نقشه توریستی استانبول : سالهاست که شهر استانبول ترکیه قطب توریستی این کشور بوده و هر سال پذیرای میلیون ها میلیون توریست و گردشگر خارجی می باشد. استانبول بیشتر از چهارده میلیون نفر جمعیت داشته و تنها شهر دنیا بوده که هم در قاره آسیا و هم در قاره اروپا قرار گرفته است. این شهر طرفداران بسیاری هم نزد ایرانیان دارد. اگر به نقشه استانبول دقت کنید میبینید که شهر استانبول در ساحل دریای مرمره قرار داشته و تنگه بسفر نیز دریای مرمره را به دریای سیاه متصل می کند، درست از وسط این شهر گذر می کند. استانبول 153 کیلومتر مربع مساحت داشته و در قاره اروپایی آن که قسمت غربی نیز می باشد شبه جزیره ترکیه و در قسمت آسیایی خود شبه جزیره آناتولی را دارد. وسعت این شهر آنقدر زیاد بوده نمیتوان بدون برنامه ریزی و نقشه به خوبی در آن به گشت و گذار پرداخت، بنابراین در این مقاله برای شما نقشه توریستی و جامع استانبول را نشان داده ایم تا از موقعیت مکانی اماکن توریستی و گردشگری شهر مطلع بوده و برای بازدید از آن ها برنامه ریزی بهترین داشته باشید. در ادامه نقشه این شهر به صورت آنلاین نیز در اختیار توریست ها و گردشگران تور استانبول قرار گرفته است. 

نقشه توریستی استانبول

در نقشه توریستی استانبول، این شهر را میتوان به سه قسمت اصلی تقسیم کرد :

شبه جزیره تاریخی شهر استانبول شامل بعضی از قسمت های امین اونو و فاتح می باشد. این مناطق در سواحل شمالی شاخ طلایی قرار گرفته اند و مرکز قدیمی شهر را از قسمت های بروز تر سمت اروپایی استانبول جدا می کند. این شبه جزیره تاریخی در آخر با دیواره های قسطنطنیه قدیم در قسمت غربی به پایان رسیده و در اطراف خود با دریای مرمره در قسمت جنوبی و بسفر در قسمت شرقی احاطه شده است.

در نقشه توریستی استانبول، این شهر را میتوان به سه قسمت اصلی تقسیم کرد :

دومین قسمت شاخ طلایی بوده که به آن گلدن هورن هم میگویند. این قسمت شامل مناطق تاریخی مثل بشیکتاش و بی اوغلو می باشد. این دو مناطق زمانی محل سکونت آخرین سلطان استانبول بوده و زنجیره از روستاهای قدیم مثل اورتاکوی و ببک در بین سواحل بسفر بوده است. استانبولی ها هم در قسمت اروپایی و هم آسیایی بسفر عمارت ها و کاخ های زیبای بزرگ چوبی ساخته اند که به آن ها یالی می گویند. این یالی ها امروزه به عنوان اقامتگاه تابستانی مورد استفاده توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول قرار میگیرند. 

در نقشه توریستی استانبول، این شهر را میتوان به سه قسمت اصلی تقسیم کرد :

در قسمت آسیایی استانبون کوی های اوسکودار و کادیکوی قرار گرفته اند که هرکدام شهرهای مستقلی برای خود هستند و امروزه در آن ها مناطق تجاری و مسکونی مدرنی ساخته شده است. این دو منطقه دارای یک سوم جمعیت شهر استانبول می باشد. 

در نقشه توریستی استانبول، این شهر را میتوان به سه قسمت اصلی تقسیم کرد :

نقشه مترو و اتوبوس استانبول

نقشه مترو و اتوبوس استانبول

نقشه حمل و نقل دریایی استانبول

نقشه حمل و نقل دریایی استانبول

نقشه آنلاین شهر استانبول