کلمه سفر در صفحه‌های دفتر خاطرها هنگامی که در صفحه‌های مختلف می‌نشیند. ممکن است سطرهای ابتدای صفحه را تلخ کرده باشد. زمانی که به جملات پایانی می‌رسد داستان شیرین‌تر از ابتدای داستان می‌شود. این بار داستان سفر را قبل از اینکه در صفحه دفتر شروع شود آغاز می‌کنیم؟ این بار قرار است داستان سفر چطور نوشته شود؟

شروع داستان از قسمت خرید بلیط

حکایت سفرمان را این بار از آن روی سفر شروع می‌کنیم. دفتر را باز می‌کنیم. در صفحه‌ای تازه داستان سفرمان را آغاز می‌کنیم. اما قبل از شروع حکایت دفتر را ورق می‌زنیم. در صفحه دیگر نکاتی درباره زمان خرید بلیط هواپیما داخلی، فرودگاه و هنگام سوار هواپیما شدن می‌نویسیم که سفر راحت‌تری داشته باشیم. پس این بار که سکه سفر را چرخانیدم، خط افتاد. قرار است بر روی این خط از ناگفته‌ای‌های خرید بلیط هواپیما داخلی، فرودگاه و هواپیما صحبت کنیم. بعد‌ها درباره شیر سفر صحبت خواهیم کرد. اما اکنون  روی خط سفر می‌مانیم. شروع به نوشتن می‌کنیم.

قبل از خرید بلیط هواپیما، درخواستان را ثبت کنید

قبل از اینکه دست‌به‌کار شوید، بلیط هواپیما داخلی را بخرید. درباره ایرلاینی که می‌خواهید بلیط هواپیما داخلی را بخرید. تحقیق کنید. همه ایرلاین‌ها خدمت ویلچر در پرواز را ندارند. این خدمت که با ssr شناخته می‌شود. قبل از خرید بلیط هواپیما داخلی تیک درخواستان را ثبت کنید. کمی زمان می‌برد که بلیط ثبت نهایی شود. شرکت ایرلاینی که درخواست ویلچر داده‌اید. درخواست شما را بررسی می‌کند، بعد از تأیید بلیط هواپیما داخلی صادر می‌شود. هنگامی که درخواستان را ثبت کرده‌اید. سه اتفاق مهم در بلیط هواپیما داخلی اتفاق می‌افتد

ویلچر رمپ / WCHR

ویلچر رمپ زمانی اتفاق می‌افتد که مسافر می‌تواند از پله‌های هواپیما بالا برود و در  کابین جابه‌جا شود. ولی امکان راه‌رفتن در مسافت‌های طولانی را ندارد. هنگامی که این کد بر روی بلیط شما ثبت می‌شود. هنگامی که به فرودگاه می‌رسید، تا پای پله‌های هواپیما شما را جابه‌جا می‌کنند. بقیه مسیر را تا کابین را خودتان می‌روید، روی صندلی می‌نشیند.

ویلچر استپس / WCHS

در حالت ویلچر استپس مسافر می‌تواند مسیر هموار را طی کند. فقط نمی‌تواند از پله‌ها بالا و پایین برود. وقتی به فرودگاه رسیدید. تا پای پله‌های هواپیما می‌روید. بعد از آن تیم متخصص با بالابر تا داخل کابین هواپیما می‌برند. بقیه مسیر را تا صندلی خودتان طی خواهید کرد.

ویلچر کابین /WCHC

حالت ویلچر کابین زمانی است که مسافر به ویلچر وابسته است. این حالت ویژه‌ترین حالت خدمات ویلچر هواپیما است. هنگامی که به فرودگاه رسیدید. تا پای پله‌های هواپیما با ویلچر جابه‌جا می‌شود. بعد از آن با بالابر به داخل کابین می‌روید. با ویلچر در جای مخصوص خود می‌نشینید.

قسمت مهم داستان در فرودگاه

قبل از اینکه به سمت فرودگاه حرکت کنید. با شرکت ایرلاین تماس بگیرید. درباره شرایط و الزاماتی که باید رعایت شود اطلاعات کسب کنید. در فرودگاه زودتر از بقیه مسافران به فرودگاه بروید. به‌خصوص هنگامی که در تعطیلات به مسافرت می‌روید. به‌راحتی مواردی مانند دادن چمدان را انجام دهید. در قسمت امنیتی فرودگاه اگر با ویلچر هستید. یک مامور مخصوص می‌آید، ویلچر را بازرسی می‌کنند. بسیاری از ایرلاین‌ها اجازه نمی‌دهند با ویلچر خودتان در طول پرواز باشید. به همین خاطر باید ویلچر خود را به قسمت بار تحویل دهید.

درخواست ویلچر در فرودگاه

اگر در هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی فراموش کرده‌اید که درخواستان را ثبت کنید.  نگران این موضوع نباشید. زمانی که به فرودگاه رسیدید، به واحد خدمات مسافرتی مراجعه کنید. بعد از مدتی مسئول این بخش ویلچر در اختیار شما قرار می‌دهد که تا پای پله‌های هواپیما همراه شما خواهد بود. به‌خاطر محدود بودن تعداد ویلچر‌ها ممکن است معطل شوید. پس کمی صبر کنید.

سوارشدن در هواپیما، قسمت بعدی داستان

بعد از اینکه بلیط هواپیما داخلی را خرید، به فرودگاه رسیدید. نوبت سوارشدن به هواپیما و انتخاب صندلی در هواپیما می‌رسد. در پرواز خودتان صندلی را انتخاب می‌کنید. در طول پرواز ویلچر شخصی به قسمت بار هواپیما می‌رود و تا مقصد در آنجا قرار دارد.

 

پایان داستان

تا به این جای کار درباره خرید بلیط هواپیما داخلی صحبت کرده‌ایم. از این گفتیم که 24 تا 48 ساعت زمان می‌برد که بلیط هواپیما داخلی صادر شود. بعد از آن سوار تاکسی شدم خودمان را به فرودگاه رساندیم. در آنجا با واحد خدمات مسافرتی صحبت کرده‌ایم. بعد از کمی زمان ویلچر  در اختیارمان قرار دادند. در پایان داستان صندلی‌مان را در هواپیما انتخاب کرده‌ایم. اما قبل از اینکه سوار هواپیما شویم. چند یادداشت را به آخر صفحه داستان اضافه کنیم.

_  در سفر زمان را مدیریت کنید. چند ساعت زودتر به فرودگاه بروید که راحت‌تر کارهایتان را انجام دهید.

_ قبل از خرید بلیط هواپیما داخلی مدل هواپیما را ارزیابی کنید. هواپیما بزرگ‌تر باشد، فاصله بین صندلی‌ها بیشتر است. در سفر راحت‌تر هستید.

 _ قبل از پرواز با شرکت هواپیمای مد نظرتان تماس بگیرد. همه شرایط را برای آن‌ها توضیح دهید. تا شرکت هواپیمایی امکانات و شرایط لازم را فراهم کنند.

_  ظرفیت خدمات ویلچر محدود است. برای استفاده از این خدمات بلافاصله عمل کنید.

_  در برخی پرواز‌ها برای رزرو بلیط هواپیما  داخلی با خدمات ویلچر باید فرم پر کنید. این موضوع را با شرکت هواپیمایی مربوطه بررسی کنید.