استانبول

استانبول یک مقصد توریستی پرطرفدار برای افراد در سراسر جهان است. کافی است برای چند دقیقه با مسافران این شهر زیبا صحبت کنید تا متوجه شوید از سراسر اروپا و آسیا افراد به این شهر سفر می‌کنند. جاهای دیدنی استانبول آن قدر متنوع و زیاد است که شما برای سفر خود به این شهر زیبا باید حداقل چند روز زمان برنامه ریزی کنید و چند روز بیشتر در بهترین هتل های استانبول بمانید. با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با این شهر توریستی ترکیه آشنا شویم.

جاهای دیدنی استانبول

یک برنامه از قبل چیده شده به شما کمک می‌کند که بتوانید برای زمان خود برنامه ریزی بهتری کرده و از اغلب جاهای دیدنی استانبول بازدید کنید. از جمله معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پارک آبی استانبول

اگر در سفر خود به دنبال هیجان و تفریح هستید، حتما سری به پارک آبی استانبول بزنید. در این شهر چندین پارک آبی وجود دارد که دارای جدیدترین، پر هیجان‎ترین و البته ایمن‎ترین وسایل بازی است. انواع سرسره‌ها، سونامی، استخر واترپلو، سقوط آزاد و ده‌ها بازی دیگر می‎تواند شما را به اوج هیجان ببرد. پارک آبی آکوامارینا، پارک آبی کلاب دلفین و پارک آبی ویالند استانبول سه پارک آبی استانبول است که می‌توانید یکی از آن‌ها را در برنامه سفر خود قرار دهید. در این پارک برای افراد در هر گروه سنی بازی وجود دارد، از این رو اگر خانوادگی به استانبول سفر کرده‎اید، می‌توانید به یکی از پارک‌های آبی استانبول بروید.

کلیسای چورا

نام مهم دیگر در لیست جاهای دیدنی استانبول، بدون شک کلیسای چورا است. ساخت این کلیسا مربوط به دوران بیزانسی است اما سال‌ها بعد به مسجد تغییر کاربردی داده است. نقاشی‎های این کلیسا مربوط به داستان زندگی حضرت عیسی و حضرت مریم بوده و سبکی بسیار خاص و متفاوت از هرآنچه تاکنون دیده‌اید، دارد.

کاخ توپکاپی

شاید یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول، کاخ توپکاپی آن باشد. این کاخ در سال 1478 و به دستور سلطان محمد دوم ساخته شده است. این کاخ دارای بخش‌های متنوعی است که شاید برای بازدید از آن حداقل 5 ساعت زمان نیاز دارید.

استانبول

میدان اسب دوانی

این میدان نیز یادگاری از دوران رومیان در استانبول است. در این میدان در زمان قدیم مسابقات پرطرفدار اسب دوانی و ارابه رانی برگزار می‌شده است. علاوه بر این مسابقات، این میدان قدیمی محل برگزاری مراسمات رسمی مانند رژه، تاجگذاری و اجتماعات دوران بیزانس نیز بوده است. این میدان دارای معماری بسیار خاص و زیبا است که بازدید از آن را از دست ندهید!

آب انبار باسیلیکا

این آب انبار نه تنها یکی از جاهای دیدنی شهر، بلکه یکی از شگفتی‌های شهر نیز به شمار می‎رود. این آب انبار در قرن ششم میلادی و به دستور امپراطور روم ساخته شده است. این آب انبار می‎تواند حدود 8.2 میلیون فوت مکعب را در خود ذخیره کند. این آب انبار حدود 52 پله زیر زمین قرار دارد و جالب است بدانید که بخش‌هایی از فیلم جیمز باند در آن فیلم برداری شده است.

کاخ دلما باغچه

اگر دوست دارید یک سازه بسیار تجملاتی و لوکس مربوط به حدود 600 سال پیش ببینید، کاخ دلما باغچه یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. این کاخ از دوران حکومت عثمانی به جا مانده و 6 پادشاه آخر آن در این کاخ زندگی می‌کرده‌اند. این کاخ 44 تالار، 68 سرویس بهداشتی و 285 اتاق دارد. بزرگ‌ترین لوستر جهان در این کاخ قرار دارد که توسط ملکه ویکتوریای انگلیس به کاخ اهدا شده است. نه تنها این لوستر بلکه تمامی وسایل مورد استفاده در کاخ بسیار لوکس و زیبا است و بدون شک یک تجربه متفاوت و عالی برای شما خواهد بود.

استانبول

حمام خرم سلطان

نمی‌شود به استانبول سفر کرد و چند ساعتی را در یکی از حمام‌های ترکی آن نگذراند. حمام خرم سلطان یکی از این حمام‌های معروف ترکی است که در قرن 26 و دوران حکومت سلطان سلیمان عثمانی ساخته شده است. این حمام معماری متفاوت شبیه به معماری رومی داشته و حدود 3 هکتار زمین دارد.

کاخ بیلربیی

یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول، کاخ باشکوه بیلربیی است. یکی از ویژگی‌های جذاب این کاخ ترکیب معماری شرقی و اروپایی آن در کنار یکدیگر است. کاخ از مجموعه‌ای از خانه‌های ییلاقی در کنار یک کاخ اصلی مرمر تشکیل شده است. در کنار بازدید از بنای معماری زیبای این کاخ، می‌توانید از ساعت‌ها گران قیمت فرانسوی، لوسترها، گلدان‌ها و چینی‌های عتیقه، کنسول‌های خیره کننده و غیره نیز بازدید کنید.

بهترین هتل‌های استانبول

یک تفریح همه چیز تمام در کنار بازدید از جاهای دیدنی، نیاز به یک محل اقامت خوب و عالی نیز دارد. در ترکیه هتل‌های متعددی وجود دارد که در میان آن‌ها می‌توانید هتل آپارتمان تا هتل‌های 5 ستاره را پیدا کنید. از جمله بهترین هتل‌های استانبول می‎توان به مرکیور بومونتی، هتل دورا، تکسیم گونن، هتل رتاج رویال، پرا راسو بوتیک و غیره اشاره کرد.

اگر هزینه اقامت در یکی از بهترین هتل‌های استانبول برای شما سنگین است، در نزدیکی میدان تکسیم، هتل‌های 1 تا 3 ستاره زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با خدمات مناسب و قیمتی کمتر رزرو کنید.