دهکده جهانی دبی : اگر میخواهید با فرهنگ بیشتر از 32 کشور در دنیا آشنا شوید، باید از دهکده جهانی دبی حتما دیدن کنید. اینجا جایی است کشورهای مختلف سراسر این کره خاکی غرفه هایی در آن باز کرده و فرهنگ و تمدن کشور خود را نشان میدهند. دهکده جهانی دبی سال 1997 افتتاح شده و در ابتدا روبروی شهرداری دبی قرار داشت تا به منطقه عود تا انتقال یافته و در سال 2005 فعالیت خود را در فستیوال سیتی دبی برگزار کرد. این دهکده همانطور که گفته شد مثل شهرکی از کشورهای مختلف سراسر دنیا بوده که غرفه هایی به شکل بناهای معروف خود را در آن بنا کرده اند. توریست ها و گردشگران تور دبی با بازدید از این دهکده میتوانند همزمان با 32 کشور مختلف در دنیا آشنا شده و از سوغات، صنایع دستی، خوراکی ها، پوراشک و دیگر محصولات آن ها خریداری کنند. بسیاری از توریست ها و گردشگران به عکاسی و خرید در این مکان علاقه مند هستند. همچنین امکانات سرگرم کننده و تفریحی، جشن های مختلف برای کودکان و بزرگسالان، جنگ ها و ... نیز در دهکده جهانی دبی بوجود آمده اند.

دهکده جهانی دبی

بهترین زمان بازدید از دهکده جهانی دبی

به دلیل اینکه این مجموعه در فضای باز برگزار می شود، در ماه های تابستانی گرم و طافت فرسا تعطیل است. بهترین زمان برای بازدید از دهکده جهانی دبی از اوایل نوامبر تا اوایل آپریل می باشد.

بهترین زمان بازدید از دهکده جهانی دبی

کشور های دهکده جهانی دبی

این مجموعه دارای معماری بیشتر از 32 کشور دنیا بوده که اگر بخواهیم معرفی کنیم، به چند دسته زیر تقسیم می شوند :

  • خاورمیانه
  • آسیای شرقی
  • اروپا
  • اروپای شرقی
  • آفریقا
  • آمریکایی ها
  • آسیای جنوبی

هرکدام از غرفه ها را برای شما معرفی کرده ایم :

خاورمیانه

غرفه ایران  :

یکی از غرفه های این دهکده، متعلق به ایران است. این غرفه حلوه ای از آجرکار، کاشی کاری سنتی ایرانی در دوران قدیم بوده. بسیاری از معماری های اخیر این غرفه از معماری ایران باستان و تحت جمشید الهام گرفته اند. غرفه ایران یکی از بزرگ ترین و زیباترین غرفه های گلوبال ویلیج بوده و طرفداران بسیاری دارد. در این غرفه انواع سوغات و صنایع دستی کشورمان مثل پشمک، آجیل و پسته، فالوده سنتی، فرش های ایرانی، زعفران و ... به فروش می رسد.

غرفه امارات :

یکی دیگر از غرفه های معروف خاورمیانه، غرفه امارات است. در این غرفه از بازدیدکنندگان با معل های بخور و عود استقبال می شود. در غرفه امارات میراث کشور و معماری قدیمی آن نشان داده می شود. ابیشتر معماری این بنا به شکل خانه خشتی بوده که بادگیرهای بلند دارد. در این غرفه انواع عطرهای معروف و درجه یک روغنی به فروش می رسند. از دیگر غرفه های خاورمیانه میتوان به غرفه قطر، غرفه لبنان، غرفه عربستان سعودی، غرفه سوریه، غرفه بحرین، غرفه یمین و غرفه عراق اشاره کرد.

آسیای شرقی

غرفه چین :

در این غرفه، استخرهای مخصوصی را خواهید دید که در آن ها مروارید پرورش داده می شود. این مروارید ها بنا به درخواست بازدیدکنندگان و توریست ها به شکل های مختلف روی لوازم و وسایل حانبی زنانه مورد استفاده قرار میگیرند. این غرفه نماد فرهنگ و تمدن از 1.5 میلیارد نفراز مردم چین در تاریخچه یک میلیون سال قدمت چین می باشد. غرفه چین یکی از شلوغ ترین غرفه های دهکده جهانی دبی بوده، زیرا بسیاری از توریست ها و گردشگران علاقه مند به معماری چینی، مجسمه های بزرگ کاغذی و ... می باشند. همینطور بازار و فروشگاه هدایا و سوغاتی آن نیز همیشه شلوغ است. غرفه فیلیپین نیز از دیگر غرفه های آسیای شرقی بوده. این غرفه انواع و اقسام صنایع دستی مثل لوسترهای مرجانی دست ساز و اشیا تزئینی که از نی ساخته شده اند دارد.

اروپا

غرفه اسپانیا :

یکی از پیشنهادهای ما برای بازدید، غرفه اسپانیایی هاست. در این غرفه همه چیز شاد و جذاب است، از شیشه ها، لباس های رنگارمگ، کفش های عجیب اما جالب، زیتون ها و ترشی های معروف، از جذابیت های غرفه اسپانیا می باشد.

