وقتی با تور استانبول سفر می‌کنید با گشتی در معابر خواهید دید که مقدار قابل توجه و متنوعی از غذاهای خیابانی در این شهر وجود دارد. از simit که به عنوان غذای سنبل استانبول شناخته می‌شود تا انواع ساندویچ ماهی تازه و خوشمزه که در حاشیه تنگه بسفر به گردشگران فروخته می‌شود. در این شهر مکان‌های زیادی برای فروش غذاهای خیابانی یافت می‌شود که تا نیمه شب به مشتریان خود خدمات می‌دهند. در این مطلب از لست تورز با ما همراه باشید تا بهترین غذاهای خیابانی در استانبول را به شما معرفی کنیم.

Simit، Çatal، و Açma

یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی در استانبول و همچنین یکی از سریع‌ترین و بهترین تغذیه‌ها برای استفاده در وعده صبحانه هستند. شما simit را می‌توانید تقریباً در همه جا پیدا کنید. Simit یک نان تفت داده شده و پوشیده از کنجد است. çatal یک شیرینی نرم و خوشمزه است و açma نیز یک نان کمی شیرین و پرحجم است که روی آن کنجد نیز وجود دارد. همچنین شما می‌توانید یکی از این خوراکی‌های خوشمزه صبحانه را با پنیر، کره، چای، گوجه فرنگی و حتی زیتون میل کنید.

غذاهای خیابانی ترکیه


İçli Köfte

این بهترین نوع کوفته ترکی است که به عنوان یک غذای خیابانی نیز شناخته می‌شود که از گوشت چرخ شده، جعفری و بلغور تهیه شده است. شما می‌توانید بهترین نوع این غذا را در اطراف خیابان استقلال پیدا کنید.

غذاهای خیابانی ترکیه


Balık Ekmek

این غذا یک ساندویچ ماهی خوشمزه است که در اطراف تنگه بسفر، Karaköy و Eminönü به وفور یافت می‌شود. درون این ساندویچ یک ماهی کبابی خوشمزه، سالاد، گوجه، پیاز، فلفل و .... وجود دارد.

غذاهای خیابانی ترکیه


Roasted Chestnuts

در زمستان می‌توانید در بیشتر خیابان‌های استانبول بوس شاه بلوط‌های بو داده را استشمام کنید. این شاه بلوط را می‌توانید از فروشگاه‌های سیار درون خیابان تهیه کنید و با خود حمل کنید. فروشندگان این بلوط‌ها را درون کیسه‌های کاغذی می‌ریزند و پس از کمی سرد شدن می‌توانید این بلوط‌ها را بخورید.

غذاهای خیابانی ترکیه

Midye Dolması

Midye dolması  (صدف پر) یکی دیگر از غذاهای دریایی مهم و جز غذایی خیابانی اصلی در استانبول شناخته می‌شود. توریست‌ها علاقه زیادی به خوردن این غذا دارند و قبل از خوردن آن آب لیموی ترش را روی آن می‌ریزند. این غذای دریایی یک غذای کامل است و معمولاً آن را می‌توانید در تمام بخش‌های شهر استانبول پیدا کنید.

غذاهای خیابانی ترکیه

Kokoreç

این غذا یک کباب درست شده با روده گوسفند است و شاید به نظر شما خوشمزه و مطلوب نیاید اما بدانید که این یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی استانبول است. Kokoreç یک کبابی است که آن را دور سیخ می‌پیچانند. پس از پخته شدن با حرارت آن را به قطعه‌های نازک خورد شده تقسیم می‌کنند و درون ساندویچ قرار می‌دهند. این غذا بسیار چرب و پر از چاشنی است پس در خوردن آن مراقب باشید!

غذاهای خیابانی ترکیه