1.تایتانیک بلفاست

یکی از جذاب ترین نقاط گردشگری در سال 2016 در اروپا تایتانیک بلفاست شناخته شد که بزرگترین مجموعه موزه تایتانیک در دنیاست. تایتانیک بلفاست درست در محل ساخت کشتی غول آسای تایتانیک احداث شده و از زمان افتتاح خود در سال ۲۰۱۲ بیش از سه میلیون بازدیدکننده داشته و جزو پربازدیدترین مکان های دیدنی و گردشگری اروپا

می باشد.

محل احداث تایتانیک بلفاست در ایرلند شمالی،شهر بلفاست، جزیره کوئین، محله تایتانیک

2.آکروپلیس آتن

یکی از عظیم ترین مجموعه های هنر و معماری یونانی آکروپلیس و بناهای اطرافش هست که نماد جهانی از روحیه باستانی می باشد. آکروپلیس قلعه باستانی بر روی تپه سنگلاخی است که مشتمل از چندین بنای مهم تاریخی و معماریست که در آن میان بنای پارتنون، معبد باستانی بیش از همه قابل توجه است. آکروپلیس در زبان یونانی به معنای بلندترین نقطه شهر است و قدمت تاریخی این مکان به قرن پنجم پیش از میلاد مسیح بر می گردد.

3.قصر باکینگهام لندن

 قصر باکینگهام محلی است برای اقامت پادشاه بریتانیا و اغلب مرکزی برای برگزاری و میهمانی های سلطنتی است، همچنین قصر باکینگهام اصلی ترین نقطه گردهم آیی برای ساکنین این شهر به هنگام اتفاقات، رویدادهای شاد و سوگواری ملی است .

این مجموعه سلطنتی وسیع دارای ۷۷۵ اتاق است که از آن جمله ۱۹ اتاق تشریفات، ۵۲ اتاق خواب میهمان و سلطنتی، ۱۸۸ اتاق اداری، ۹۲ دفتر و ۸۷ دستشویی است. وسعت این قصر سلطنتی 77,000 متر مربع می باشد.

4.کلیسا ساگرادا فامیلا

کلیسا ساگرادا فامیلیا ترکیبی از رنگ، طرح و اشکال متنوع است که برای ساختن اجزا مختلفش از نمادهای طبیعی الهام گرفته شده است. مساحت این کلیسا 12،800 متر مربع تخمین زده شده و جزو شاهکارهای معماری قرن 20 می باشد. ساخت این کلیسا از سال 1882 شروع شده و هنوز به پایان نرسیده و مسئولین زمان اتمام آن را سال 2032 حدس زده اند. کلیسا ساگرادا فامیلا که متشکل از 18 برج است که از سه بخش اصلی تشکیل شده و در طی آن سه بخش مهم و پر رنگ زندگی حضرت مسیح روایت می شود. از سال 2010 که افتتاح این کلیسا بود سالانه به طور متوسط 3میلیون گردشگر از آن بازدید می کند.

5. میدان ریبریا پرتغال

تاریخ ایجاد میدان ریبریا در شهر پورتو پرتغال به قرون وسطی برمی گردد. میدانی که یکی از مراکز تجاری در زمان های قدیم شناخته می شد و در سال ۱۴۹۱ ساختمان های اطراف میدان در طی یکی آتش سوزی از بین رفتند. پس از این حادثه خانه هایی با گذرگاه هایی طاقی شکل بازسازی شدند و در کنار آن ها پیاده روهایی سنگ فرش شده ساخته شد.  در قرن ۱۷ و در بخش شمالی میدان، یک آبنمای سه طبقه و به نشان ملی پرتغال مزین شده است و در رأس طاقچه آن مجسمه ای از سنت جان تعمید دهنده به چشم می خورد. 

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@