غرفه ترکیه  :

یکی دیگر از غرفه های شلوغ دهکده جهانی دبی، غرفه ترکیه است. این غرفه به خاطر معماری خاص و زیبایی که داشته مورد استقبال بسیاری از توریست ها و گردشگران قرار گرفته است. انواع صنایع دستی ترکیه مثل لباس های خانگی، سرامیک با طرح های آناتولی رنگارنگ، شیشه ها و ... در این غرفه به فروش می رسند.

اروپای شرقی

این قسمت از غرفه ها از اوایل راه اندازی تاکنون محصولات اروپای شرقی مثل صنایع و توغات ها از کشورهایی مثل رومانی، صربستان، اکراین و معرفی می کرده. غرفه های اروپای شرقی با سنت و فرهنگ کشورهای اروپای شرقی از بازدیدکنندگان خود پذیرایی می کنند.

آفریقا

غرفه مصر  :

این قسمت دهکده با بیشتر از صد غرفه دار برای غرفه های مصری اداره می شود. در این غرفه ها انواع صنایع دستی، صنایع باستانی، لباس های پنبه ای، لباس ها مرسوم و عرفی مصری، ظروف مسی، لباس های ملی و محلی و ... ارائه می شوند. در غرفه مصر یک بازار از لوازم خانگی مصری که به صورت مصری-عثمانی طراحی شده اند و محصولات روشنانی و لوسترهایی به سبک مصری وجود دارد.

غرفه آفریقا :

این غرفه درواقع نماینده ای از پانزده کشور آفریقایی سنگال، غنا، نامبیا، ماداگاسکار، سودان، آنگولا، اتیوپی، اوگاندا، تانزانیا، کنیا، موریتانی، زیمباوه، رواندا، نیجریه و آفریقای جنوبی می باشد. هرکدام از این کشورها صنایع دستی و هنری معروف خود را در غرفه های این دهکده به نمایش گذاشته اند. بیشتر محصولاتی که در این غرفه ها میبینید، مصنوعات دست ساز چوبی هستند که طرح های پیچیده ای از انواع چوب ها در دنیا دارند.

آمریکایی ها

غرفه آمریکایی ها جایی است که بسیاری از محصولات توسط نمایندگان شمال، مرکز و جنوب آمریکا ارائه می شوند. نمای بیرونی این غرفه معماری الهام گرفته از ساختمان کلیسایی در واشنگتن  کلیسایی در مکزیکو سیتی می باشد. سردر ورودی ها یز یک شخثیت وسترم نشان داده می شود. با بازدید از این غرفه با محصولات و فرهنگ قسکتی از کره زمین آشنا خواهید شد.

رستوران های دهکده جهانی دبی

در این دهکده مسیری برای پیاده روی وجود داشته که در آن میتوان انواع رستوران ها و غرفه های غذا را پیدا کرد. انواع و اقسام خوراکی ها، دسرها و بستنی ها در رستوران های این دهکده براز توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری دبی سرو می شوند. رستوران های ایرانی نیز برای صرف شام، یکی از رستروان های ملل دهکده جهانی دبی می باشد.

رستوران های دهکده جهانی دبی

انواع تفریحات دهکده جهانی دبی

در این مجموعه تفریحاتی هم برای توریست ها و گردشگران تور ارزان دبی بوجود آمده مثل استیج معروف گلوبال که هر شب برنامه ای شاد برای کودکان و بزرگسالان برگزار می کند. گلوبال ویلیج را از دست ندهید! این قسمت یک شهر با کوچک با جاذبه های تفریحی مثل چرخ و فلک و ... داشته و حسابی میتواند شما را سرگرم کند. این دهکده کلا مکانی تفریحی است. شما میتوانید با سبک های معماری جهان در این مجموعه سرگرم شده و یا حتی تمام روز را در آن به عکاسی بگذرانید. این مجموعه علاوه بر اینگونه تفریحات دارای غرفه هایی مربوطط به بناهای معروف جهان مثل برج العرب، مسجد تاج محل، ساعت لندن، مجسمه آزادی، برج ایفل، اکروپلی، گنبدهای روسیه، برچ پیزا و ... بوده که به صورت مینیاتوری ساخته شده اند. برای این بناها نورپردازی نیز انجام شده و فضای زیبایی ایجاد کرده است.

انواع تفریحات دهکده جهانی دبی

هزینه بلیط و ساعات فعالیت دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 3:30 تا دوازده شب و روزهای پنج شنبه، جمعه و دیگر روزهای تعطیل رسمی از ساعت 3:30 تا یک شب برای بازدید توریست ها و گردشگران تور لست تورز دبی باز می باشد. هزینه بلیط ورودی به گلوبال ویلیج برای هر نفر  پانزده درهم بوده و این بلیط ها را هم حضوری و هم به صورت آنلاین میتوان خریداری کرد.