محتوای وب سایت اطلاعات بیشتری را در اختیار مردم قرار می دهد که به راحتی از عهده آنها برآیند. وقتی محتوای زیادی برای اشتراک‌گذاری دارید، باید از تکنیک‌های عملی استفاده کنید تا توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید. یک راه کارآمد برای انجام این کار، تکه تکه کردن است. تقسیم محتوا قطعاتی از محتوا را به قطعات قابل مدیریتی ترکیب می کند که جذب آن برای خوانندگان شما آسان است. تکه‌ها مصرف اطلاعات را تسهیل می‌کنند و بازدیدکنندگان وب‌سایت را آسان‌تر می‌کنند تا به سرعت آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به فرآیند و اینکه چگونه می‌تواند برای سئو سایت شما مفید باشد، بیندازیم.

  • نحوه برخورد کاربران وب سایت به اطلاعات

بازدیدکنندگان وب سایت با اطلاعاتی متفاوت از آنچه در صورت تعامل با محتوای یکسان در کتاب، مجله یا سایر رسانه های چاپی برخورد می کنند، برخورد می کنند. اکثر صاحبان وب سایت از کشف اینکه بازدیدکنندگان معمولی چیزهای زیادی را که آنلاین می بینند نمی خوانند شگفت زده می شوند. درعوض، آن را اسکن می کنند. آنها کلمات، عبارات، و یک جمله را در اینجا یا آنجا انتخاب می کنند. آنها همچنین زیرنویس و سربرگ را می خوانند.

  • وب سایت خود را ارزیابی کنید

اکنون که می دانید بازدیدکنندگان وب سایت معمولاً چگونه به محتوای یک وب سایت برخورد می کنند، به این فکر کنید که یک کاربر برای اولین بار چگونه به محتوای سایت شما برخورد می کند. آیا آنها برای یافتن اطلاعات تلاش می کنند؟ آیا آنها باید سخت کار کنند؟ آیا کاربران سایت به دلیل چیدمان یا تجربه ضعیف سئو به سرعت از سایت شما دور می شوند؟ اگر به هر یک از این سؤالات پاسخ «بله» داده اید، سایت شما باید از تقسیم محتوا استفاده کند . ترکیب تکه‌های محتوا در تکه‌های کوچک باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان راحت‌تر پیمایش کنند، آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند و آن را جذب کنند.

  • سلسله مراتب تکه تکه
  • محتوای تکه تکه باید از یک سلسله مراتب واضح پیروی کند:
  • جملات کوتاه
  • پاراگراف های کوتاه با یک ایده در هر پاراگراف
  • عناوین فرعی پرمعنا
  • لیست های گلوله شده بدون جملات کامل
  • کلمات و بخش های مهم را برجسته کنید
  • گرافیک ساده برای هدایت چشم
  • تعداد نصف کلمه (500 کلمه یا کمتر).
  • تکه های محتوا
  • چگونه خوانندگان با تکه های محتوا برخورد می کنند

قطعه یک واحد سازمانی است که توسط حافظه استفاده می شود. مغز آن را مجدداً رمزگذاری می کند تا موارد مشابه را با هم گروه بندی کند. اغلب در حفظ کردن استفاده می شود. شماره تلفن نمونه خوبی از تکه تکه شدن است. پرانتز در اطراف کد منطقه و خط فاصله بین صرافی و شماره مشترک باعث می شود رشته 10 رقمی در مقایسه با رشته طولانی اعداد تکه تکه نشده راحت تر به خاطر سپرده شود.

  • چیدمان در تجربه کاربری و طراحی به چه معناست

در تجربه کاربری یا طراحی، انفصال به معنای تقسیم کردن محتوای خود به بخش های کوتاه است که به راحتی قابل درک و به خاطر سپردن است. همچنین یک جدایی بصری ایجاد می کند. قطعه کردن از دیوارهای متن جلوگیری می کند. این چیدمان اسکرول و اسکرول روی گوشی های هوشمند را امکان پذیر می کند.

روش های مختلفی برای تکه تکه کردن محتوا وجود دارد که برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

  • پاراگراف های کوتاه با فضای خالی برای جداسازی
  • خطوط متن کوتاه متن، تا 75 کاراکتر
  • سلسله مراتب بصری را با hhh4 و غیره پاک کنید
  • گروه بندی اقلام مرتبط با هم
  • گروه‌بندی‌های متمایز در رشته‌های اعداد یا حروف، مانند شماره کارت اعتباری که در چهار قسمت گروه‌بندی شده‌اند
  • تکنیک های پیشرفته قطعه سازی

انجام چیدمان اولیه برای تسهیل اسکن محتوای شما کافی نیست. شما باید با برجسته کردن نکات اصلی هر بخش، این فرآیند را آسان‌تر کنید.

