موزه پانوراما استانبول : قطعا موزه پانوراما، یکی از جالب ترین موزه هایی هست که در سفر خود با تور استانبول، از آن خوشتان بیاید.این موزه در سال 2005 شروع به ساخت کرده و تمام شدن آن تا چهار سال به طول انجامید تا سرانجام در سال 2008 با هزینه پنج میلیون دلاری تمام شد. در این موزه بی هیجان انگیز، نقاشی های از فتح قسطنطنیه، سقوط آن و شکست عثمانی ها برای حفظ کردن بیزانس و .... خواهید دید. اما نکته جالبی که این موزه را بین دیگر موزه ها خاص تر کرده، سه بعدی بودن آن است. همین سه بعدی بودن است که باعث حذب توریست ها و گردشگران تور استانبول به سمت خود شده. فرض کنید در حال رد شدن از کنار یک اثر هنری در سالت اصلی هستید، همزمان با رد شدن شما، میتوان صدای مارش توپ ها و ... را شنید! تصاویر سه بعدی که در هر چهار گوشه این بنا جمع شده از توپها، اسلحه های واقعی و ... هستند. موزه پانوراما استانبول اولین و بزرگ ترین موزه جهان است که دارای گنبد نیز می باشد.  

موزه پانوراما استانبول

آثار موزه پانوراما استانبول

در سالن این موزه بزرگ نقاشی ها و مینیاتورهای بسیاری از امپراطور سلطان محمد فاتح، دفتر مشق وی به زبان های ترکی، عربی، فرانسه، یونانی و چند بیت ترکیبی فارسی و ترکی، تصاویر عقاب، جغد، شمشیر، حوادث، فتح استانبول، حمل توپ های بزرگ بوسیله سربازها، افتادن سربازان از برج های دیوار استانبول و ... هستند

آثار موزه پانوراما استانبول

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به موزه پانوراما استانبول

موزه پانوراما هر روز هفته به جز روزهای تعطیل از ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر آماده بازدید توریست ها و گردشگران تور استانبول است. همینطور نزدیک ترین و راحت ترین دسترسی برای توریست ها و گردشرگان تور استانبول به این موزه، رسیدن به پارک توپکاپی است. این در کنار این موزه مسجد سلمانیه، موزه زیتون، موزه توپکاپی، موزه اندلوس و موزه کنت استانبول هستند. شما میتوانید در بازدید از این موزه، از این جاذبه ها نیز بازدید داشته باشید.

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به موزه پانوراما استانبول