کریپتو توریسم

گردشگری ارز دیجیتال یا کریپتو توریسم حوزه­ای ترکیبی از 2 موضوع رمز ارز و گردشگری است. هدف این محصول نوآورانه این است که ارز دیجیتال را در قالب گردشگری به افراد بیشتری معرفی کند و از این طریق موجب توسعه آن شود.  تورهای گردشگری این پتانسیل را دارند که کریپتو را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنند. صرافی ارز دیجیتال در واقع مقصد اصلی شما برای چنین سفرهایی است. کریپتو توریسم امروز تداعی­کننده 2 معنی است که تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند.

در معنای اول گردشگری ارز دیجیتال یعنی تور­های گردشگری که در آن هزینه­ها با استفاده از رمز ارز پرداخت می­شود.  در معنای دوم به تور­ها و برنامه­هایی می­رسیم که با هدف تبلیغ ارز دیجیتال برگزار می­شوند و ممکن است در دل خود سمینار­ها و مراسم­های مختلفی داشته باشند. در این مقاله منظور ما بیشتر معنای اول است. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

چند نمونه از کریپتو تورسیم

کشور­های زیادی هستند که با علاقه­ نشان­دادن به کریپتو راه را برای گردشگری رمزارز در کشور خود باز کرده­اند. پیش از اینکه دنیا با ویروس کرونا درگیر شود، شرکت­هایی بودند که چنین امکانی را برای بسیاری از گردشگران فراهم می­کردند.

در برخی از کشور­های اروپایی تور­هایی برای بازدید از طبیعت بود که تمامی هزینه­های آن از طریق کریپتو پرداخت می­شود. با توجه به پایان همه­گیری کرونا به احتمال قوی این نوع تور­ها از سر گرفته شود.

بسیاری از کشور­هایی که پیش از کرونا به برگزاری تور­های کریپتویی علاقه­مند بودند، با متضررشدن از حوزه گردشگری در دوران همه­گیری، اتفاق نظر دارند که کریپتو می­تواند بخش زیادی از درآمد از دست­رفته حوزه گردشگری آنها را برگرداند.

کریپتو توریسم مناسب چه افرادی است؟

معمولا افراد شناخته­شده و ثروتمند در چنین تور­هایی شرکت می­کنند اما با روند فعلی جریان گردشگری کریپتو شاهد ورود مردم علاقه­کند به ارز دیجیتال و در مرحله بعد تمامی مردم جهان خواهیم بود.

چنین سفر­هایی خاصیت یک سفر گردشگری را به­طور کامل دارند. یعنی شما با شرکت در آنها تفریحات مختلفی را تجربه می­کنید.

این فعالیت­های سرگرم­کننده برای افراد بسیاری جذاب است و آنها می­توانند در قالب یک مسافرت تفریحی با کارکرد­های بلاکچین نیز بیشتر آشنا شوند.

افرادی که به­شکل جدی نیز علاقه­مند به دنیای ارز دیجیتال هستند می­توانند در تور­های آموزشی-تبلیغی بلاکچین شرکت کنند و با این جهان بیشتر آشنا شوند. خرید ارز دیجیتال به منظور گردشگری به توسعه این بازار کمک شایانی خواهد کرد.

کریپتو تورسیم چه مزیت­هایی برای ما خواهد داشت؟

مسافران تورکریپتو می­توانند تمامی هزینه­های سفر خود را با استفاده از کریپتو پرداخت کنند. در سفر ممکن است افراد مختلف با تهدید مالی رو­به­رو شوند.

ارز دیجیتال قابل دزدی به­شکل فیزیکی نیست؛ بنابراین مسافران امنیت بیشتری در سفر دارند. در استفاده از خودپرداز ما باید کارمزدی بپردازیم و کشور­های خارجی و هنگام سفر نیز این موضوع اذیت­کننده است.

با استفاده از ارز دیجیتال این مشکل نیز از میان برداشته خواهد شد. در چنین سفر­هایی سرمایه­گذاران و افراد متخصص می­توانند با یکدیگر آشنا شوند و شبکه­سازی کنند. دیگر حتی نیاز ندارید به صرافی­های حضوری مراجعه کنید، صرافی ارز دیجیتال تمام چیزی است که شما برای سفرتان نیاز خواهید داشت.

