راهنمای سفر به آنتالیا : نام آنتالیا را باید بارها شنیده باشید. این شهر ترکیه، یکی از مهم ترین شهرهای توریستی این کشور بوده که درواقع بیشتر توریست ها و گردشگران تور ترکیه آن را به مرکز گردشگری و تفریحی می شناسند. آنتالیا در قسمت جنوب غربی ترکیه قرار داشته و از سمت جنوب با دریای مدیترانه، از قسمت شرقی به شهر سریک و از قسمت غربی به شهر قورقودالی همسایه است. این شهر مملو از جاذبه های گردشگری، تفریحی و ... بوده و سالیان سال است که مرکز توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران از سراسر جهان بوده است. آنتالیا بلوارهایی سرسبز همراه با درختان نخل و لنگرگاه ها داشته که آن را زیباتر می کند. این شهر قسمت قدیمی هم داشته که به آن منطقه قلعه ایچی می گویند. این قسمت قدیمی، خیابان های کم عرض و پر پیچ و خکی داشته که خانه و دیوارهای قدیمی اطراف آن را گرفته اند. خلاصه اگر بگوییم، آنتالیا میتواند مقصد آرامش بخش و مهیجی  برای شما باشد.  

راهنمای سفر به آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در فصول مختلف

آنتالیا یکی از بهترین شهرهای ترکیه از نظر آب و هوا است. این شهر در همه فواصل سال آب و هوای فوق العاده ای و همه پسندی دارد. در بیشتر روزهای سال این شهر آب و هوای آفتابی داشته. این آب و هوا برای توریست ها و گردشگران تور آنتالیا بسیار مناسب است چرا که میتوانند به راحتی از تفریحات آبی و مهیج این شهر استفاده کنند. مدیترانه ای بودن آب و هوای انتالیا باعث شده تا این شهر تابستان هایی آفتابی و زمستان هایی معتدل داشته باشد. بهترین زمانی که توریست ها و گردشگران تور ارزان انتالیا میتوانند از سفر خود به آنتالیا لذت ببرند، ماه آپریل تا نوامبر، یعنی فروردین تا آبان است.

آب و هوای آنتالیا در فصول مختلف

جاذبه های گردشگری آنتالیا

این شهر از سال 159 قبل از میلاد، بوسیله آتالوس بنا شده و محلی برای زندگی و سکونت مردم قرار گرفته بود. آتالوس بود که نام این شهر را آنتالیا گذاشت و قبل از اینکه به دست عثمانی ها برسد، زیر سلطه رومی ها، بیزانسی ها و سلجوقیان بوده است. به همین خاطر آثار تاریخی و باستانی بسیار دارد که در ادامه شما را با معروف ترین آنها آشنا می کنیم :

برج ساعت

برج ساعت از معروف ترین جاذبه های انتالیا بوده که البته نمادی از این شهر نیز محسوب می شود. این برج در میدان کاله کاپیسی به عنوانی سمبلی از پایداری و صلابت است. این برج در قسمت ورودی شهر قدیمی و البته مرکز آنتالیا قرار دارد. پارک ها، رستوران و کافه های بسیاری در کنار این بنای تاریخی قرار داشته که میتوان بعد از بازدید از برج، ساعتی را هم در آن ها گذراند.

برج ساعت

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا

این مسجد در سال 1320 به دستور علاءالدین کیقباد سلجوقی بنا شده و حدود 38 متر و ارتفاع و نود پله به سمت ارتفاعات دارد. مسجد یولی به خاطر داشتن 6 گنبد، یکی از قدیمی ترین نمونه های مسجدهای چند گنبدی است و اکنون از آن به عنوان مکانی آموزش فرهنگی استفاده می کنند.

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا

پارک ملی آنتالیا

این پارک ملی در فاصله 92 کیلومتری از آنتالیا قرار داشته و دارای دره ای بزرگ همراه گونه های مختلف جانوری و گیاهی می باشد. در کنار پارک ملی، یک تنگه چهارده کیلومتری قرار داشته که به صورت موازی با رودخانه کوپرو امتداد پیدا می کند. عمقی که این دره داشته به چهارصد متر نیز میرسد. رستوران های بسیاری در کنار این تنگه و پارک قرار داشته و بهترین غذاهای دریایی را برای بازدیدکنندگان تور لحظه اخری آنتالیا سرو می کنند.

