معرفی جاذبه های گردشگری تابستانی در ایران

طبیعت بکر و شناخته نشده آن هم در ایران یکی از گزینه های بسیار هیجان انگیز برای مسافرت تابستانی است. بسیاری از افراد دوست دارند به جاهایی سفر کنند که ناشناخته است و در خارج از ایران واقع شده است در واقع می خواهند مکان هایی را ببینند که دست کمتر کسی به انجا رسیده است پیشنهاد ما این است که در ایران دنبال چنین مکانی باشید حتما خواهید یافت ما در این مقاله شما را با چهار مکان بسیار زیبا و بکر در ایران آشنا خواهیم کرد که خواندن این مقاله را برای شما جالب تر خواهد کرد.

دومین اثر طبیعی ملی ایران , باداب سورت ساری , مازندران

بادآب سورت مجموعه چشمه های آب شور می باشد که به صورت پلکانی قرار گرفته اند این چشمه ها یکی از بی نظیرترنی و کمیاب ترین چشمه ها در نوع خود هستند که در ساری مازندران واقع شده است. این چشمه ها به دلیل معدنی و طبیعی بودن حاوی املاح بسیار زیادی می باشند که برای سلامتی بسیار مفید است اگر تمایل دارید به این منطقه سفر کنید سعی کنید در زمان هایی مثل بهار و تابستان مسافرت خود را زمان بندی کنید چون علاوه بر آب چشمه ها محیط نیز بسیار سرسبز و زیبا می باشد و اگر تابستان سفر کرده باشید به خاطر گرم بودن هوا و گرم بودن نسبی آب می توانید آب تنی نیز بکنید.

این مکان برای عکاسان طبیعت نیز توصیه می شود و می توانند زمان های خاصی را که تلالو زیبایی این چشمه ها بیشتر می شود انتخاب کنند و عکس های بی ظیر خود را ثبت کنند به هنگام غروب  و طلوع خوشید این چشمه ها بیشترین زیبایی را دارند.

زیباترین منطقه شیراز , تنگ بستانک

اگر به دنبال منطقه ای شبیه به بهشت هستید تنگ بستان بروید این منطقه از زیباترین مناطق گردشگری ایارن محسوب می شود طبیعت زیبای این منطقه مانند نقاشی های بی نظیرهنرمندان هر بیننده ای را محسور خود می کند تنگ بستانک درختانی انبوه و در هم تنیده دارد که از وسط آنها جویبارهایی روان است رودخانه ای خروشان که علاوه بر زیبایی بصری زیبایی شنیدنی این منطقه نیز لذت بخش ترین تجربه هر گردشگری محسوب می شود صدای زیبای رود به اضافه صدای پرندگان و آرامش منطقه دیدنی است.

از ویژگی های منحصر به فرد این منطقه شامل پوشش گیاهی انبوه و متنوع , آبشارهای طبیعی و رودخانه ها و چشمه های پر اب می باشد آبشارها در این مکان کم ارتفاع هستند و همین باعث زیبایی بیشتر تنگ بستانک شده است.

گردنه حیران مه آلود

درست است که این منطقه که خیلی از ایرانی ها می شناسند اما این مسئله باز چیزی از زیبایی ها و جاذبه های این منطقه نمی کاهد این گردنه در استان گیلان و در شهر آستارا واقع شده است آستارا شهری ساحلی است که علاوه بر جاذبه های گردشگری و طبیعی و ساحل بسیار زیبای دریای خزر مراکز خرید زیادی هم دارد که هر ساله همین عوامل باعث شده است مسافران زیادی آستارا را مقصد خود برای گردش و تفریح انتخاب کنند. گردنه حیران نیز در مسیر راه ارتباطی آستارا اردبیل قرار دارد و جز منطقه حفاظتی نهایی استان گیلان می باشد گردنه پر از کوه های کم ارتفاع و دره هایی نه چندان عمیق است رطوبت هوا باعث شده است که در بیشتر ایام سال این منطقه مه آلود باشد و همین امر منجر به دشواری رانندگی می شود ولی با این حال مه این منطقه گردنه حیران را زیباتر از قبل کرده است. در دره های گردنه حیران رود زیبای ارس در جریان است این رود مرز بین ایران و ادربایجان نیز محسوب می شود که در نهایت رود ارس به دریای خزر ملحق می شود. پوشش گیاهی دره و گردنه حیران از گلها و گیاهان جنگلی متنوعی تشکیل شده است.

طبیعت بکر پایتخت ایران , باغ پرندگان

طبیعت بکر و هوای آلوده کمی دور از ذهن است اما شدنی است. در تهران باغی موسوم به باغ پرندگان وجود دارد که در مجموعه بی نظیری از انواع پرندگان جمع آوری شده است پرندگان این باغ عبارت اند از : کبوتر , طوطی , کلاغ , خروس , فنج . ایت پرندگان در ورودی باغ قرار دارند بعضی دیگر از پرندگان در قسمت میانی باغ هستند پرندگان میانی باف شامل قرقاول , طاووس , پلیکان , فلامینگو هستند در بالادست ترین و شمالی ترین قسمت باغ پرندگان نیز , پرندگانی چون عقاب و تعدادی لاشخور زندگی می کنند در بخش جنوبی باغ قوهای سیاه و سفید و اردک وجود دارد قو ها و اردک ها در حوض هایی که برای آنها ساخته شده است زندگی می کنند .

باغ پرندگان در شمال شرق تهران در جنگل لویزان بنا شده است این باغ در دو بخش طراحی شده که در حال حاضر بخش اول آن به نام دشتچر شامل پرندگانی که توانایی پرواز کردن ندارند و یا در قفس نگه داری می شوند به بهره برداری رسیده است. بخش دوم این باغ در حال احداث می باشد و نام آن آبچر می باشد. فاز دوم شامل پرندگانی خواهد بود که توانایی پرواز دارند ولی برای کنترل و نگه داری آنها از تور استفاده خواهد شد.

از ویژگی های خاص این باغ می توان به شاخصه هایی مثل سنگفرش بودن باغ اشاره داشت محوطه و محیط باغ بسیار زیبا و خاص طراحی و ساخته شده است و همین امر باعث شده است تا علاوه بر وجود پرندگان محیط باغ نیز محیطی گردشگری محسوب شود. تمامی سایه بان های باغ از جنس چوب هستند نیمکت ها و آلاچیق های چوبی نیز محیطی طبیعی به گردشگران و مسافران القا می کند. در محیط باغ از هیچ تیر برقی یا تاسیسات اضافی استفاده نشده است. آبشارها و برکه و پل های چوبی باغ دیدنی است.