برچسب‌های عنوان بسیار بیشتر از کلمات کلیدی و بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) هستند . آنها اولین چیزی هستند که خوانندگان شما می بینند. اگر عنوان جذابی داشته باشید، افراد مجذوب خواهند شد و احتمالاً روی آن کلیک می کنند تا ادامه مطلب را مطالعه کنند. اگر عناوین شما خسته کننده یا بی روح باشند، خواننده به پیمایش در نتایج جستجو ادامه نخواهد داد.

نوشتن عناوین جذاب نرخ کلیک شما (CTR) سئو سایت را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود برند شما مشتریان و مشتریان بیشتری را به ارمغان بیاورد. چگونه عنوانی بنویسید که توجه را جلب کند و افراد را وادار به کلیک کردن کند؟ ممکن است گفتن این کار آسان تر از انجام به نظر برسد، اما می توانید با چند نکته و ترفند عناوینی ایجاد کنید که نیاز به توجه دارند.

چگونه عناوین جذاب بنویسیم

چه چیزی شما را به خواندن یک مقاله وادار می کند؟ شما یک واکنش عاطفی یا تمایل به یادگیری بیشتر در مورد یک موضوع دارید. عنوان یک پست وبلاگ یا مقاله باید احساسات شما را جلب کند یا باعث شود که بخواهید بیشتر بدانید. همچنین باید به خواننده قول بدهد.

عنوان باید چه نوع قولی بدهد؟ می تواند به آنها بگوید که نکات و استراتژی ها را یاد خواهند گرفت. همچنین باید آنها را متقاعد کند که "آنها هرگز چیزی را باور نخواهند کرد".

یک عنوان جذاب نیز باید منحصر به فرد باشد. مردم می خواهند با همان پیر، همان پیر، پیمایش کنند. اگر عناوین شما مانند هر وبلاگ دیگری است، کلیک کردن برای ادامه مطلب چه فایده ای دارد؟

در نهایت، هنگام نوشتن عناوین خود، مطمئن شوید که مخاطبان خود را می شناسید. شما می خواهید شوکه و وحشت کنید، اما نه توهین یا گیج کنید.

بهترین روش ها برای عناوین جذاب

با در نظر گرفتن تمام این موارد، بهترین روش های زیر به شما کمک می کند عناوین جذاب و قابل کلیک ایجاد کنید.

 (کوتاه و ساده نگه دارید)

خوانندگان آنلاین تمام روز را ندارند. و فضای زیادی برای تگ عنوان خود ندارید. شما عنوانی می‌خواهید که کوتاه و دقیق باشد، بنابراین یک خواننده بداند که چه چیزی را فوراً دریافت می‌کند و بنابراین خود عنوان توسط موتور جستجو قطع نمی‌شود.

هنگام نوشتن عنوان خود، ضروری ترین اطلاعات را در نظر بگیرید و درج کنید. اگر فهرستی را منتشر می‌کنید، آن را روشن کنید. اگر آموزش یا توضیحی نوشته اید، مطمئن شوید که تنها از عنوان آن قابل مشاهده است.

و همه چیز را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید.

دلیل آن را به خوانندگان بگویید. به آنها بگویید دقیقاً چگونه از خواندن محتوای شما فقط با عنوان سود می برند. شما می‌توانید در اینجا بزرگ باشید و از عنوانی مانند «این 5 نکته تمیز کردن زندگی شما را تغییر می‌دهد» یا کمتر مانند «5 نکته برای خانه تمیزتر» استفاده کنید.

 

از H1 استفاده کنید

اطمینان حاصل کنید که عنوان محتوای شما یک H1 یا عنوان اصلی است. مسلماً، خوانندگان به خصوص اهمیتی نمی دهند که از H1 یا H2 استفاده می کنید یا فقط عنوان را پررنگ می کنید، اما گوگل این کار را می کند. وقتی از H1 استفاده می‌کنید، به گوگل می‌گوید که کلمه کلیدی موجود در عنوان، کلمه کلیدی، مهم‌ترین محتوای محتوا است.

همچنین، فقط از یک H1 در محتوای خود استفاده کنید. اگر چندین مورد داشته باشید، گوگل گیج می شود و نمی داند کدام کلمه کلیدی مهم ترین است. محتوای شما در نهایت با خودش رقابت خواهد کرد که ایده‌آل نیست و ممکن است رتبه‌بندی هم نداشته باشد، یعنی کلیک‌های کمتر.

اگر کلمات کلیدی دیگری برای استفاده دارید، آنها را به عنوان H2 یا H3 در سراسر محتوا پراکنده کنید.