چند روش برای امتحان:

هدرهای سلسله مراتبی

اندازه فونت بزرگتر

 متن پررنگ

حروف کج

لیست های شماره گذاری شده یا گلوله ای

خلاصه های کوتاه

پاورقی TL;DR

  • نکاتی برای خرد کردن محتوای چند رسانه ای

وقتی محتوای شما شامل تصاویر، گرافیک، ویدیو، دکمه، نمودار و سایر عناصر است، موارد مرتبط را نزدیک به هم نگه دارید. از فضای خالی برای کمک به خوانندگان برای شناسایی گروه های مرتبط از اطلاعات استفاده کنید. رنگ‌های پس‌زمینه نیز به گروه‌بندی موارد چندرسانه‌ای مشابه کمک می‌کنند.

  • داستان شماره هفت

جورج میلر، روانشناس شناختی، در سال 1956 مقاله ای تحقیقاتی درباره حافظه کوتاه مدت نوشت. تحقیقات او نشان داد که مردم می توانند حدود هفت تکه اطلاعات مجزا را به خاطر بسپارند . او متوجه شد که اندازه هر تکه مهم نیست. به عنوان مثال، مردم می توانند هفت حرف یا هفت کلمه را به خاطر بسپارند. تحقیقات میلر تقریباً افسانه ای شد، که منجر به برخی تصورات غلط در مورد حافظه انسان شده است.

برخی از طراحان از یافته های تحقیقاتی میلر برای توجیه طرح های محدود سوء استفاده می کنند. به عنوان مثال، برخی از طراحان از بیش از هفت مورد در یک لیست یا منو استفاده نمی کنند. با این حال، مردم نیازی به به خاطر سپردن تمام موارد در یک منوی کشویی ندارند، بنابراین نیازی نیست که طراح وب سایت تعداد آیتم های منو را تنها به هفت مورد محدود کند.

خود میلر به تحقیق خود هشداری را متذکر شد. نیمه دوم عنوان مقاله او شامل یک سلب مسئولیت بود: به علاوه یا منهای دو. این بدان معناست که محدوده واقعی حافظه انسان ممکن است 5 تا 9 باشد. مطالعات دیگر نشان داده اند که تکه های سه تا شش تایی برای حافظه کوتاه مدت امکان پذیرتر است. این واریانس ها عامل زیادی برای عملکرد، درک و رتبه بندی کاربران از وب سایت ها هستند. هنگام طراحی سایت خود، به خاطر داشته باشید که بسیاری از کاربران شما ممکن است در دسته منهای یک یا دو قرار گیرند، بنابراین بخش های کوچکتر از پنج مورد ممکن است برای مخاطبان شما قابل مدیریت تر باشد .

چگونه تکه ها را به یاد ماندنی تر کنیم

برای افرادی که ممکن است حتی در به خاطر سپردن پنج قسمت مشکل داشته باشند، تنظیم محتوای چندرسانه ای ممکن است کمک کننده باشد. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد، از جمله

  1. سازماندهی مهمترین نکات خود
  2. فقط اطلاعات ضروری را درج کنید
  3. یک طرح کلی بسازید
  4. یک تصویر یا گرافیک اضافه کنید
  5. تکنیک های پیشرفته قطعه سازی

اگر زمان کافی برای اختصاص دادن به طراحی سایت دارید، چندین تکنیک پیشرفته انقباض وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  1. هرم وارونه را دنبال کنید
  2. سایه زدن را امتحان کنید
  3. فضای سفید را اجرا کنید
  4. از لینک های وب استفاده کنید
  5. ابزار بررسی سئو را انتخاب کنید
  6. بیایید این روش های پیشرفته را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.

تکه تکه شدن محتوا برای سئو

  • هرم معکوس

روش هرم معکوس در مقالات روزنامه نگاری رایج است. همچنین برای صفحات وب به خوبی کار می کند. شما ابتدا مهمترین اطلاعات را ارائه می دهید. این اساس مقاله است و با پایه هرم مطابقت دارد. کم اهمیت ترین جزئیات در آخر قرار می گیرند و نشان دهنده نوک هرم هستند. اگر بازدیدکننده شما فقط یکی دو جمله اول محتوای شما را بخواند، مهم ترین اطلاعات را دریافت می کند. اگر جزئیات بیشتری می خواهند، می توانند به خواندن ادامه دهند. اگر از خواندن خسته شوند، اصل مطلبی را که شما می خواهید به اشتراک بگذارید جذب کرده اند.

