برای سفر به مشهد راههای گوناگونی وجود دارد؛ از سفر به شیوه زمینی با خودرو شخصی، اتوبوس و قطار گرفته تا سفر با هواپیما. اگر از سلیقه شخصی افراد برای انتخاب از میان این وسایل حمل‌ونقل بگذریم، سفر با قطار را میتوان یکی از بهترین انتخابها برای رفتن به مشهد از نقاط مختلف کشور دانست. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که در این مطلب قرار است از میان همه‌ی آن‌ها به ۵ تا از مهمترین دلایل انتخاب قطار برای سفر به مشهد بپردازیم؛ بنابراین اگر در حال برنامهریزی برای سفر به این مقصد گردشگری هستید و هنوز درباره شیوه سفر تصمیمگیری نکردهاید، مطلب حاضر را تا انتها دنبال کنید.

سفر به مشهد با قطار مقرون‌به‌صرفه است

مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت بلیط قطار در مقایسه با هزینه‌ی سفرهای هوایی به مشهد از مهمترین دلایلی است که بسیاری از زائران و گردشگران مشهد را به رزرو بلیط قطار ترغیب میکند. با نگاهی سریع به هزینههای سرسام‌آور بلیط هواپیما از نقاط مختلف به مشهد، میتوان دید که سفر به مشهد حتی با قطارهای لوکس آن‌هم در مسیرهای پرتردد بازهم بسیار ارزانتر از سفر با هواپیما به این شهر است. اگر بخواهیم قیمت ارزان اتوبوس یا هزینه اندک سفر با خودرو شخصی به مشهد را با سفر ریلی به این مقصد مقایسه کنیم بازهم خواهیم دید که با توجه به امکاناتی در قطارهای مشهد وجود دارد، قیمت آن بسیار مقرون‌به‌صرفهتر از شیوههای دیگر برای سفر است. در بسیاری موارد قیمت قطار اتوبوسی آن‌قدر ارزان است که تقریباً برابر با قیمت بلیط اتوبوس است و یا دست‌کم تنها کمی از آن گرانتر است.

توریستی

راحتی بیشتر در سفر ریلی به مشهد

وقتی صحبت از راحتی در طول مسیر به مقصد میشود مسلماً قطارها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. درمجموع امکانات رفاهی قطارها به‌گونه‌ای تعبیه شدهاند که کاملاً مناسب سفرهای زمینی کوتاه‌مدت تا بلندمدت هستند. بااین‌وجود با توجه به استقبال گستردهای که مسافران شهر مشهد از خرید بلیط قطار، به ویژه  بلیط قطار تهران مشهد از خود نشان دادهاند، تنوع قطارها در این مسیر پرتردد بسیار زیاد است و این قطارها انواع امکانات رفاهی نظیر سیستم تهویه مطبوع، تجهیزات موردنیاز برای افراد توان یاب، سیستم صوتی تصویری جهت سرگرمی در طول مسیر و رستوران را برای مسافران فراهم کردهاند. علاوه بر آن به دلیل ساختاری که قطارها دارند مسافران برخلاف دیگر وسایل حمل‌ونقل زمینی نظیر خودرو یا اتوبوس میتوانند در طول مسیر بارها حالت خود را از حالت ثابت به‌صورت نشسته تغییر دهند و احساس خستگی کمتری در طول مسیر تجربه کنند. زمانی که شما تور مشهد سفرمارکت یا سایت دیگر را رزرو می‌کنید این تور می‌تواند شامل بلیط قطار مشهد یا بلیط هواپیما مشهد باشد و این وابسته به انتخاب شماست.

