اگر تجربه سفر به سنگاپور را نداشته باشید، احتمالاً خیلی از جاها هستند که هنوز آن‌ها را نمی‌شناسید. اما نگران نباشید برای آشنایی با جاهای دیدنی سنگاپور، حتماً نیاز نیست ویزای سنگاپور بگیرید و عازم این کشور آسیایی شوید. با مطالعه این مقاله می‌توانید بدون صرف کمترین هزینه با معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور آشنا شوید.

معرفی معروف‌ترین جاهای دیدنی سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی است که زندگی در آنجا هزینه‌های بالایی دارد. البته سفر به سنگاپور هم چندان ارزان نیست. اما با وجود هزینه‌های بالا، هنوز هم گردشگران از سفر به این کشور استقبال می‌کنند و برای خرید تور سنگاپور اقدام می‌کنند. مهم‌ترین دلیل این مسافران مشتاق، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و معروف‌ترین جاهای دیدنی سنگاپور است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

باغ‌های کنار خلیج Gardens by the bay

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی سنگاپور که عکس آن را در بیشتر سایت‌های خبری و گردشگری می‌بینید باغ‌های کنار خلیج است. این باغ دارای فضای سبز منحصربه‌فردی است که با باغ‌های معمولی فرق دارد. در این فضای سبز، ۱۸ درخت غول‌پیکر وجود دارد که هرکدام یک باغ عمودی هستند. ارتفاع این درختان غول‌پیکر مصنوعی بین ۲۵ تا ۵۰ متر است. درختان غول‌پیکر سنگاپور بدون نیاز به خاک و تنها با استفاده از انرژی خورشیدی و جمع‌کردن آب باران، فضای سبز بی‌نظیری را در کنار خلیج به وجود آورده‌اند.

آدرس: 18 Marina Gardens Dr, Singapore 018953

 

مرلیون پارک Merlion park

مرلیون پارک یکی از زیباترین پارک‌های سنگاپور است که به‌نوعی نماد این کشور محسوب می‌شود. یک مجسمه با بدن ماهی و سر شیر در این پارک قرار دارد که آب از دهانش جاری می‌شود. مرلیون یکی از نمادهای دهکده ماهیگیری در این کشور است. پارک مرلیون جزو مکان‌های گردشگری و شلوغی است که توریست‌ها همیشه به آنجا سر می‌زنند. بسیاری از گردشگران با کشتی کروز و کشتی‌های تفریحی از خلیج مارینا و مغازه‌های شلوغ این پارک نیز دیدن می‌کنند.

آدرس:1 Fullerton Road One Fullerton | Merlion Park, Singapore 049213, Singapore

باغ گیاه‌شناسی سنگاپور Singapore Botanic Gardens

باغ بزرگ گیاه‌شناسی سنگاپور یک جاذبه گردشگری مشهور است که در سال ۲۰۱۵ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شده است. این باغ مساحتی حدود ۷۴ هکتار دارد. در این باغ بیش از ۱۰ هزار گونه گیاهی نگهداری می‌شود. اگر از طریق یک آژانس گردشگری قصد خرید تور مسافرتی سنگاپور را دارید، در سفر خود حتماً از این باغ زیبا دیدن کنید و عکس‌های خاطره‌انگیزی را از سفرتان ثبت کنید.

آدرس: 1 Cluny Rd, Singapore 259569

 سنتوزا Sentosa

سنتوزا یک جزیره بسیار زیبا و جذاب در کشور سنگاپور است که به خاطر داشتن ساحل‌های آفتابی، دریای زیبا و غذاهای خوشمزه‌اش شهرت دارد. تفریحاتی که گردشگران می‌توانند در این جزیره تجربه کنند، شامل موارد زیر می‌شوند.

  • تله‌کابین سواری
  • بانجی جامپینگ
  • رفتن به کازینو و پارک‌های آبی

نکته: بسیاری از امکانات تفریحی و رفاهی این جزیره رایگان هستند.

آدرس: سنگاپور جزیره سنتوزا

معبد دندان بودا Buddha Tooth Relic Temple

معبد زیبا و شگفت‌انگیز دندان بودا یکی دیگر از جاهای دیدنی سنگاپور است که برای پیروان این دین یک مکان مقدس محسوب می‌شود. این معبد زیبا ۴ طبقه دارد. شما می‌توانید پس از دیدن بخش‌های مختلف معبد در رستورانی که غذاهای گیاهی سرو می‌کند بنشینید و غذاهای خوشمزه وگان­ها را امتحان کنید.

توجه: برای بازدید از این موزه باید حتماً لباس پوشیده و مناسب به تن داشته باشید. ورود افراد با لباس‌های بدن‌نما، شلوارک و یقه‌باز مجاز نیست. حیوانات خانگی هم اجازه ورود به این معبد را ندارند.

آدرس:288 South Bridge Road, Singapore 058840 Singapore

ساختمان Capitaspring

Capitaspring یکی از ساختمان‌های بلند کشور سنگاپور است که ۲۸۰ متر ارتفاع دارد. بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است. 

