طبیعت زیبا و رویایی خطه شمالی کشور و سواحل دریای خزر، هرکسی را به سفر به شهرهای شمالی وسوسه می‌کند. به همین دلیل، مسافرت شمال حتی برای یکبار در سال هم که شده در برنامه زندگی ایرانی‌ها وجود دارد. اما مهم‌ترین چیزی که ذهن خیلی از ما را هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به شمال به خود مشغول می‌کند، این است که کدام شهر را به‌عنوان مقصد سفرمان انتخاب کنیم. برای آنکه با 6 مقصد پرطرفدار و محبوب از نگاه گردشگران برای سفر به شمال آشنا شوید، تا انتهای مطلب حاضر با ما همراه باشید.

 

استراحت در دل طبیعت با سفر به چالوس

اگر می‌خواهید چند روزی را دور از هیاهوی زندگی روزمره در دامن طبیعت استراحت کنید، چالوس گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. چالوس یکی از شهرهای استان مازندران است و در واقع دروازه ورود به شمال ایران محسوب می‌شود. علاوه بر تفریحاتی مثل بازدید از شهرک توریستی نمک‌آبرود و طبیعت‌گردی، خود جاده چالوس هم بسیار زیبا و دیدنی است و دقیقا از همان زمان که سفرتان را آغاز می‌کنید تا دقایق آخر، لحظات بسیار لذت‌بخش و دلنشینی را تجربه خواهید کرد.

همچنین، از آنجایی که چالوس شهری به‌شدت مسافرپذیر است، اقامتگاه‌های زیادی در این شهر وجود دارد. توجه داشته باشید که با توجه به حجم زیادی مسافرانی که به چالوس سفر می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای رزرو هتل چالوس از چند روز یا چند هفته پیش از سفرتان اقدام کنید تا مسافرتی از هر لحاظ بی‌دغدغه و راحت داشته باشید.

ساری، بهترین شهر شمالی برای سفر تابستانی

با توجه به منطقه جغرافیایی شمال کشور، تابستان‌های این ناحیه عموما بسیار گرم و شرجی هستند و تحمل این شرایط عموما برای مسافران و افراد غیر بومی دشوار است. اما با توجه به اینکه ساری در کوهپایه‌های البرز قرار دارد، در مقایسه با سایر شهرهای شمالی از آب‌وهوای دلپذیرتر و ملایم‌تری برخوردار است.

 اگر در تابستان قصد سفر به شمال کشور را داشتید و در عین حال نمی‌توانید هوای شرجی را تحمل کنید، ساری گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. راستی اگر گذرتان به ساری افتاد، یادتان نرود که سری به چشمه‌های باداب سورت هم بزنید.

 

سفر به بندر انزلی برای علاقمندان به ساحل

هر ایرانی حتی برای یکبار در عمرش هم که شده، باید به بندر انزلی سفر کند. علاوه بر نوار ساحلی 40 متری، این شهر تالاب بسیار زیبایی هم دارد که نیلوفرهای آن بسیار زیبا هستند. به همین دلیل، با سفر به بندر انزلی، هم طبیعت‌دوست‌ها حسابی از سفر لذت خواهند برد و هم به علاقمندان به دریا و ساحل خوش می‌گذرد. علاوه بر این، انزلی خوراکی‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد و شکم‌گردی در این شهر، لذت سفرتان را چندین برابر خواهد کرد.

 اگر قصد دارید به انزلی سفر کنید، خیالتان از بابت اقامت راحت باشد. اقامتگاه‌ها و هتل های بندر انزلی تنوع بسیار بالایی دارند و برای هر بودجه‌ای و هر سلیقه‌ای گزینه مناسبی وجود خواهد داشت. اگر در ایام پیک به انزلی سفر کردید، حتما از قبل هتل و اقامتگاهتان را رزرو کنید.

سفر به نور شهر نیما یوشیج

از دیگر شهرهای محبوب در میان مسافران شمال می‌توان به نور اشاره کرد. این شهر که زادگاه نیما یوشیج – شاعر ایرانی معاصر و پدر شعر نو ایران – است، هم جنگل‌های بسیار زیبایی دارد و هم در فاصله نزدیکی از دریا قرار گرفته است. به همین دلیل، در میان مسافران محبوبیت زیادی دارد.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی بکر و زیبایی‌های بی‌پایان، شهر نور درست مانند سایر شهرهای شمالی کشورمان غذاهای محلی بسیار خوشمزه‌ای دارد. در نتیجه، اگر اهل شکم‌گردی باشید هم از مسافرت به شهر نور بی‌نهایت لذت خواهید برد.

جاهای دیدنی رشت مورد علاقه همه گردشگران

خیلی‌ها رشت را اروپای ایران لقب داده‌اند و این شهر در میان گردشگران داخلی و خارجی طرفداران زیادی دارد. سفر به شهر میرزا کوچک خان جنگلی، یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهایی است که تجربه خواهید کرد. شهر رشت از یک طرف به دریا، از یک طرف به کوه و از طرف دیگر به جنگل محدود می‌شود و تفریح در دریا و طبیعت را یکجا می‌کنید. علاوه بر این، رشت بناهای تاریخی زیادی دارد و با سفر به این شهر، با یک تیر چند نشان خواهید زد. شهر رشت نیز یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است و اقامتگاه‌های زیادی را در آن پیدا خواهید یافت. هتل های رشت از لوکس و 5 ستاره تا مسافرخانه و 2 ستاره متغیر هستند و قطعا متناسب با نیازهایتان گزینه مناسبی برای اقامت پیدا خواهید کرد.

 

سفر ارزان به شمال ایران با فلای تودی

وقتی پای مسافرت به میان می‌آید، شهرهای شمالی گزینه شماره یک ما ایرانی‌ها برای سفر هستند. طبیعت بکر و رویایی، سواحل زیبا و غذاهای خوشمزه، هر کسی را به مسافرت ترغیب می‌کند و کمتر ایرانی را می‌توان پیدا کرد که حتی برای یکبار هم که شده از شمال کشور بازدید نکرده باشد. هر چند به‌سختی می‌توان درباره اینکه بهترین شهر شمالی برای مسافرت کدام است تصمیم‌گیری کرد، اما سعی کردیم در مطلب حاضر 5 مورد از محبوب‌ترین شهرهای شمالی از دیدگاه گردشگران را به شما معرفی کنیم.

 برای رزرو آنلاین و ارزان هتل‌ های این شهرها و تجربه سفری بی‌دغدغه به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی مرجع خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است که با پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیل، آماده پاسخ به سوالات شما خواهد بود.