به طور معمول بیشتر مواقع برای خرید بلیط هواپیما ، از مدتی پیش اقدام می‌کنیم؛ اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل تعجیل در سفر یا دلایل مختلف دیگر چون سفر ناگهانی، نیاز به خرید بلیط هواپیما در فرودگاه پیش بیاید. اما در این شرایط، چطور باید برای خرید بلیط هواپیما در فرودگاه اقدام کرد؟ اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که در این باره اطلاعات مناسبی به دست بیاورید تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا نگاهی به نحوه خرید بلیط هواپیما در فرودگاه بیندازیم.

روش‌های خرید بلیط پرواز در فرودگاه

برای خرید بلیط هواپیما در فرودگاه، می‌توانید از دو روش اینترنتی و حضوری استفاده کنید. قطعا شما نیز از پیش حدس می‌زنید که خرید بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی در فرودگاه، به مراتب جذاب‌تر و راحت‌تر از فرایندی خواهد بود که بخواهید مراجعه حضوری داشته باشید و احتمالا در صف و نوبت بمانید.

خرید بلیط هواپیما در فرودگاه به صورت حضوری

یکی از روش‌های رایج و سنتی خرید بلیط هواپیما در فرودگاه، مراجعه به دفاتر شرکت‌های هواپیمایی مختلف است که در فرودگاه حضور دارند. در این صورت شما باید به سراغ این دفاتر ایرلاین‌ها رفته و پس از این که از کارشناس مربوطه بخواهید که وضعیت پروازهایی که صندلی خالی دارند را چک کند، نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. البته به خاطر داشته باشید که ریسک این که پرواز خالی در همان روز نباشد، وجود دارد و در صورتی که بخواهید در فرودگاه نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید، باید انتظار چند ساعته یا بیشتر برای این که پرواز خالی پیدا کنید یا این که مسافری سفر هوایی خود را لغو کرده و شما بتوانید پرواز داشته باشید را بپذیرید.

به هر ترتیب این که بخواهید در خود فرودگاه از دفاتر شرکت‌های هواپیمایی یا برخی از آژانس‌های مسافرتی که در فرودگاه‌ها، دفاتر مستقیم و مستقل دارند، نسبت به خرید بلیط پرواز اقدام کنید، کمی چالش برانگیز است و باید این ریسک را بپذیرید که در همان روزی که قصد سفر دارید، موفق به خرید بلیط پرواز نشوید.

سفر

اما یک راه حل بهتر نیز وجود دارد؛

خرید بلیط هواپیما در فرودگاه به ‌ورت آنلاین

شما می‌توانید در فرودگاه بلیط پرواز مورد نظر خود را تهیه کنید، بدون آن که نیازی باشد حتی از روی صندلی بخش انتظار فرودگاه، بلند شوید. به این ترتیب که گوشی موبایل خود را باز کرده و به سراغ یک اپلیکیشن یا پلتفرم جامع فروش بلیط هواپیما بروید. در این صورت به‌راحتی می‌توانید به‌صورت اینترنتی بلیط‌های موجود به مقصد مورد نظر خود را بررسی کرده و بهترین پرواز در ساعت مورد نظر که هنوز صندلی خالی داشته باشد را رزرو و خریداری کنید.

خبر خوب این که در این حالت، حتی شما می‌توانید به لحظه پروازهای لحظه آخری را چک کرده و در صورتی که کمی شانس با شما یار باشد، بلیط لحظه آخری با قیمت به مراتب ارزان‌تری را از یک پلتفرم جامع فروش بلیط پرواز، تهیه کنید.

البته دقت داشته باشید که برای خرید بلیط پرواز با موفقیت در فرودگاه به‌صورت اینترنتی، حتما باید یکی از سامانه‌های معتبر را انتخاب کنید که اطلاعات پرواز در آن‌ها به روز بوده و موقع خرید آنلاین بلیط هواپیما نیز مشکل و چالشی پیش نیاید. به طور مثال اسنپ تریپ، از جمله سامانه‌های فروش بلیط هواپیما داخلی و خارجی به‌صورت اینترنتی است که این سرویس خدمات را در بالاترین سطح عرضه کرده و خرید بلیط هواپیما در فرودگاه با آن، به سادگی و راحتی، انجام خواهد شد.

خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین از اسنپ تریپ

همان‌طور که در بالا نیز اشاره داشتیم، خرید بلیط هواپیما در فرودگاه از اسنپ تریپ، به‌عنوان یک پلتفرم و سامانه جامع و بروز، امکان پذیر بوده و به این صورت نیازی نیست که به هیچ جایی مراجعه داشته باشید. تنها کافی است که شما به اینترنت گوشی خود وصل شده و به اپ یا سامانه اسنپ تریپ وارد شوید. سپس در بخش فروش بلیط داخلی یا خارجی، اطلاعات سفر خود از جمله تعداد مسافر، مقصد و مبدأ و تاریخ را ثبت کرده و جستجو انجام دهید تا پروازهای موجود که هنوز صندلی خالی دارند، به شما نمایش داده شود.

به این ترتیب با دنبال کردن پروازهای خالی و همین طور قیمت آن‌ها، می‌توانید به لحظه پرواز مورد نظر خود را انتخاب کرده و خرید بلیط آن را انجام دهید. این یک فرصت عالی است که بدون نیاز به معطل شدن در دفاتر شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها و بدون سردرگم شدن، راحت و آسوده، بلیط پرواز خود را خریداری کنید.

نکته: دقت داشته باشید که حتی اگر در همان زمان مورد نظر شما، بلیط پروازی وجود نداشته باشد، می‌توانید در پلتفرم جامع اسنپ تریپ، پروازهای روزهای بعد را نیز دنبال کرده و برای خرید بلیط هواپیما در نزدیکترین زمان ممکن، اقدام کنید.

کلام آخر

در این مطلب دیدیم که روش‌ها و نحوه خرید بلیط هواپیما در فرودگاه چگونه است و اگر به هر دلیلی در چنین شرایطی قرار گرفتیم، چه اقدامی باید کرد. شما چه تجربه‌ای در این خصوص دارید؟ آیا تا به حال در فرودگاه برای خرید بلیط هواپیما مراجعه کرده و از چه روشی برای تهیه بلیط استفاده کردید؟ حتما نظرات و تجربیات خود در خصوص خرید بلیط هواپیما در فرودگاه را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت ما، به بحث و اشتراک بگذارید. همین طور پیشنهاد می‌کنیم که اسنپ تریپ را به‌عنوان یک سامانه جامع فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل، فروش بلیط قطار و... به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید تا در چنین شرایطی، به‌راحتی خرید بلیط هواپیما را انجام دهند.