چرا باید با تور تفلیس به این شهر سفر کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ روشنی بدهیم. تفلیس پایتخت گرجستان یکی از شهر های توریستی ناحیه قفقاز است و سالانه افراد زیادی برای دیدن آن به گرجستان سفر می‌ کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی دراین‌ باره به شما عرضه کنیم.

تفلیس کجاست؟ سفر به قلب گرجستان

تفلیس، پایتخت و بزرگ ‌ترین شهر گرجستان محسوب می ‌شود. این شهر تاریخ دور و درازی دارد و قدمتش به قرن پنجم میلادی باز می‌گردد. این از دیر باز دارای چشمه‌ های آب گرم زیادی بود که مورد توجه پادشاهان باستانی قرار می‌گرفت.

خود واژه تفلیس گویا به معنی دارنده چشمه‌ های آب گرم بوده و یکی از پادشاهان ایبریا این نام را بر روی آن نهاده است. گرجستان نیز تا به امروز تاریخ پرفراز و نشیبی داشته و به همین سبب در این شهر ما بافت‌ های متفاوتی را شاهد هستیم.

در تفلیس معماری قرون‌ وسطایی، کلاسیک و مدرن به یکدیگر آمیخته می ‌شوند و هر یک جلوه خاص خود را دارند. تفلیس در 2 طرف رود کورا قرار دارد و امروز حدود 1.5 میلیون نفر در آن زندگی می‌ کنند.

سفر به تفلیس سفری ارزان محسوب می‌شود؟

گرجستان کشوری بین اروپا و آسیا است. یعنی هم بافت آسیایی مواردی را به ارث برده و هم در آن نشانه های قاره‌ اروپا دیده می ‌شود. به همین دلیل معمولا افرادی که دوست دارند به کشور اروپایی اما با هزینه بسیار کمتر سفر کنند گرجستان و تور تفلیس را به ‌عنوان مقصد برمی‌گزینند.

هزینه‌ های سفر در تفلیس به مراتب ارزان ‌تر از بسیاری از کشور‌ های اروپای غربی است. البته نوع سفر شما نیز در هزینه‌ ها تاثیرگذار است. راه‌ هایی وجود دارد که شما می ‌توانید از طریق آن سفری مقرون ‌به ‌صرفه را تجربه کنید. برای نمونه می‌ توانید در هتل‌ ها و اقامتگاه‌ های ارزان ‌قیمت بمانید.

برای تردد خود از وسایل نقلیه عمومی مثل مترو و اتوبوس به‌جای تاکسی استفاده کنید. می‌توانید برای خرید به سراغ بازار‌ های محلی بروید و از مکان‌ هایی دیدن کنید که هزینه ورودی ندارند. البته که رزرو تور تفلیس ارزان‌ قیمت نیز می‌ تواند در داشتن یک سفر مقرون ‌به ‌صرفه به شما کمک شایانی کند.

پیش از سفر به تفلیس بدانید: مهمان‌نوازی مردم گرجستان

ممکن است شما قصد رزرو یک تور تفلیس را داشته باشید اما نسبت به فرهنگ مردم این کشور تردید‌ هایی برایتان پیش بیاید. مردم تفلیس مردمی مهمان‌ نواز و مهربان هستند. این شهر چون از دیرباز شهری توریستی محسوب می ‌شده شهروندان آن با چنین شرایطی خو گرفته‌اند و حتی از آن استقبال هم می‌کنند.

گاهی ممکن است آنها شما را دعوت کنند که حتی به خانه ‌شان بروید و تجربه‌ های محلی را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

بر اساس اطلاعات موجود رفتار مردم گرجستان رفتار مهمان ‌نوازانه ‌ای است و آنها معمولا با مسافران با احترام برخورد می‌کنند. اکثر مردم در این کشور به زبان گرجی صحبت می‌کنند اما می‌توانید افرادی را بیابید که به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند.