پارک ملی آنتالیا

منطقه یانارتاش

این منطقه شگفت انگیز و افسانه ای، در قسمت شمالی شهر الیمپوس قرار داشته و در ارتفاع سیصد متری از ساحل چیرالی می باشد. در زمان های قدیم اساطیر یونانی از این منطقه به عنوان مکانی که بلفرون، یکی از قهرمانان افسانه ای یونان در آن با اسب بالدار خود پگاسوس، موجودی با سر شیر مانند، بدنی ببر مانند و دمی به شکل مار را که از دهان خود آتش بیرون میداد کشت، یاد می کردند. رومیان منطقه یانارتاش را منطقه ای مذهبی میدانند، چرا که بخار از زیرزمین متصاعد شده و باعث بوجود آمدن صحنه بسیار زیبایی در شب می شود.

منطقه یانارتاش

تفریحات در آنتالیا

همانطور که در ابتدا گفته شد، آنتالیا مرکز گردشگری و تفریحی در کشور ترکیه است. آنتالیا در هر فصل از سال تفریحات خاص خود را داشته و همیشه تفریحی جدید برای توریست ها و گردشگران تور انتالیا دارد. از بهترین تفریحاتی که در آنتالیا نباید آن ها را از دست دهید میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

پارک های آبی آنتالیا

یکی از جذاب ترین و مهم ترین تفریحات انتالیا، پارک های آبی است. پارک های آبی بسیاری در آنتالیا هستند که البته بیشتر آنها برای هتل های ساحلی هستند. اغلب این پارک های آبی که در هتل ها هستند برای استفاده ساکنان هتل رایگان بوده اما کسانی که در هتل ساکن نیستند باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنند. معروف ترین پارک های آبی این شهر پارک آبی آکوا، پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی و پارم ابی ددمان هستند. این پارک های آبی

پارک های آبی آنتالیا

غواصی در آنتالیا

تفریحی که نباید در آنتالیا آن را از دست بدهید، غواصی است. غواصی یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات در سراسر دنیاست، به خصوص اگر در آب های زلال و تمیز مدیترانه باشد. با غواصی زیر آب های مدیترانه میتوانید با دنیای زیر آب آشنا شده و تجربه ای شگفت انگیز بدست آورید. هزینه غواصی در آنتالیا پنجاه دلار بوده و برای افرادی که غواصی بلد نیستند نیز مراکز آموزشی مثل اکادمی دیپ واکینگ دایوینگ و سان دایوینگ هستند که میتوانند از ابتدایی تا پیشرفته به شما آموزش دهند.

غواصی در آنتالیا

تور رفتینگ آنتالیا

از دیگر تفریحات مورد علاقه توریست ها و گردشگران که مورد استقبال بسیاری از قرار گرفته میتوان به تورهای رفتینگ اشاره کرد. این تور هیجان انگیز قایق سواری در آب های خروشان رودخانه ها بوده که به آن رفتینگ می گویند. اما نگران نباشید! همه چیز امن بوده و میتوانید مطمئن باشید که از روی قایق نمیافتید. تورهای رفتینگ معمولا شش ساعت طول کشیده و همراه با خوردن سه نوع غذای دریایی به عنوان ناهار است.

تور رفتینگ آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا

به جز تفریحات و جاذبه های گردشگری، دلیل دیگری که توریست ها و گردشگران تور ارزان آنتالیا این شهر را فراموش نمی کنند، مراکز تجاری آن است. این شهر مراکز خرید بسیار داشته و با قیمت های مناسب و کیفیت عالی که داشته مشتریان همیشگی خود را دارد. از بهترین مراکز خرید این شهر متوان چند مرکز خرید زیر را نام برد :

مرکز خرید میگروس آنتالیا

این مرکز خرید سال 2001 تاسیس شده و یکی از مراکز خرید بزرگ در آنتالیاست. این مرکز خرید به طور کلی 130 مغازه و فروشگاه داشته و همینطور شعبه هایی از برندهای معروف جهانی مثل زارا، ال سی وایکیکی، مودو، نایک، ادیداس پوما و ... را نیز در خود دارد. این مرکز خرید امکانات رفاهی مثل هشت سالن سینما، زمین بازی مخصوص کودکان، رستوران و کافه های مختلف با چشم انداز از دریا، دو آسانسور با نمای پانوراما، پارکینگ با ظرفیت 1300 اتومبیل و هایپرمارکت بزرگی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده است. مرکز خرید میگروس هر روز هفته از ساعت ده صبح تا ده شب و روزهای تابستانی تا ساعت یازده شب مشغول به فعالیت است.

