پارک جنگلی پردیسان : پردیسان یکی از معروف ترین پارک های جنگلی در منطقه دو تهران است که به خاطر دسترسی های بسیار خوبش از هر بزرگراه، همیشه مکانی برای پیک نیک و تفریح مردم در روزهای پایانی هفته است، روز های آخر هفته و تعطیلات این پارک ههمیشه شلوغ میشود. همینطور توریست ها و گردشگران تور تهران برای بازدید از این پارک جنگلی معروف به خاطر دسترسی بسیار راحت نه نمیگویند. این پارک جنگلی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست بوده و دو حیات وحش و چندین موزه و نمایشگاه دارد. این پارک جنگلی سال 1393 به عنوانپارک بدون دخانیات شناخته شده و حدود 275 هکتار از بزرگ ترین پارک های چنگلی، در قسمت شمال غربی تهران است.

پارک جنگلی پردیسان

خدمات و امکانات تفریحی پارک جنگلی لویزان

موزه های بسیاری از جمله موزه آب و موزه تنوع زیستی در این پارک جنگلی قرار دارند. موزه تنوع زیستی شما را با بسیاری از حیوانات و حشره های تاکسیدرمی شده که البته ممکن هست که زنده هم باشند آشنا میکند. همینطور موزه تاریخ طبیعی و چهار نمایشگاه تحقیقاتی و آموزشی نیز در این پارک وجود دارند. در قسمت جنوبی این پارک، سازمان حفاظت محیط زیست ایران قرار داشته و دو باغ وحش در این پارک ایجاد کرده که حیوانات این حیات وحش ها پرندگان و خزندگان، علف خواران و گوشت خواران هستند. از دیگر خدمات این پارک جنگلی میتوان به سالن احتماعات، سالن فیلم، سرویس های بهداشتی متعدد، پارکینگ و همینطور بوفه های پراکنده اشاره کرد. یکی از تفریحات مورد علاقه مردم در این پارک، بادبادک بازی و هوا کردن کایت به خاطر فضای باز است.

خدمات و امکانات تفریحی پارک جنگلی لویزان

دسترسی های پارک جنگلی پردیسان

پارک پردیسان در قسمت شمال غربی تهران قرار داشته و از قسمت شمالی به بزرگراه همت و شهرک غرب، از سمت شرق به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، از سمت غرب به رودخانه پونک و از سمت جنوبی نیز به بزگراه حکیم و بلوار مرزداران دسترسی دارد. وجود بزرگراه یادگار امام از شم تا جنوب، پارک جنگلی پردیسان را به دو قسمت تقسیم کرده و این دو قسمت با دو پل به هم متصل شده اند.