بازدید از بخش‌های مختلف این برج، بعضی از روزهای هفته، آن‌هم فقط دو بار در روز امکان‌پذیر است. گردشگران یک‌بار در ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ و یک‌مرتبه هم از ساعت ۲:۳۰ تا ۶ بعدازظهر می‌توانند وارد این ساختمان شوند. 

با ورود به این برج بلند گردشگران می‌توانند نمای بسیار زیبایی از شهر، خلیج مارینا و رودخانه سنگاپور را از طبقه‌های بالایی تماشا کنند.

آدرس: 88 Market St, Singapore 048948

مخزن مک ریچی MacRitchie Reservoir

اگر عاشق پیاده‌روی در جنگل هستید و می‌خواهید ساعاتی را در طبیعت به‌دوراز هیاهوی شهر بگذرانید، مخزن مک ریچی یکی از بهترین مکان‌ها برای انجام این کار است. 

مخزن مک ریچی یک منطقه جنگلی است. در این منطقه جنگلی زیبا یک پل معلق هم وجود دارد که از سطح زمین ۲۵ متر ارتفاع دارد. طول این پل ۲۵۰ متر است و با عبور از روی آن می‌توانید مناظر خیره‌کننده و زیبای جنگلی را زیر پایتان ببینید. 

خیلی از گردشگران خاطرات جالب و بامزه‌ای از میمون‌های بازیگوشی تعریف می‌کنند که هنگام عبور از پل مسیر گردشگران را می‌بندند و دوست دارند از آن‌ها خوراکی بگیرند.

آدرس: MacRitchie Reservoir -Singapore

فورت کنینگ پارک Fort Canning Park

در میان معروف‌ترین جاهای دیدنی سنگاپور، نام پارک فورت کنینگ نیز وجود دارد. این پارک بزرگ ۱۸ هکتاری یکی از مکان‌های اصلی تفریح مردم محلی است و دارای بخش‌های دیدنی مختلفی است. از مهم‌ترین بخش‌های این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دروازه قلعه
  • مرکز کنسرو فورت
  • پانکور لارنگان
  •  باغ سانگ
  •  نیلا اوتاما
  • خانه رافلز

توجه: بازدید از این پارک رایگان است. اما برای دیدن The Battlebox باید بلیط تهیه کنید.

آدرس: Fort Canning Park- Singapore

جزیره Pulau Ubin

جزیره Pulau Ubin یک جزیره کوچک در شمال شرق کشور سنگاپور است و بسیاری از مردم محلی تعطیلات رسمی و آخر هفته‌ها را در آنجا می‌گذرانند. 

جالب است بدانید که در این روستای کوچک، چهره قدیمی و سنتی سنگاپور حفظ شده است. آب آشامیدنی، شبکه برق و حتی دستگاه خودپرداز در این جزیره وجود ندارد. بنابراین افرادی که می‌خواهند چندساعتی را به‌دوراز زندگی مدرن باشد، این جزیره را انتخاب می‌کنند.

آدرس: Pulau Ubin -Singapore

آبشار گرداب باران در جواهر (Jewel at Changi Airport)

در فرودگاه چانگی سنگاپور یک آبشار بسیار زیبا و مصنوعی وجود دارد. نام این آبشار گرداب باران در جواهر است. اگر پرواز شما در این فرودگاه به زمین می‌نشیند، حتماً از این جاذبه گردشگری دیدن کنید. فضای اطراف این آبشار نیز بسیار زیبا است. 

باغ چند طبقه‌ای در این قسمت از فرودگاه قرار دارد که هوای بسیار مطلوبی دارد و جزو مکان‌های گردشگری است که در بدو ورود می‌توانید از آن‌ دیدن کنید. رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعددی هم در این قسمت قرار دارند که می‌توانید در آنجا خرید کنید.

آدرس: Jewel at Changi Airport -Singapore

معبد بودایی کنگ منگ سان فورک سی Kong Meng San Phot Kark See

بزرگ‌ترین معبد سنگاپور همین معبد کنگ منگ سان فورک سی است. این معبد شگفت‌انگیز دارای بخش‌های مختلفی است که عبارت‌اند از:

  • سالن‌های نماز
  • سالن یادبود
  • صومعه کالج بودایی
  • سالن مراقبه
  •  کلمباریوم
  • درخت مقدس بودی
  • کوره سوزی و ...

بازدید از این معبد در جشنواره‌ها و سال نو چینی بسیار مرسوم است و یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای برگزاری فستیوال‌های مهم سنگاپور است.

آدرس: 88 Bright Hill Rd, Singapore 574117 -Singapore

سخن آخر

جاهای دیدنی سنگاپور بی‌شمار هستند. اما قصد ما از نوشتن این محتوا، معرفی معروف‌ترین مکان‌های گردشگری در این کشور زیبا بود که به خاطر داشتن طبیعت زیبا، سواحل درخشان و مناطق جنگلی خود هرساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران خارجی است.