از سئو غافل نشوید

تا اینجا در مورد جذابیت خوانندگان انسانی با عناوین شما صحبت کرده ایم. اما سئو را فراموش نکنید، که نقش مهمی در اطمینان از رتبه بندی پست های شما و دریافت ترافیک جستجوی مورد نیاز آنها دارد. هنگام نوشتن عناوین خود، کلیدواژه اصلی را در آنجا وارد کنید، در حالت ایده‌آل تا حد امکان به ابتدای عنوان نزدیک‌تر باشد.

نمونه های عنوان جذاب

عناوین جذاب در شکل ها و اندازه های مختلف هستند. در اینجا چند مثال برای الهام بخشیدن به شما آورده شده است.

1. سوالات

افرادی که در جستجوی اطلاعات هستند معمولاً چیزهایی مانند "بهترین راه برای باز کردن گرفتگی سینک چیست؟" یا "چند وقت یکبار باید گربه ام را نزد دامپزشک ببرم؟" به خوانندگان خود نشان دهید که در همان صفحه با آنها هستید و با استفاده از سؤالاتی که آنها در عناوین خود می پرسند، به آنها پاسخ دهید.

2. چگونه

به طور مشابه، مردم زمانی که در جستجوی گوگل هستند می خواهند چیزی یاد بگیرند. آنها ممکن است نیاز داشته باشند که بدانند چگونه فر خود را تمیز کنند، لاستیک را تعویض کنند یا یک رمان پرفروش بنویسند. اگر محتوای شما مهارتی را به مردم می آموزد، آن را در عنوان توضیح دهید. مثالها عبارتند از:

چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه خود را برای همیشه باز کنیم؟

یاد بگیرید چگونه در 5 ماه یک کتاب پرفروش بنویسید

چگونه از اتلاف وقت جلوگیری کنیم

3. فراخوانی برای اقدام

گاهی اوقات، شما باید افراد را مجبور کنید که روی پست های شما کلیک کنند. یکی از راه های انجام این کار، گنجاندن یک فراخوان برای اقدام (CTA) در عنوان خود است. عنوان را شاداب و جذاب کنید تا مردم فقط روی آن کلیک کنند. چند نمونه عبارتند از:

 

ببینید وقتی شکلات نمی خورید چه اتفاقی می افتد!

این پست وبلاگ را بخوانید و زندگی خود را متحول کنید

به یک کوره جدید نیاز دارید؟ ابتدا این را بخوانید!

CTR سرفصل های احساسی بهتری دارد

4. سرفصل های احساسی

خوانندگان شما مردم هستند، یعنی دارای احساسات هستند. عنوانی که برای احساسات آنها جذاب باشد، آنها را وادار می کند که کلیک کنند و بیشتر بیاموزند. در عنوان خود از کلمات احساسی، با نام های "قدرت" استفاده کنید تا CTR خود را افزایش دهید . در اینجا ایده هایی برای شروع وجود دارد:

وقتی از خوردن میوه دست بکشید، هرگز باور نمی کنید چه اتفاقی می افتد

تحول خیره کننده این بازیگر را ببینید

با دوره ما بر ترس های خود غلبه کنید

5. اعداد

یک عدد را در عنوان خود بگنجانید، به خصوص اگر در حال تهیه لیست هستید. اعداد عینیت را ارائه می دهند و محتوای شما را برای خوانندگان ملموس تر می کنند. آنها هم قول روشنی می دهند. خوانندگان می دانند که وقتی روی یک موضوع کلیک می کنند، 5، 7 یا 9 نکته در مورد یک موضوع دریافت خواهند کرد.

آیا عدد جادویی برای استفاده در عناوین شما وجود دارد؟ بله، همانطور که مشخص است: 7. به هر دلیلی، 7 عددی است که منجر به بالاترین نرخ تبدیل می شود . اگر نمی توانید از 7 استفاده کنید، یک عدد فرد دیگر را امتحان کنید، زیرا اعداد فرد از زوج متقاعد کننده تر هستند.

با ZGM کار کنید تا نرخ کلیک خود را افزایش دهید

یک عنوان عالی و جذاب فقط بخشی از افزایش CTR شماست. اگر آماده دریافت سرنخ‌ها و تبدیل‌های بیشتر هستید، اما به کمک نیاز دارید تا بدانید در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهید، https://seoword.org/ می‌تواند به شما کمک کند. امروز با ما تماس بگیرید تا بیشتر بدانید که چگونه خدمات دیجیتال مارکتینگ ما می تواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد.