سفر با اتوبوس، جذابیت‌های خاص خود را دارد و اگر بتوانید یک مسیر عالی برای سفر با اتوبوس را انتخاب کنید، لذت آن دو چندان خواهد شد. هزینه کم و مقرون‌به‌صرفه بودن خرید بلیط اتوبوس ، لذت همسفری با مسافران دیگر و حال‌وهوای به جاده زدن، سفر با اتوبوس را همیشه یک گزینه جذاب نگه داشته است. اما در این مطلب می‌خواهیم چند نمونه از بهترین مسیرهای مناسب برای سفر با اتوبوس را دنبال کنیم و جذابیت هر یک را به اختصار ببینیم. با ما همراه باشید.

بهترین مسیرها برای سفر با اتوبوس

از بهترین جاده‌ها و مسیرها برای سفر با اتوبوس، این موارد را در نظر داشته باشید:

جاده اسالم به خلخال

اگر بخواهید از شهر تهران به مقصد خلخال با اتوبوس پیش بروید، لازم است از شهرهای قزوین، رشت و سراوان عبور کرده و سپس فومن را به مقصد رضوان شهر و چوکار پشت سر گذاشته تا به اسالم برسید. پس از آن در مسیر جاده اسالم به خلخال، به جاده‌ای جنگلی وارد خواهید شد که پوشیده در مه و ابر است و گویی فاصله زمین و آسمان را در اینجا به فراموشی می‌سپارید.

رطوبت و مه قابل توجهی در اکثر مواقع سال، در جاده اسالم به خلخال وجود دارد. زمانی که سوار بر اتوبوس این مسیر را پیش می‌روید، شبیه به این است که از هر آن چه زمینی بوده فاصله گرفته و با شکافتن دل مه و ابر، به رویایی بی پایان، سفر می‌کنید.

جاده پرپیچ و خم چالوس

جاده چالوس از جذاب‌ترین جاده‌های پرپیچ و خم کوهستانی در ایران محسوب می‌شود. این جاده کوهستانی، مناظری بدیع در خود جای داده است و شهرهای کرج و چالوس را به هم متصل می‌کند. جاده چالوس، چیزی نزدیک به 120 کیلومتر طول دارد و از میان رشته کوه البرز می‌پیچد و در مسیر آن، به هر سو که نگاه کنید، چشم اندازهای فوق‌العاده‌ای را خواهید دید.

جاده چالوس در فاصله دهه 1930 تا 1940 میلادی در ایران ساخته شد و در آن زمان یک شاهکار مهندسی بزرگ به حساب می‌آمد. پیچ‌های متعدد جاده چالوس، جذابیت خاص و منحصربه‌فرد این مسیر سرسبز و کوهستانی است. همین‌طور در مسیر به شیب‌های تند و گذرگاه‌های باریک می‌رسید که هر لحظه هیجان سفر با اتوبوس را حفظ خواهند کرد. البته در سال‌های اخیر، وضعیت ایمنی جاده چالوس به مراتب بهتر شده و پیشرفت زیادی کرده است. ازاین‌رو سفر با اتوبوس در مسیر این جاده شمالی کشور، بیش از پیش دلچسب بوده و ریسک و خطرهای گذشته، به مراتب کاهش یافته‌اند.

حیرت در گردنه حیران

گردنه حیران در استان گیلان قرار داشته و یکی از جذاب‌ترین مسیرهای ممکن برای سفر با اتوبوس است. این گردنه در حد فاصل آستارا و اردبیل قرار داشته و پس از پشت سر گذاشتن آن، به روستاهای سه گانه‌ای به اسامی روستای حیران سفلی، روستای حیران وسطی و روستای حیران علیا، می‌رسید.

مسیر گردنه حیران، پوشیده از درختان انبوه و جنگلی سرسبز است که تا چشم کار می‌کند سرسبزی پیچیده در هم را به نمایش گذاشته است. اما چیزی که این مسیر را بیش از هر جاده دیگری در کشور، ممتاز ساخته، ابر و مه همیشگی آن است که در مسیر به چشم می‌آید. همین‌طور درحالی‌که در مسیر جاده حیران پیش می‌روید، صدای زنگوله گوسفندها و رنگ و لعاب زیبای گاو و اسب‌های وحشی، فوق‌العاده دیدنی است.

زمانی که تصمیم بگیرید با اتوبوس از گردنه حیران عبور کنید، مسیر پرپیچ و خم جنگل‌های هیرکانی و سرسبزی بی‌مانند آن، سفری جادویی و رویایی برای شما در پیش خواهد داشت.

جاده شاهرود به مقصد گرگان

اگر می‌خواهید در یک سفر اتوبوسی، از مسیری بهشتی عبور کنید و چشم‌اندازهایی ببینید که در خواب و رویا هم پیدا نمی‌شوند، جاده شاهرود به مقصد گرگان یعنی همان جاده توسکستان را انتخاب کنید. این جاده شهر شاهرود را به گرگان وصل می‌کند و مسیر آن چیزی در حدود 130 کیلومتر است.

در مسیر این جاده، درختان سر به فلک کشیده ارس و ردیف درخت‌های توسکا خودنمایی می‌کنند. هر زمان از سال که در مسیر این جاده سفر کنید، حال‌وهوای خاص خود را دارد اما پاییز یکی از بهترین فصل‌های سال، برای عبور از جاده توسکستان محسوب می‌شود.

در ضمن اگر بلیط اتوبوس تهران اصفهان را خریداری کرده و بخواهید از اصفهان به شاهرود نیز سفر کنید، کار سختی نخواهد بود. شاهرود از جنوب به شهر خور استان اصفهان مجاور است و از این مسیر می‌توانید از اصفهان به شاهرود، سفر زمینی داشته باشید.

جاده جنگل دالخانی در رامسر

در مسیر رامسر به تنکابن، جاده زیبای میرزاکوچک خان جنگلی یا همان جاده جنگل دالخانی را داریم که مانند مسیری می‌ماند که از دل بهشت عبور کند. این جاده کوهستانی، به جنت رودبار و روستای گرسماسر می‌رسد که از مقاصد گردشگری عالی در شمال کشور هستند.

برای دسترسی به این جاده زیبا باید ابتدا به شهر رامسر بروید و پس از آن، در طول جاده رامسر به تنکابن، از مسیر بهشتی آن عبور کنید. البته از بیشتر شهرهای کشور به مقصد رامسر نیز خطوط اتوبوسرانی را داریم که مسیر آن‌ها هم در جای خود، جذاب و دیدنی هستند.

خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ

در این مطلب تعدادی از بهترین مسیرهای جاده‌ای ایران را برای داشتن یک سفر خاطره‌انگیز با اتوبوس مرور کردیم.البته مسیرهای محبوب بیشتری نیز وجود دارند مثلا با خرید بلیط اتوبوس شیراز تهران شما جاذبه های زیادی را در پیش دارید. شما چه مسیرهای دیگری را می‌شناسید که برای سفر با اتوبوس به این حد جذاب باشند؟ به‌علاوه شما می‌توانید به‌راحتی از طریق اسنپ تریپ، نسبت به خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به مقصد مورد نظر خود اقدام کنید. این فرصتی عالی است که دیگر لازم نیست زمانی را برای مراجعه حضوری خرید بلیط اتوبوس، اختصاص دهید.