  • سایه و جداول

اگر فهرستی از موارد، آمار یا محصولات مرتبط تهیه می کنید، سایه زدن را در نظر بگیرید. از دو رنگ بیشتر استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که کنتراست کافی بین دو رنگ و بین سایه و رنگ فونت وجود دارد. سایه زدن ردیف های متناوب به افراد کمک می کند تا در سراسر خط اطلاعات بخوانند. اگر از جداول استفاده می کنید، خطوط شبکه را وارد نکنید. آنها به درهم ریختگی بینایی می افزایند و باعث حواس پرتی می شوند.

  • از فاصله به نفع خود استفاده کنید

زمانی که فضای خالی بین پاراگراف ها یا بخش ها وجود داشته باشد، مرور یک صفحه در یک وب سایت آسان تر است. شما باید پاراگراف های طولانی را جدا کنید و عناوین فرعی بیشتری بکار ببرید. پاراگراف‌هایی را هدف بگیرید که بیش از سه تا چهار جمله مرتبط نداشته باشند. از فاصله بین پاراگراف های جداگانه و بین پاراگراف ها و تصاویر استفاده کنید. فاصله گذاری به شما کمک می کند از دیوارهای متن اجتناب کنید.

  • از لینک های وب استفاده کنید

جداسازی اطلاعات دقیق تر را در صفحه جدید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، صفحه فرود شما ممکن است دارای تکه های مقدماتی باشد. در پایان پاراگراف، یک پیوند وب به صفحه ای اضافه کنید که افراد می توانند برای اطلاعات دقیق تر به آنجا مراجعه کنند. پیوندهایی برای موضوعاتی که کاربران ممکن است بخواهند با آنها آشنا شوند، اضافه کنید.

  • یک ابزار بررسی سئو را انتخاب کنید

ابزارهای بررسی سئو، کلمات هر جمله و پاراگراف را می شمارند. آنها همچنین چگالی کلمات کلیدی را تعیین می کنند. یک ابزار رایگان را امتحان کنید تا از نحوه کار آنها احساس کنید. اگر جستجوگر سئوی پولی را پیدا کردید که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌شود، می‌توانید مشترک شوید.

  • چگونه تقسیم بر کمپین های سئو تاثیر می گذارد

برای استقرار chunking و SEO به طور همزمان، از کلمات کلیدی خود در جمله اول استفاده کنید. این مانند جمله موضوعی در یک مقاله تحقیقاتی یا نظر است. از کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی مرتبط در جزئیات، تفسیر و جمله پایانی استفاده کنید. در پاراگراف های خود به این سؤالات پاسخ دهید: چه کسی چه کاری را انجام داد و چرا، چگونه این کار را انجام داد و چه زمانی این اتفاق افتاد؟

روش های تکه تکه کردن محتوا

ترکیبی از پاراگراف های کوتاه، فضای خالی، عبارات کلیدی مورد استفاده استراتژیک و کلمات این پتانسیل را دارد که SERP شما را تقویت کند. می‌توانید با استفاده از آن‌ها در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، و تارها یا تکه‌ها، مسافت پیموده‌تری از تکه‌های مجزای خود دریافت کنید. در سئو، طول پاراگراف ایده آل 100 تا 200 کلمه است. جملات را تا 20 کلمه یا کمتر نگه دارید. طول جملات را تغییر دهید ساختار جمله را جایگزین کنید و به یاد داشته باشید که فقط برای هوش مصنوعی و خزنده های وب محتوا نمی نویسید. شما آن را برای مردم می نویسید.

استفاده از chunking در محتوای وب سایت شما، ارائه و سازماندهی اطلاعات را آسان تر می کند. خوانندگان شما می توانند طرح مدولار را دنبال کنند و مهم ترین اطلاعات را در عرض چند ثانیه دریافت خواهند کرد. وقتی به درستی از تکه تکه کردن محتوا استفاده می کنید، می توانید یک صفحه بی نظم، گیج کننده یا یکنواخت را به صفحه ای تبدیل کنید که خوانندگان شما را درگیر، انگیزه و هیجان زده کند.

ارسال شده توسط شهرام | شهرام طاهری | مهندس شهرام طاهری