شرایط رفتن به امارات چندان ساده نیست، امارات یکی از بهترین کشورهای جهان است که مهاجرت به آن از هرطریقی بسیار سخت و دشوار است. قوانین ورود به این کشور بسیار سخت گیرانه است و شرایط محدود و خاطی را دارد. ما در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که در چه شراطی می‌توانید ویزای امارات را دریافت کنید، چطور باید این مسیر را طی کنید و در نهایت چه قوانین را باید برای مهاجرت به امارات رعایت کنید. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

دریافت ویزا سفر به امارات

برای اینکه بتوانید یک سفر اولیه توریستی یا برای بررسی به امارات بروید باید ببینید که در حال حاظر شهروند کدام کشور هستید. شهروندان شورای همکاری خلیج فارس برای ورود به آمارات نیازی به ویزا ندارند، شهروندان برخی دیگر از کشورهای محدود نیز می‌توانند بدون ویزا به امارات سفر کنند. اما ایرانیان متاسفانه در 10 سال گذشته جایگاه خود در این کشور را از دست داده‌اند و حالا برای سفر به امارات باید حتماً ویزا دریافت کنند.

دریافت اقامت ویژه امارات

همانطور که گفته شد، اخذ شهروندی امارات و دریافت اقامت این کشور تقریباً سخت‌تر از هر مقصد دیگری است. اما ارزشش را دارد. امارات کشوری پیشرفته و درحال توسعه است و سطح زندگی مردم این کشور بسیار بالاست.اگر بخواهیم ساده‌ترین و سریع‌ترین روش دریافت اقامت بلند مدت امارات را کسب کنید باید از طریق سرمایه گذاری اینکار را انجام دهید. اخذ ویزای طلایی امارات می‌تواند اولین قدم برای ورود به کشور امارات باشد که توسط تیم وکلای حرفه‌ای گروه حقوقی بیات، تمامی مراحل ان به آسانی برای شما انجام خواهد شد.

امارات یکی از جذاب‌ترین مقاصد تجاری در سراسر جهان است. اقامت امارات با سرمایه گذاری با هدف ارائه اقامت طولانی مدت به سرمایه گذاران خارجی، کارآفرینان و افراد با استعداد از جمله متخصصان، دانشجویان و محققانی است که سرمایه گذاری قابل توجهی در این کشور انجام می‌دهند.

دریافت اقامت 10 ساله با اخذ ویزای طلایی امارات

معمولا کسانی که می‌خواهند وارد امارات شوند سعی می‌کنند با اخذ ویزای طلایی این کشور مسیر ورود خود را شروع کنند. ویزای طلایی امارات که 10 ساله صادر می‌شود و قابل تمدید نیز است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفتن به امارات است در این روش شما می‌توانید ویزای خود را به صورت 10 ساله تمدید کنید و پس از 30 سال، پاسپورت ارزشمند این کشور مهم را دریافت نمایید. برای واجد شرایط بودن برای اقامت، متقاضیان می‌توانند یکی از سه گزینه زیر را انتخاب کنند:

  • حداقل سپرده 2 میلیون درهم (تقریباً 550000 دلار آمریکا) به یک صندوق سرمایه گذاری معتبر در امارات متحده عربی با نامه‌ای از صندوق
  • حداقل سرمایه سرمایه گذاری 2 میلیون درهم (تقریباً 550000 دلار آمریکا) در یک شرکت با مجوز تجاری یا صنعتی معتبر
  • حداقل مالیات سالانه 250000 درهم (تقریباً 70000 دلار آمریکا) از شرکتی که سرمایه‌گذار مالک آن است، همراه با نامه تأییدیه از اداره مالیات فدرال ملی

بر اساس گزینه صندوق سرمایه گذاری بالا، سرمایه گذارانی که یک مدیر اجرایی یا مشاور را برای یک دوره 10 ساله منصوب می‌کنند، می‌توانند نامه‌ای ارسال کنند که به کارمند ارشد خود اجازه می‌دهد ویزای اقامت 10 ساله را نیز دریافت کند. همسر و فرزندان مجرد کارمند ممکن است در برنامه گنجانده شوند

املاک و مستغلات: ویزای پنج ساله قابل تمدید

حداقل خرید ملک 2 میلیون درهم (تقریباً 550000 دلار آمریکا) با نامه‌ای از اداره ثبت املاک دبی. (سرمایه گذاری بیش از 2 میلیون درهم برای املاک و مستغلات خریداری شده از طریق وام مورد نیاز است) . این روش نیز یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای شروع اقامت در امارات است. شما می‌توانید با خرید ملک اولین قدم خود را بردارید. در نظر داشته باشید که ارزش ملک در امارات بسیار بالاست و از بازار پر رونقی بهره می‌برد. این نوع ویزای برای شما و کل اعضای خانواده شما صادر می‌شود و به مدت 5 سال است. این ویزارا می‌توانید به راحتی تمدید کنید. فرزندان پسر زیر 25 سال و دختران مجرد بدون محدودیت سنی می‌توانند به راحتی ویزای اقامت 5 ساله دریافت کنند.

رفتن به امارات از طریق روش‌های غیر سرمایه گذاری

روش‌های دیگری برای رفتن به امارات وجود دارد. مثلاً از طریق ازدواج. در این روش یک مرد اماراتی اگر با دختری خارجی ازدواج کند می‌تواند او را به عنوان همسر خود به امارات برده و پس از گذراندن روش‌های راستی آزمایی، شهروندی این کشور را برای همسرش دریافت کند. همچنین اگر شما شرایط خواصی دارید که شما را جز نخبگان یک رشته تحصیلی یا کاری قرار می‌دهد می‌توانید برای کار در امارات تقاضا بدهید.

پزشکان، پرستاران، استادان دانشگاه، نخبگان، مخترعین، متخصصین مشهور و ... شامل این مدل ویزا می‌شوند. هرچند که این ویزا به سختی داده می‌شود و شما حتماً باید شرایط بسیار خاصی داشته باشید. همچنین ملیت شما در صدور چنین ویزایی بسیار مهم است. به طور معمول چنین ویزای فقط برای اشخاص بسیار معروف از ایران صادر میشود و مانند ویزای کاری کانادا یا استرالیا نیست که شما به راحتی بتوانید با داشتن شرایط قابل قبولی آن را دریافت کنید.

مراحل و چارچوب زمانی ویزای طلایی امارات

پس از تکمیل مدارک و بررسی‌های اولیه و پرداخت هزینه‌های بررسی درخواست، می‌توان درخواست اقامت امارات را به دولت ارسال کنید.

پس از برآورده شدن شرایط، در انتظار تأیید اولیه درخواست، متقاضی تأیید شده، یک ویزای چند بار ورود شش ماهه دریافت می‌کند و برای درخواست کارت شناسایی و انجام معاینات پزشکی به امارات متحده عربی سفر می‌کند. پس از آن، تأیید کامل داده می‌شود و متقاضی ویزای اقامت را دریافت خواهد کرد. زمان رسیدگی به درخواست اقامت سه ماه از زمان ارائه درخواست تا تأیید آن می‌باشد.