یکی از عجیب ترین موزه های دنیا که به موضوع قهوه اختصاص داده شده، در دبی است. توریست ها و گردشگران در این موزه میتوانند با انواع و اقسام قهوه ها، نحوه آسیا و نحوه تهیه آن ها آشنا شوند. همینطور میتوانند روش های محلی، روش های جهانی و بین المللی را نیز مثل روش سنتی آسیاب کشور اتیوپی که یکی از کشورهای مهد قهوه می باشد، آشنا بشوند. به خاطر اینکه در کشورهای اسلامی نوشیدنی های الکلی حرام است، قهوه طرفداران بسیاری پیدا کرده، به خصوص در کشورهای خاورمیانه که حتی جزوی از تاریخ آن محسوب می شود. این موزه دبی را، سال پیش یک تاجر قهوه به اسم خالد ال مولا افتتاح کرده است. این موزه اولین موزه قهوه دبی بوده و یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. بنای متحف القهوة این موزه که به سبک معماری شرقی ساخته شده و همینطور دکوراسیون آن که حال و هوای ترکیه را دارد، این موزه را جذاب تر کرده و توریست ها و گردشگران تور دبی را به سمت خود می کشد.

موزه قهوه دبی

قسمت های مختلف این موزه

با وارد شدن به این موزه میتواند دید که قسمتی از آن به سبک اماراتی و عربی طراحی و دکور شده و بادیه نشین های محلی را نشان میدهد. در قسمتی دیگر نیز نمایشگاهی از وسایل و ابزارهای قدیمی برای تهیه و سرو کردن قهوه دیده می شود که قدمت بعضی از آن ها حتی به 300 سال قبل برمیگردد. 
اگر میخواهید در مورد تاریخچه قهوه اطلاعات بیشتری بدست آورید، به طبقه دوم بروید. در این طبقه از موزه میتوان مقالات و کتاب هایی راجع به قهوه از قرن هجدهم را پیدا کرد. علاوه بر این ها، در این طبقه بیشتر از چهارصد وسیله آماده کردن قهوه از 24 کشور مختلف نشان داده شده است. توریست ها در این موزه میتوانند با روش های دم کردن قهوه به شیوه سنتی در کشورهای عربی آشنا شوند. 

قسمت های مختلف این موزه

بار قهوه این موزه 

بعد از بازدید از کل این موزه، در اتاق ادبیات بار آن خود را یک فنجان قهوه میهمان کنید. قهوه های این موزه با استفاده از آخرین تکنولوژی های دم کردن قهوه در ایتالیا و ترکیه بدست می آیند. توریست ها و گردشگران تور دبی در این موزه بهترین و اصیل ترین قهوه ها را خواهند نوشید. 

بار قهوه این موزه

دسترسی های نزدیک به موزه قهوه دبی

موزه قهوه دبی در منطقه الفهیدی که یک منطقه تاریخی می باشد، در یک خانه سنتی واقع شده است، توریست ها و گردشگران تور دبی میتوانند در منطقه تاریخی این شهر، موزه قهوه را پیدا کنند.