مونوریل سواری در دبی : در سفرتان با دبی میتوانید با هر وسیله نقلیه عمومی مثل تاکسی، واگن برقی، قایق، اتوبوس، مترو و ... در سطح شهر تردد کنید. اما اینبار شما را با وسیله نقلیه خاصی در این شهر امارات آشنا می کنیم. این وسیله نقلیه مونوریل نام داشته و به صورت اختصاصی اداره می شود. منظور از اختصاصی به این معنی که فقط برای جزیره نخل جمیرا می باشد. توریست ها و گردشگران تور دبی میتوانند برای گشت و گذار در این جزیره مصنوعی دبی، قبل از اینکه وارد جزیره شوند، ایستگاه اول مونوریل را دیده و سوار آن بشوند. خط مونوریل جمیرا، این جزیره مصنوعی را به ساحل دبی متصل می کند. دبی اولین شهر خاورمیانه بود که مونوریل ساخت. این مونوریل دبی بین سال های 2006 تا 2009 ساخته شده و حدود یک میلیارد درهم برای ساخت آن هزینه شد. تمام قطارها بدون راننده بوده و برای موارد اظطراری، خدمه ای در قطار حاضر هستند. 

مونوریل سواری در دبی

گنجایش و سرعت مونوریل در دبی

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری دبی میتوانند هر روز هفته از ساعت هشت صبح تا ده شب از این مونوریل استفاده کنند. مونوریل سرعتی بسیار بالا داشته و مسیر مستقیم پنج کیلومتری را در عرض پنج دقیقه مثل باد طی می کند. مسافران مونوریل میتوانند هتل ها و خانه های فوق لوکس این جزیره مصنوعی را از پشت پنجره های شیشه ای تماشا کنند. این خط مونوریل هر روز میتواند چهل هزار مسافر را در اوج شلوغی سوار کند. همینطور قطار آن هر سه دقیقه یک بار به ایستگاه میرسد. اما در زمان های معمولی ممکن است بین دوازده تا پانزده دقیقه فاصله به ایستگاه برسد. سرعت متوسط این قطارهای 25 کیلومتر در ساعت و بیشترین آن هفتاده کیلومتر در ساعته می باشد. 

گنجایش و سرعت مونوریل در دبی

مسیرهای دسترسی مونوریل دبی

برای وارد شدن به جزیره جمیرای دبی میتوان از ایستگاه گیت وی تاورز که در قسمت ورودی جزیره می باشد، سوار مونوریل شده و سپس در ایستگاه بعد که البته ایستگاه پایانی نیز می باشد به پارک آبی آتلانتیس که کنار هتل آتلانتیس قرار دارد برسید. این مونوریل همچنان به متروی شهر دبی متصل نشده و قرار بر این است که در آینده ای نه چندان دور، در ایستگاه متروی اینترنت سیتی، در خیابان شیخ زاید به مترو متصل شود. بنابراین اگر میخواهید از جزیره به مترو برسید، بعد از پیاده شدن در ایستگاه گیت وی تاورز، خیابان صفوح سوار واگن های برقی شده و به مترو برسند. 

مسیرهای دسترسی مونوریل دبی

کرایه مونوریل سواری در دبی

این وسیله نقلیه به صورت خصوصی اداره می شود. به همین خاطر طبیعی است که هزینه بلیط آن از کرایه دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در دبی بیشتر باشد. هزینه بلیط مونوریل برای توریست ها و گردشگران تور ارزان دبی برای بلیط یک طرفه پانزده درهم و بلیط دو طرفه 25 درهم می باشد. 

کرایه مونوریل سواری در دبی