معروف ترین های استانبول به عنوان سوغاتی : توریست ها و گردشگران ترکیه همیشه از خرید خود با کمترین هزینه در استانبول راضی بوده و به همین دلیل است که استانبول بین دیگر شهرهای این کشور خواهان بیشتری دارد. مراکز خرید این شهر همیشه شلوغ بوده و چند هفته باقی مانده به سال نو و یا مناسبت های بسیار بزرگ و مهم، شلوغ تر از قبل هم می شوند! معمولا توریست ها و گردشگران سراسر دنیا به طور کلی ترکیه را بهشتی برای خرید کردن می دانند و بیشتر برای کارهای تجاری و خرید کردن به آن سفر می کنند، سپس به سراغ جاذبه های گردشگری آن می روند. همیشه میتوان با هرکدام از فروشنده های ترک چانه زنی کرده و مبلغ را با چهل درصد پایین تر خریداری کرد. توریست ها و گردشگران تور استانبول میتوانند اجناس و محصولات ارزان با کیفیت خوب و مناسب را از بازارهای این شهر خریداری کنند. اما اگر برند پوش هستید و به دنبال محصولات اصل و باکفیت عالی هستید، بهتر است یک راست به سراغ مراکز خرید آن بروید. در این میان میتوان سوغاتی های بسیار خوبی هم از این شهر به یادگار برد. لیست کوتاه و مختصری را برای شما از پرطرفدارترین سوغاتی ها آماده کردیم تا به عنوان سوغاتی برای دوستان و خانواده و یا یادگاری برای خود از استانبول ببرید. 

فرش، گلیم و قالی 

یکی پرفروش ترین سوغاتی های ترکیه، فرش و قالی ها هستند. هر فرش این کشور دست ساز بوده و ماه ها و حتی سال های برای آن ها زحمت کشیده شده تا نقش و نگارها، رنگ ها و حتی ها سنت های ترکیه را به شما نشان دهند. بهترین مکان ها برای خرید فرش و قالی در استانبول، اسسوک، میلا و کنیا هستند. اگر به دنبال اندازه های کوچکتر از آن هستید، بهتر است به قالی و قالیچه ها نگاهی بیاندازید. 

فرش، گلیم و قالی

چای و قهوه

چای در ترکیه یک نوشیدنی ملی بوده و ترک ها در سراسر این کشور هر روز هزاران هزار فنجان چای می نوشند. این چای ها انواع مختلفی داشته اما بهترین آن ریزه بوده که به آن پایتخت چای ترکیه می گوید. به طور سنتی، چای در لیوان های کمر باریک ریخته شده و در سینی های نقره ای رنگ کوچک قرار میگیرند. توریست ها و گردشگران ایرانی تور لحظه آخری استانبول به خوبی با چای ها آشنا بوده و میتوانند بهترین آن را برای خود ببرند. در کنار چای، حتما اسم قهوه ترک را نیز شنیده اید. قهوه ترک از بهترین و خوشمزه ترین قهوه های دنیا بوده و در یک ظرف کوچک به اسم Cezve نیز سرو می شود. 

چای و قهوه

شیرینی خوشمزه باقلوا

باقلوا یک میان وعده برای بعد از ظهر و یا عصر بوده که بسیار بسیار خوشمزه بوده و از آن به عنوان معروف ترین شیرینی های ترکیه اسم برده می شود. هرکجای ترکیه که باشید میتوانید این شیرینی را به عنوان میان وعده، دسر و یا پودینگ میل کنید. بسیاری از زنان خانه دار در ترکیه این شیرینی ها را با دستورالعمل خانوادگی و قدیمی خود درست می کنند. این شیرینی ترکیب خوشمزه ای از شربت، شیرینی و آجیل بوده و شیرین ترین طعم را بین دیگر شیرینی ها دارد. بهترین مکان برای خوردن این شیرینی های خوشمزه برای توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول، محله کاراکوی است.

شیرینی خوشمزه باقلوا