پارک جنگلی لویزان : اینبار یکی دیگر از بزرگ ترین پارک های جنگلی تهران در قسمت شمال شرقی، در بخش شمیرانات است که وسعتی 1100 هکتاری داشته و یکی از بزرگ ترین فضاهای سبز تهران است. این پارک نیز معمولا تفرجگاهی برای مردم شرق تهران بوده، به خصوص در فصل تابستان که عصرهای خنکی داشته و طبیعت سرسبز و بکری دارد. امکانات خوبی نظیر آلاچیق، نیمکت، بوفه، کافی شاپ، سفره خانه و ... در این پارک بوجود آمده اند تا روز شاد و مفرحی را در پارک جنگلی لویزان بگذرانید. یکی از ویژگی های زیبای این پارک، نمای شهر تهران از بین درختان است. به خاطر ارتفاعی که این پارک دارد، چشم انداز بسیار زیبایی به سمت شهر به خصوص در هنگام شب، از تهران میتوانید ببینید.

پارک جنگلی لویزان

خدمات و امکانات تفریحی پارک جنگلی لویزان

در بالاترین قسمت از این پارک جنگلی میتوانید انواع سفره خانه ها، بوفه ها، کافی شاپ و رستوران ها را پیدا کنید. همینطور پارک لویزان دارای یک تالار و مسجد نیز میباشد. این پارک جنگلی نیز بیشتر استراحتگاه مردم شرق نشین تهران است که معمولا عصرهای تابستان خود را در هوا خنک و خوب خود را در این پارک میگذرانند. در این پارک آلاچیق های بسیار به همراه کباب پز، سطل های زباله، و همینطور نیمکت موجود است. با وجود این امکانات، خانواده ها میتوانند چندین ساعتی را به عنوان پیک نیک در این پارک جنگلی بگذرانند. زمین بازی کودکان و باغ پرندگان نیز از دیگر امکانات سرگرم کننده این پارک هستند.

دسترسی های نزدیک به پارک جنگلی لویزان

دسترسی های نزدیک به پارک جنگلی لویزان

این پارک جنگلی در قسمت شمال شرقی و سیزده کیلومتری شهر تهران قرار دارد. توریست ها و گردشگران تور تهران میتوانند از سمت شمال وارد بزرگراه بابایی، از سمت جنوب به شمس آباد، از سمت شرق به بزرگراه باقری و و از سمت غرب به ده لویزان وارد مسیر پارک جنگلی لویزان شوند. این پارک جنگلی درب های ورودی و خروجی بسیاری داشته که البته اکنون تنها دو تا از آن درب ها باز بوده و میتوان از آن عبور کرد،  درب اصلی از سمت بزرگراه هنگام، بالای اتوبان همت و قسمت پایینی اتوبان بابایی میباشد که این مسیر با پیج در پیج بوده و با درختاان بلند و گیاهان سرسبز پوشانده و شده و منظره زیبایی دارد. درب دیگر این پارک از سمت ده لویزان است که هر دو به یک منطقه میرسند. اگر بدون خودرو هستید، ایستگاه مترو نوبنیاد یکی از بهترین دسترسی ها را به این پارک جنگلی دارد.