پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول : در مکان های قدیمی زمان بیزانس، در تپه های قسمت جنوب شرقی و در مرز شهر استانبول پارک جنگلی به اسم آیدوس داغی قرار دارد. این پارک روی تپه هایی به ارتفاع 537 متر قرار داشته که از بلندترین نقاط شهر استانبول محسوب می شوند. از روی این تپه میتوان چشم اندازی بسیار زیبا و حیرت انگیز به سمت دریا و شهر داشت. پارک جنگلی آیدوس داغی نیز در یک منطقه باستانی قرار داشته که به دوران بیزانس ها و رومی ها برمیگردد. این پارک روبروی قلعه ایدوس قرار دارد، به همین خاطر است که به آن ایدوس می گویند. آیدوس در زبان باستان رومی به معنی عقاب بوده چرا که از زمان قدیم باستانیان معتقد بودند که عقاب های روی نوک این تپه زندگی می کنند. امروزه پارک جنگلی آیدوس داغی به یک جاذبه توریستی بین توریست ها و گردشگران تور استانبول تبدیل شده و روز به روز به تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می شود. 

پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

امکانات و تفریحات پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

این پارک جنگلی در استانبول بهترین مکان برای کسانی که حوصله شان سر رفته و میخواهند یک از روز از سفر خود به تور لحظه آخری استانبول را به دور از شلوغی و ترافیک شهر بگذرانند. چه مکانی بهتری از پارک جنگلی آیدوس داغی ؟ این پارک برای شما بهترین تفریحات را در طبیعت سرسبز و زیبا فراهم می کنند. شما میتوانید در پارک جنگلی آیدوس داغی به کوهنوردی، دوچرخه سواری، شنا در رودخانه ها، برپایی پیک نیک و ... مشغول باشید. بازدیدکنندگان و طرفداران این پارک روز به روز بیشتر شده و بسیاری از مردم و توریست ها، آخر هفته های خود را در کافه و رستوران های خوب این پارک می گذرانند. همینطور بسیاری هم مشغول به عکاسی از مناظر فوق العاده و زیبای آن هستند. 

امکانات و تفریحات پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

جاذبه های نزدیک به پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

شما میتوانید بعد از گشت و گذار حسابی در پارک جنگلی آیدوس داغی، از دیگر جاذبه های معروف شهر استانبول که نزدیک به این پارک قرار دارند نیز دیدن کنید. این جاذبه ها شامل قلعه آیدوس، شهربازی آیدوس و رستوران پاشا کوناغی می باشند. 

جاذبه های نزدیک به پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

دسترسی های نزدیک به پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

شاید برای اولین بازدید از پارک جنگلی آیدوس داغی، دسترسی به آن سخت و دشوار به نظر بیاید اما توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند به راحتی و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس، و مترو و یا حتی کمی پیاده روی به پارک برسند.  پیشنهاد ما برای همراهان لست تورز این است که از مترو خط ام چهار استفاده کرده و در ایستگاه کارتال پیاده شوند. همینطور میتوانند با تاکسی به این پارک برسند که البته به خاطر به صرفه نبود، پیشنهاد نمیشود.