مرکز خرید میگروس آنتالیا

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا

این مرکز خرید در منطقه لارا قرار داشته و از لوکس ترین مراکز خرید این منطقه محسوب می شود. تراسیتی بزرگ ترین مرکز خرید آنتالیا بوده و در سال 2011 تاسیس شده است. مرکز خرید تراسیتی به طور کلی 185 فروشگاه و مغازه از برندهای داخلی و خارجی در 48 هزار مترمربع مساحت و چهار طبقه داشته است. امکانات و خدمات رفاهی مرکز خرید تراسیتی شامل سی رستوران، سینمای چند بعدی، پارکینگ بزرگ و ... می باشند. این مرکز خرید هر روز هفته از ساعت ده صبح تا ده شب باز است.

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا

مرکز خرید اوت لت دیپو آنتالیا

چیزی که برای هر توریست و گردشگری در سفر مهم است، خرید ارزان است. اگر به دنبال خرید ارزان قیمت و در عین حال باکیفیت هستید، مرکز خرید اوت لت دیپو بهترین گزینه برای شماست. این مرکز خرید حراجی های بسیار در هر ماه برگزار کرده و همیشه شلوغ از توریست ها و گردشگران است. مرکز خرید دیپو در سال 2004 افتتاح شده و سالانه بیشتر از پنج میلیون نفر بازدیدکننده دارد. دیپو از بزرگ ترین و معروف ترین حراجی های آنتالیا و منطقه مدیترانه بوده و نزدیک به فرودگاه بین المللی شهر قرار دارد. بیشتر از نود فروشگاه و مغازه از برندهای داخلی و خارجی در دیپو فعالیت می کنند. این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه ها دارای پنج سالت سینما، رستوران ها مختلف، پارکینگ روباز و سرپوشیده، کارتینگ و زمین بازی کودکان می باشد. ساعات کاری مرکز خرید دیپو از ده صبح تا ده شب می باشد.

مرکز خرید اوت لت دیپو آنتالیا

بهترین هتل های آنتالیا

هتل آکرا باروت آنتالیا

این هتل پنج ستاره اقامت لوکس و فوق العاده ای را برای میهمانان و توریست های فراهم می کند. هزینه اقامت در این هتل گران بوده اما نسبت به امکانات و خدمات بسیار خوبی که ارائه میدهد، مناسب معقول است. امکانات رفاهی و رستوران های هتل آکرا باروت شامل استخر، سونا و جکوزی، سالن بدنسازی، زمین بازی کودکان، اسپا و ماساژ، حمام ترکی و ... می باشند. در رستوران و بارهای هتل نیز انواع و اقسام غذاهای ترکی، مدیترانه ای و بین المللی همراه با نوشیدنی های مختلف گرم و سرد سرو می شوند. از تمام تراس اتاقها میتوان به سمت توروس چشم انداز داشت. از دسترسی های نزدیک به هتل میتوان مرکز خرید لورا، موزه آنتالی، برج ساعت و پارک کاراعلیوگلو اشاره کرد.

هتل آکرا باروت آنتالیا

هتل لوکا آنتالیا

هتل لوکا چهار ستاره در آنتالیا در بهترین منطقه این شهر قرار داشته و کاملا مشرف به دریای مدیترانه است. هر توریست و گردشگر تور لحظه آخری آنتالیا با اقامت خود در این هتل، از امکانات و خدمات لوکس و فوق العاده ای برخوردار خواهد بود. در هتل لوکا انواع امکانات رفاهی مثل باغ گل، حمام ترکی، تفریحات ساحلی، استخر، سونا و جکوزی، سالن بدنسازی و ... ارائه شده اند. از دیگر خدمات این هتل میتوان به اینترنت بی سیم رایگان، خشکشویی و اتوشویی، نگهداری از کودکان، سرویس دهی و پذیرش شبانه روزی و ... اشاره کرد. دسترسی های نزدیک به هتل لوکا چهار ستاره شامل بازار کاس، بیمارستان کاس استیت، آرامگاه شیرهای کاس، پلایاکاسترو، هنلی تئاتر و ... می باشند.

هتل لوکا آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیاراهنمای سفر به آنتالیا

با اقامت در این هتل سه ستاره میتوان به راحتی به برج ساعت، مرکز خرید تراسیتی، بندر تجاری، شهر کهن مارینا و مرکز خرید مارک دسترسی داشت. این هتل در قسمت مرکزی آنتالیا قرار داشته و با ساحل مدیترانه ده دقیقه فاصله دارد. در اتاق های هتل آنترویال امکانات سیستم تهویه هوا، مینی بار، سیستم گرمایشی و سرمایشی، اینترنت بی سیم رایگان، نظافت روزانه، سرویس دهی شبانه روزی، حمام اختصاصی به همراه لوازم بهداشتی و آرایشی رایگان و ... فراهم شده اند.

هتل آنترویال آنتالیا