فرهنگ مردم گرجستان در شهر تفلیس

پیش از این ‌که یک بلیط هواپیما بخرید یا تور تفلیس را رزرو کنید بیایید کمی با فرهنگ مردم این کشور نیز آشنا شویم. شهر تفلیس یک شهر غنی در منطقه قفقاز به ‌لحاظ تاریخی و باستانی است.

مجموعه‌ ای از آداب و سنت ‌های کهن، معماری کلاسیک و هنر‌های باستانی که تا امروز هم ادامه‌ دار بوده فرهنگ مردم این کشور را تشکیل می‌دهد. مردم این کشور همواره تحت تاثیر دیگر فرهنگ‌ های غنی مثل فرهنگ ایرانی، اروپایی و ترکی بوده‌اند.

مردم این کشور به مراسم‌ ها و جشنواره‌ های مختلف اهمیت زیادی می ‌دهند. درست همانند کشور خودمان. معماری در این شهر نیز به 3 سبک گرجی، نئوکلاسیک و باروک قابل مشاهده بوده که جلوه زیبایی برای شهر ساخته است.

مراکز تاریخی و گردشگری در تفلیس

اگر قصد داشته باشید با تور تفلیس به دیدن این شهر بروید، تور برنامه ‌های متنوعی را برای شما تدارک خواهد دید. اما در این بخش نیز مهم ‌ترین جاذبه ‌های این شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا یک آشنایی نسبی نسبت به آن داشته باشید.

این شهر به ‌دلیل بافت قرون ‌وسطایی خود دارای کلیسا‌ ها و قلعه ‌های تاریخی مختلف و زیادی است. کلیسا‌ های این شهر یعنی سیونی، متخی و تسمیندا سامبا از شما بابت ورود هزینه ‌ای دریافت نمی‌کنند و یک جاذبه ارزان‌قیمت و جذاب هستند. ورودی قلعه تاریخی ناریکالا نیز رایگان بوده که بر روی تپه ‌های تفلیس قرار گرفته است.

خیابان شارتاوا یکی از خیابان ‌های معروف تفلیس بوده که در آن کافه ‌ها، موزه‌ ها و مراکز خرید بسیاری وجود دارد. فونیکولر تفلیس می‌ تواند شما را به تپه متسمیندا برساند. این سیستم حمل‌ و نقل کابلی در عین این‌ که یک وسیله نقلیه است جاذبه توریستی خاصی نیز محسوب می ‌شود و مسیر رسیدن به تپه را جذاب ‌تر می‌کند. آب ‌انبار سولفوری و پل معلق میخائیل سعادتی نیز از دیگر جاذبه ‌های این شهر زیبا هستند.

بهترین تور تفلیس را از کجا تهیه کنیم؟

سایت سفرمی به شما بهترین تور‌ها برای تفلیس را پیشنهاد خواهد کرد. در این وبسایت مقاله راهنمای کامل سفر به تفلیس فراهم آمده که شما می ‌توانید پیش از سفر اطلاعاتی که در این مقاله آمد را به ‌صورت کامل‌ تر در آن راهنما مطالعه کنید.

در سفرمی تمامی تور‌ های تفلیس به‌ صورت دسته ‌بندی مشخص لیست شده و شما می ‌توانید بهترین تور موجود را براساس شرایط خودتان انتخاب کنید. تور‌ های سفرمی بهترین گزینه برای سفری مقرون‌ به‌ صرفه هستند. اگر دوست دارید که با کمترین هزینه ممکن تفلیس و زیبایی‌ های آن را ببینید سفرمی بهترین گزینه برای شماست. کافی ‌است سری به وبسایت این مجموعه بزنید.

جمع‌بندی

تور تفلیس یک گزینه مناسب برای افرادی است که قصد دارند از شهری با ویژگی‌ های اروپایی و فرهنگ آسیایی دیدن کنند.

بسیاری از نقاط فرهنگی ما با گرجستان مشترک است و به همین خاطر می‌توانیم با سفر به این کشور تجربه خوبی برای خود رقم بزنیم. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. وبسایت سفرمی برای رزرو تور تفلیس در خدمات شماست.