۵ دلیل مهم سفر به مشهد با قطار - تصویر 3

لذت تماشایی مناظر بیرونی در طول مسیر

سفرهای ریلی از خاطرهانگیزترین نوع سفرها محسوب میشوند و دلیل اصلی این موضوع نیز امکان تماشای مناظر بیرونی در حین عبور قطار از مسیرهای دیدنی و زیبا است. در سفر به مشهد با قطار نیز همین موضوع صادق است و در اغلب خطوط ریلی مشهد میتوان از این مزیت شیرین سفرهای ریلی بهره‌مند شد. بااین‌وجود مسلماً چشماندازهای بیرونی برای آن دسته از مسافرانی که با بلیط قطار مشهد به تهران سفر میکنند با مناظری که در انتظار مسافران مسیر ریلی مشهد ساری به‌طورکلی متفاوت است. بااین‌وجود این تجربه لذتبخش در بیشتر مسیرهای ریلی منتهی به مشهد امکانپذیر است.

 

سفر ایمن با قطار به مشهد

امنیت از موضوعات مهمی است که هر مسافری برای تردد از یک نقطه به‌نقطه‌ی دیگر به آن توجه زیادی دارد. سفر با قطار به هر مقصدی، نوید سفری امن را به مسافران میدهد و مسلماً متقاضیان خرید بلیط قطار مشهد نیز از این قاعده مستثنا نیستند و میتوانند انتظار سفری با بالاترین میزان امنیت را داشته باشند. برای درک بهتر این موضوع کافی است آمار تصادفات و اتفاقات ناخوشایند در سفرهای ریلی را با آمار بالاتر تصادفات جاده‌ای مقایسه کنید. لازم است یادآوری کنیم که این موضوع به‌هیچ‌عنوان یک شعار تبلیغاتی برای سفر با قطار نیست بلکه نتیجهگیری تحقیقات گستردهای است که بارها و بارها توسط گروههای مختلف و در سطح جهانی از مقایسه میزان حوادث و تلفات ناشی از آن‌ها میان وسایل نقلیه مختلف سفر انجام گرفته است.

 

احتمال پایین در تأخیر یا کنسلی قطارهای مشهد

بی‌تردید بر هم خوردن برنامه‌ی سفر به سبب تأخیر یا کنسلی بلیط سفر برای هر مسافری موضوعی آزاردهنده و ناخوشایند محسوب میشود. مسلماً گردشگران و زائرانی که راهی شهر مشهد میشوند نیز تمایل دارند تا بر مبنای برنامهریزی دقیقی که برای سفر دارند عمل کنند و به‌موقع به مقصد برسند؛ اما موضوع کنسلی یا تأخیر در پروازها امری کاملاً طبیعی و محتمل در سفر با هواپیما به مشهد است. این موضوع میتواند ناشی از شرایط جوی نامساعد باشد. در سفر با اتوبوسها نیز همین موضوع صادق است و بسیاری اوقات به دلیل شرایط نامساعد آب‌وهوا و یا تداخل در مسیرهای جادهای سفر با این وسیله نقلیه با تأخیر همراه میشود.

این در حالی است که درمجموع سفرهای ریلی بسیار دقیق و بر مبنای زمانبندی مشخصی انجام میشوند و قطارها رأس زمان مشخصی از ایستگاه مبدأ حرکت میکنند و زمان رسیدن به ایستگاه بعدی آن‌ها نیز بسیار منظم و در ساعت خاصی است. تقریباً هیچ‌وقت خبری از تأخیر یا کنسلی در برنامه قطارها ازجمله قطار مشهد نیست.

 

کلام آخر

اگر عازم شهر مشهد هستید و می‌خواهید سفر زیارتی-سیاحتی به‌یادماندنی و دلپذیری داشته باشید، توصیه می‌کنیم حتماً رزرو بلیط قطار را در لیست کارهای سفرتان قرار دهید! سفر به مشهد از طریق مسیرهای نوید تجربه‌ای راحت و لذت‌بخش را می‌دهد و به شما امکان می‌دهد در طول مسیر به‌گونه‌ای استراحت کنید که در زمان اقامتتان در مشهد بتوانید بدون خستگی از تمام دیدنی‌های این شهر بازدید کنید و لذت ببرید.