برترین ارز­های حوزه کریپتو تورسیم کدام موارد هستند؟

تعداد ارز­هایی که وارد این حوزه شده­اند، روزبه­روز درحال افزایش است. این ارزها برای هزینه­های جاری سفر مانند خرید بلیت، رزرو هتل و تهیه غذا ساخته شده­اند و هدف اصلی­شان هم کریپتویی­کردن پرداختی­های یک تور است. در ادامه چند مورد از این ارز­ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • ارز دیجیتال AVA: توکن آوا می­تواند برای خدمات مسافری خاصی مانند پرواز و اقامتگاه در 230 کشور مورد استفاده قرار بگیرد.
  • ارز دیجیتال CANDY: این توکن، توکن بومی کندی تریپ است که قابلیت کش بک هم دارد. با استفاده از این قابلیت تمامی کاربران مقداری از پرداختی خود را پس خواهند گرفت.
  • ارز دیجیتال XLAB: این توکن نیز مربوط به پلتفرم XcelTrip بوده که بیش از 400 ایرلاین و 1.5 میلیون هتل در سراسر دنیا آن را پشتیبانی می­کنند.
  • ارز دیجیتال Heron Asia: این ارز دیجیتال با هدف توسعه کریپتو در گردشگری و اهداف درمانی به روی کار آمده است. با استفاده از این توکن می­توان مجموعه­ای از اقامتگاه­های اقتصادی را در کشور­های آسیایی رزرو کرد.

گردشگری

شهر­های گردشگری کریپتو در جهان

در جهان شهرهای کریپتویی بسیاری درحال احداث است و در این بخش نیز ما یکی از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

شما می­توانید با مراجعه به صرافی ارز دیجیتال والکس و خرید کریپتو یک سفر رویایی داشته باشید. استرالیا اولین شهر کریپتویی در جهان را ساخته و نام این شهر گردشگری نیز آگنس واتر انتخاب شده است. در این شهر می­توان پرداخت­ها را از طریق کریپتو، کارت اعتباری و پول نقد انجام داد.

زیرساخت این شهر را شرکتی تحت عنوان تراول بای بیت راه­اندازی کرده و معتقد است که استفاده از بیت کوین برای پرداخت حرکت معقولانه­ای است.

جالب است بدانید که استرالیا به­عنوان یک کشور هنوز پرداخت از طریق کریپتو را رسمی نمی­داند و آن را نپذیرفته اما در این شهر گردشگری بیش از 30 فروشگاه کریپتو را قبول کرده­اند و آن را روشی برای پرداخت می­دانند. در این شهر شما با مشکلات تعویض پول روبه­رو نخواهید بود.

آیا کریپتو تورسیم مختص به شهر­ها است؟

تنها شهر­ها و خشکی­ها نیستند که می­توانند کریپتو توریسم داشته باشند. باید بدانید که یکی از متداول­ترین تور­های گردشگری ارز دیجیتال، تورهای دریایی و آبی است.

در نیوزلند پیش از کرونا تعداد زیادی تور دریایی وجود داشت که پرداخت همگی آنها از طریق ارز دیجیتال بود. این تور­ها به 2 دسته تفریحی و تبلیغاتی تقسیم می­شوند.

در نوع تفریحی معمولا در یک کشتی کروز شما امکانات تفریحی فوق­العاده­ای را تجربه خواهید کرد و تمامی پرداخت­های­تان بر اساس کریپتو خواهد بود.

در سفرهای تبلیغات ممکن است شما در کشتی سمینار یا قرار ملاقات­های خاصی را تجربه کنید. بر اساس تور ممکن است برای شما گفتگو­هایی در باب بلاکچین و کریتو ترتیب دهند که اگر به این موضوعات علاقه­مند باشید، یک اتفاق فوق­العاده است.

جمع­ بندی

صرافی ارز دیجیتال می­تواند جای صرافی سنتی را بگیرد و سفر معمولی شما تبدیل به یک سفر کریپتویی شود. خرید و فروش ارز دیجیتال و بازار معاملاتی آن تنها هدف بلاکچین نیست.

هدف بلاکچین این است که مردم از ارز دیجیتال برای پرداخت­های روزمره خود استفاده کنند. با استفاده از تور­های بلاکچینی چنین هدفی ممکن خواهد بود. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از مطالب گرد­آوری­شده بیشترین استفاده را کرده باشید.