورت تان ثبت خواهد شد. این برچسب حاوی اطلاعات مهمی مانند مدت اقامت تان در کشور های حوزه شینگن و تاریخی است که باید از این منطقه خارج شوید. در مواردی هم پیش می آید که ویزای شینگن متقاضیان رد شود. دلایل رد شدن درخواست ویزای شینگن توسط سفارت یا کنسولگری کشور ِمورد نظر به طور دقیق اعلام می شود. در صورتی که دلایل ذکر شده را قبول ندارید می‌توانید درخواست تجدید نظر ثبت کنید. اگر دلایل رد ویزای شینگن شما صحیح و درست است می توانید با برطرف کردنِ نقص پرونده، مجددا درخواست خود را برای اخذ ویزا ثبت کنید.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث رد درخواست اخذ ویزای شینگن ِبرخی متقاضیان می شود، عدم اثبات تمکن مالی است. بسیاری از افراد در حساب بانکی خود پول کافی ندارند و دولت کشور مورد نظر برای جلوگیری از پیشامد هزینه های بیشتر، درخواست متقاضی را رد می کند.

برای پیگیری وضعیت درخواست اخذ ویزای شینگن خود به صورت کاملا آنلاین می توانید از سایت VFS Global کمک بگیرید. همچنین می توانید بررسی وضعیت درخواست خود را به ویزا 21 بسپارید تا به جای شما پیگیر وضعیت ویزایتان شویم.

گرفتن وقت سفارت اسپانیا

همانطور که اشاره کردیم، برای حضور در سفارت کشور ها نیاز به گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین یا حضوری دارید. اگر هدفتان به طور خاص سفر به اسپانیا برای امور کاری، تحصیلی، دیدن اقوام و یا اهداف گردشگری است، باید وقت سفارت این کشور را به صورت آنلاین دریافت کنید.

برای گرفتن وقت سفارت اسپانیا به صورت آنلاین در ابتدا باید به سراغ سایت رسمی سفارت این کشور در تهران بروید. گزینه رزرو وقت مصاحبه حضوری را انتخاب کنید. بعد از انتخاب تهران به عنوان لوکیشن، نوع ویزایی که قصد گرفتنِ آن را دارید انتخاب نمایید. در ادامه از شما اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن یا ایمیل درخواست می شود. به ایمیل شما یک کد تاییدیه ارسال می شود. باید آن را در فرم (طبق تصویر زیر) و در قسمت verification code وارد کنید. سپس با انتخاب دکمه Continue به مرحله بعدی بروید.

مرحله اول گرفتن وقت سفارت اسپانیا – آنلاین

در مرحله بعد شرایط درخواست مصاحبه برای اخذ وقت سفارت اسپانیا به صورت کامل برای شما نمایش داده می شود. بهتر است آن را کامل مطالعه نمایید. در صورتی که به زبان انگلیسی تسلط ندارید، از یک شخص ِمسلط کمک بخواهید. سپس به انتهای صفحه اسکرول کنید. گزینه سبز رنگ را که به معنی قبول شرایط می باشد، انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه وقت فوری و وی آی پی سفارت اسپانیا میتوامید  مقاله وقت سفارت اسپانیا را مطالعه بفرمایید

انتخاب تاریخِ حضور در سفارت اسپانیا

پس از قبول شرایط، باید زمان حضورتان در سفارت اسپانیا را انتخاب کنید. حتما زمان حضورتان را کمی عقب تر از تاریخی که قصد سفر به این کشور را دارید انتخاب کنید تا در طی پروسه بررسی پرونده و دریافت ویزا دچار مشکل نشوید. در این فرم سایر اطلاعات هویتی مانند نام، شماره همراه، تاریخ تولد و ... را باید به صورت دقیق وارد کنید.

زمانی که برای انتخاب ِتاریخ حضورتان در سفارت اسپانیا، فیلد Appointment Date را انتخاب می کنید با یک صفحه‌ی کوچک‌تر مواجه می شوید. در این صفحه، اعدادی که داخل مستطیل های سبز قرار دارند تاریخ هایی هستند که می توانید برای حضور در سفارت انتخاب کنید. اعداد ِداخل مستطیل های صورتی و سیاه وقت های غیر آزاد هستند و نمی توانید آنها را انتخاب کنید.

پس از تکمیل اطلاعات صفحه ای مشابه تصویر زیر به شما نشان داده خواهد شد. از آن یک پرینت تهیه کنید. به همراه داشتن این سند در روز مراجعه به سفارت اسپانیا کاملا ضروری می باشد.

هزینه صدور ویزای اسپانیا چقدر است؟

برای دریافت ویزای اسپانیا از نوع کوتاه مدت باید مبلغ 60 یورو بپردازید. برای کودکان 6 تا 12 ساله ملزم به پرداخت 35 یورو هستید. همچنین هزینه خدمات در سفارت این کشور 15 یورو در نظر گرفته شده است.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به شما کمک کنیم برای گرفتن ویزای شینگن و به طور خاص وقت سفارت اسپانیا جهت گرفتن ویزای این کشور اقدام کنید. در صورتی که به هر دلیلی نمی توانید این مراحل را شخصا انجام دهید یا برای سفر به کشور اسپانیا و اخذ ویزای شینگن ِسایر کشور های اروپایی نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید می توانید با ما در ویزا 21 مرکز ارائه دهنده‌ی خدمات تخصصی ویزا و وقت سفارت ها» ارتباط بگیرید. ما تمامی تلاش خود را برای هدایت شما و داشتن تجربه ای فراموش نشدنی برای گرفتن ِوقت سفارت ها و اخذ ویزای شینگن به کار خواهیم بست. منتظرتان هستیم.