میدان پوئرتا دل سل مادرید : میدان پوئرتا دل سل یا همان میدان دروازه خورشید که آن را به میدان سول می شناسند، از میدان پلازا مایور که معروف ترین میدان مرکزی شهر مادرید بوده فاصله بسیار کوتاهی دارد. این میدان در زمانی محل یکی از دروازه های شهر مادرید بوده و و به سمت قسمت شرقی آن قرار گرفته است. یکی از ویژگی های خوب این میدان که توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا را به سمت خود جلب کرده، تصویری از خورشید است که روی آن نقش بسته شده. زیبایی که این بنا امروزه دارد را مدیون بازسازی های سنگینی که بین سال های 1854 تا 1860 روی آن انجام شده می باشد. این میدان جاذبه های دیگری هم در خود داشته که اگر در ادامه همراه لست تورز بمانید، با آنها آشنا خواهید شد. 

میدان پوئرتا دل سل مادرید

لوح سنگی کیلومتر صفر

در قسمت بیرونی از ساختمان اداره پست، یک لوح سنگی رد کف پیاده رو قرار داشته که کیلومتر صفر را نشان میدهد. برای بسیاری از توریست ها و گردشگران اسپانیا که نمیدانند این لوح چیست باید گفت که این لوح نقطه رسمی شروع 6 جاده ملی کشور اسپانیاست. سنگ اصلی آن که در سال 1950 در میدان میدان پوئرتا دل سل واقع شده بود در طول زمان به دچار فرسایش شده و در آخر سنگ جدید و درخشانی جای آن را گرفت. 

لوح سنگی کیلومتر صفر

ساعت دروازه خورشید

داستان این ساعت کمی خنده دار و عجیب است! چندین قرن گذشته که مردم هنوز ساعت شخصی نداشتند، از ساعت های عمومی خیابان ها برای مشخص کردن زمان استفاده می کردند. اما این ساعت ها مشکل داشتند و به طور دقیق کار نمی کردند. یا حتی در موقعیت های مختلف بارها آن ها را عوض می کردند. بالاخره یک ساعت ساز رسمی از طرف نیروی دریایی اسپانیا ساعتی را ساخت که زمان را کاملا دقیق نشان دهد. این ساعت در سال 1866 در میدان پوئرتا دل سل نصب شده و به مردم شهر مادرید هدیه داده شد. بعد از آن مردم دیگر می توانستند زمان دقیق را از روی ساعت میدان که ثانیه ای از حرکت نمی ایستاد، بدانند. 

ساعت دروازه خورشید

مجسمه خرس و درخت توت‌ فرنگی

یکی دیگر از جاذبه های این میدان که محبوب توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا ست،  مجسمه بیست تنی خرسی بوده که از میوه های درخت در حال خوردن است. اسم این مجسمه از اسم اصلی شهر مادرید گرفته شده که "اورساریا" می باشد. این اسم در زبان لاتین به معنی سرزمین خرس هاست. بر طبق افسانه های بسیار قدیمی، در جنگل های اطراف شهر خرس های بسیاری وجود داشتند که از زمان قرون وسطی در کنار درخت توت فرنگی به نماد شهر مادرید تبدیل شده است. 

مجسمه خرس و درخت توت‌ فرنگی

ماری‌ بلانکا و مجسمه شاه کارلوس سوم

در کنار مجسمه خرس و درخت توت فرنگی، یک نسخه کپی شده از مجسمه ماری بلانکا قرار دارد. نسخه اصلی این مجسمه در موزه شهرداری قرار داشته و الهه ونوس یا دیانای شکارچی را نشان میدهد. مجسمه شاه کارلوس سوم درست کنار این مجسمه قرار دارد. بسیاری از مردم معتقدند که قبلا جایی که تندیس ماری بلانکا در آن قرار دارد، یک آب نما وجود داشته و مجسمه شاه کارلوس سوم به خاطر درخواست زیاد مردم به خاطر قدردانی از توسعه هایی برای شهرشان صورت گرفت، در این مکان نصب شده است. 

ماری‌ بلانکا و مجسمه شاه کارلوس سوم