پارک ملی بنتلر استانبول : از پارک های استانبول که که طرفداران بسیاری هم بین مردم و هم بین توریست ها و گردشگران تور استانبول داشته، پارک ملی بنتلر را میتوان مثال زد. این پارک که از جاذبه های طبیعی استانبول محسوب می شود، یک پارک جنگلی بزرگ به مساحت شانزده هکتار بوده که در سال 2011 در فاصله یک کیلومتری از محله باغچه کوی از منطقه ساری یر افتتاح شده است. پارک ملی بنتلر استانبول امروزه بازدیدکنندگان بسیار زیادی از مردم و توریست ها و گردشگران داشته و توانسته یکی از نه پارک طبیعی بزرگ استانبول باشد که در منطقه اروپایی این شهر قرار دارد. این پارک یک مکان محافظت شده از نظر محیط زیست بوده و امکانات تفریحی و خدمات رفاهی بسیار خوبی در آن فراهم شده است. در ادامه همراه لست تورز باشید تا با این پارک ملی پرطرفدار استانبول بیشتر آشنا شوید. 

پارک ملی بنتلر استانبول

سدهایی که در پارک ملی بنتلر قرار دارند

اگر به معنی اسم این پارک دقت کنید، متوجه خواهید شد که معنی اسم بنتلر "سدها" بوده و دلیل این نوع نام گذاری نیز وجود سه سد بزرگ و قدیمی در این پارک دوست داشتنی و زیباست. این سه سد باعث شده تا پارک ملی بنتلر به یک مکان باستانی و تاریخی تبدیل شود و بازدیدکنندگان بیشتری را به خود اختصاص دهد. سه سد به صورت زیر هستند :

  • سد توپوزلو ساخته شده در سال 1750
  • سد ولیده ساخته شده در سال 1796
  • سد جدید ساخته شده در سال 1839 که در قسمت شمالی پارک می باشد. 

همینطور به جز این سه سد، بناهای قدیمی دیگری در پارک ملی بنتلر وجود داشته که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول را به وجد خواهند آورد مثل بنای اسکله بند و چشمه های قدیمی که هرکدام از آن ها مربوط به زمان امپراتوری عثمانی می باشند. 

سدهایی که در پارک ملی بنتلر قرار دارند

پوشش گیاهی و حیواناتی که در این پارک استانبول زندگی می کنند

این پارک ملی استانبول دو دروازه در سمت جنگل های بلگراد و یکی هم در قسمت جنوبی خود به اسم کورتکمری دارد. پوشش گیاهی و اکوسیستم این پارک از نظر گیاهی کامل بوده و دارای گونه های مختلفی از بلوط و ممرز است. در کنار سد ولیده، درخت چنار تنومند و مرتفعی قرار داشته که 270 سال سن دارد!  این درخت یک یادگاری بوده و از آن بسیار خوب نگهداری می شود. در کنار این درخت چنار، درخت های دیگری مثل درخت توت، کاج و سرو قرار دارند. هیمنطور در گوشه کنارهای پارک ملی بنتلر استانبول میتوان گونه های مختلفی از آهو، گراز وحشی، روباه، گوزن، مارمولک، لاک پشت، سنجاب  و خرگوش دید. پرندگان مختلفی مثل پرستو، عقاب، فنچ و گنجشک در این پارک زندگی می کنند. 

پوشش گیاهی و حیواناتی که در این پارک استانبول زندگی می کنند

امکانات تفریحی و رفاهی پارک ملی بنتلر استانبول

توریست ها و طبیعت گردان در این پارک استانبول میتوانند از امکانات فوق العاده خوب و سرگرم کننده ای برخوردار باشند. تفریحاتی که در پارک ملی بنتلر استانبول فراهم شده شامل پیاده روی در جنگل، دوچرخه سواری، مکان های برگزاری پیک نیک، زمین بازی مخصوص کودکان می باشند. همینطور تماشای حیوانات دوست داشتنی از نزدیک و حتی لمس کردن آن ها نیز برایتان جذاب خواهد بود. 

امکانات تفریحی و رفاهی پارک ملی بنتلر استانبول

دسترسی های نزدیک به پارک ملی بنتلر استانبول

به راحتی میتوان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به این پارک دوست داشتنی رسید. راحت ترین مسیر برای توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول به این پارک استفاده از مترو خط ام دو و رسیدن به محله ساری یر است. با سوار شدن به این مترو، در ایستگاه حاجی عثمانی پیاده شده و سپس با اتوبوس های آر کی 59 به سمت این پارک آمده و در ایستگاه درب ورودی پیاده شوید. هزینه ورود به این پارک برای هر نفر پنج لیر بوده و ساعات بازدید از آن از ساعت نه صبح تا نه شب می باشد.