موزه تاریخی پانوراما 1453 استانبول : برای بسیاری از مردم و توریست ها، موزه ها همیشه یک مکان کسل کننده و خسته کننده هستند. اما اینبار در استانبول با موزه ای روبرو خواهید شد که کاملا متفاوت و هیجان انگیزتر از دیگر موزه های دنیاست. این موزه که پانوراما 1453 نام دارد، یک موزه سه بعدی در کاخ معروف توپ کاپی می باشد. حتی بنای این موزه هم از دور جذاب و تماشایی است. برای وارد شدن به این موزه شگفت انگیز، توریست ها و گردشگران تور استانبول باید از پله های دراز زیرزمین پایین بروند. حین پایین رفتن از این موزه آثار هنری فوق العاده ای خواهید دید. هنگام وارد شدن به سالن اصلی، صدای مارش توپ و .. را از گنبدها خواهید شنید که کاملا حس سه بعدی بودن را به شما میدهد. همزمان با شنیدن این صداها، تصاویری از توپ ها و اسلحه های واقعی را خواهید دید و صدای الله و اکبر و مارش امپراتوری عثمانی ها شما را با نحوه فتح استانبول در آن زمان آشنا می کند. 

موزه تاریخی پانوراما 1453 استانبول

قسمت های مختلف موزه تاریخی پانوراما 1453 استانبول

این موزه یک سالن نقاشی و مینیاتور داشته که در آن تمام آثار مرتبط با امپراتور سلطان محمد فاتح مثل دفتر مشق او که به زبان های یونانی، فرانسوی، ترکی و همینطور چند بیت ترکیبی فارسی و ترکی در آن نوشته شده و همینطور تصاویری از عقاب، جغد، شمشیر او که اصل آن در موزه توپکاپی، بزرگترین موزه اسلامی دنیا که البته اشیای پیامبران نیز در آن نگهداری می شوند نیز در آن قرار دارند. در این موزه به تمام جزئیات توجه بسیار خاصی شده به عنوان مثال لحظه افتادن سربازها از برج های دیوار شهر، حمل توپ های بزرگ بوسیله سربازها و ... همگی برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول به صورت کاملا واقعی به تصویر کشیده شده اند. 

قسمت های مختلف موزه تاریخی پانوراما 1453 استانبول

هزینه ورودی و ساعات بازدید از موزه تاریخی پانوراما 1453 استانبول

هزینه ورود به این موزه برای توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول و میهمانن بین المللی ده لیر، برای دانشجویان سه لیر و برای دانش آموزان اردویی دو لیر می باشد. موزه تاریخی پانوراما 1453 استانبول هر روز هفته به جز روزهای تعطیل رسمی از ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر آماده بازدید توریست ها و گردشگران می باشد. 

هزینه ورودی و ساعات بازدید از موزه تاریخی پانوراما 1453 استانبول

دسترسی های نزدیک به موزه

توریست ها و گردشگران میتوانند علاوه بر بازدید از این موزه، از بسیاری از جاذبه های دیگر شهر نیز مثل موزه موزاییک، مسجد ایاصوفیه، موزه کاریه، قصر سیسترن بازیلیکا، میدان هیپودروم، مسجد سلیمانیه، ایوب، بایزید و ینی، کاخ دولماباغچه، کلیسای سنت آنتوان، پاساژ چیچک، موزه گالاتسرای، برج تاریخی گالاتا، میدان تقسیم، پارک معروف مینیاتورک، لا روئه فرانچاایسه ، موزه آرکولوژی و ... دیدن کرده و لذت ببرند.