ژاپن کشور تضادهای زیباست، کشوری که سنت و مدرنیته آن، در هماهنگی کامل همزیستی دارند. این مسئله را در بیشتر شهرهای توریستی ژاپن مشاهده خواهید کرد. در سفر خود، کاوش در معابد شینتو و بودایی باستانی در کنار بازدید از آسمان‌خراش‌های مدرن و بنرهای تبلیغاتی رنگارنگ را تجربه می کنید. این زیبایی متناقض مکان های دیدنی ژاپن را در کمتر جایی می توان یافت و به این علت، ژاپن در اولویت سفر بسیاری از علاقه مندان قرار دارد.

شهرهای توریستی ژاپن

از آنجایی که ژاپن دارای شهرهای زیادی برای گشت و گذار است و زمان شما برای بازدید محدود خواهد بود، می خواهیم ۶ مورد از مهمترین شهرهای توریستی ژاپن را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

شهر توکیو



 

بیشتر بازدیدکنندگانی که به ژاپن می روند، اولین شهری که به آن پا می گذارند، توکیو است. حتی اگر مقصد نهایی شما شهر دیگری باشد، ابتدا به فرودگاه توکیو خواهید رفت. توکیو به عنوان پایتخت ژاپن، مدرن ترین شهر این کشور است که تضاد سنت و مدرنیته در آن نیز به وضوح دیده می شود.

در در سفر به توکیو از آکیهابارا خرید کنید؛ سپس به یک معبد باستانی بودایی یا شینتو، مانند معبد سنسوجی بروید که قدیمی ترین معبد شهر است. کاخ امپراتوری و موزه هنرهای مدرن، که در کنار هم قرار دارند، تجربه سفری در زمان خواهد بود.

توکیو مکانی برای تجربه جاذبه های گردشگری عجیب و غریب نیز معروف است. به موزه بادبادک، موزه انیمیشن سینمایی استودیو گیبلی، یا موزه ترسناک انگل‌شناسی بروید یا در ساختمان گیگو سگا، گیم بازی کنید.

تماشای شکوفه های گیلاس یا ساکورا یک سنت قدیمی در ژاپن و یکی از بهترین کارهایی است که در توکیو می توانید انجام دهید. برای حدود یک هفته در بهار، مردم به پارک‌ها می‌روند و در میان درختان صورتی پیک نیک می کنند. اگر سفر شما در اوایل بهار باشد، شانس پیک نیک در میان شکوفه های ساکورا را در کنار مردم محلی خواهید داشت.

شهر کیوتو


 

کیوتو، پایتخت باستانی ژاپن است و به دلیل داشتن فهرست طولانی از میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. در کیوتو معبد بیودو را ببینید، به قلعه وسیع سامورایی نیجو و معبد نمادین کینکاکوجی با دیوارهایی پوشیده از ورق طلا بروید.

کیوتو دارای زیارتگاه ها و باغ های زیباست که حس آرامش جذابی دارد. جنگل بامبو آراشیاما یکی از خیره کننده ترین مناظر کیوتو است که حتما باید ببینید. هزاران دروازه نارنجی قرمز در معبد فوشیمی ایناری نیز ارزش بازدید دارد.

برای یک تجربه گشت و گذار متفاوت در کیوتو، از منطقه تفریحی گیون دیدن کنید، جایی که گیشاها در خیابان ها که خانه های چوبی سنتی دارند، قدم می زنند. در اینجا قدم بزنید و از یک چای ژاپنی یا وعده غذای محلی لذت ببرید.

شهر اوساکا


 

در مقایسه با سایر شهرهای توریستی ژاپن، اوساکا شهری کوچکتر است. به دلیل بمباران های سنگینی که در جنگ جهانی دوم روی شهر اوساکا رخ داد، بسیاری از آثار باستانی آن نابود شدند. بعد از جنگ جهانی این شهر بازسازی شده و اکنون یکی از مهمترین شهرهای توریستی ژاپن به شمار می رود.

در اوساکا می توانید جذابیت های روستایی ژاپنی را ببینید و بهترین غذاهای خیابانی در ژاپن مانند کیتسون اودون یا سوپ رشته فرنگی با توفوی سرخ شده را نوش جان کنید. همچنین امکان خرید لباس های سنتی یا لوازم الکترونیکی را با قیمتی مناسب تر از شهرهای دیگر خواهید داشت.

در شهر اوساکا موزه فضای باز و تئاترهای بونراکو را از دست ندهید. جایی که می‌توانید هنر باستانی عروسک‌سازی ژاپنی را ببینید. قلعه اوساکا یکی دیگر از نقاط عالی برای گشت و گذار است. در اوساکا فرصت استراحت در چشمه های آبگرم را خواهید داشت که ژاپنی ها به آن اُنسن می گویند.

شهر نارا

شهر نارا در فاصله کمتر از یک ساعت با شهر کیوتو قرار دارد و با یک قطار سریع السیر، به راحتی می توانید به نارا بروید. یک سفر یک روزه به نارا توصیه می شود. اگر چه در صورت تمایل، ارزش یک شب اقامت را نیز دارد.

نارا بیشتر به به خاطر نارا پارک شناخته می شود که شامل بیش از 1000 گوزن است. در این پارک گوزن ها آزادانه پرسه می زنند و با خیال راحت می توانید به آنها نزدیک شوید و غذا بدهید. گوزن ها به عنوان گنجینه ملی شناخته می شوند و کاملا تحت محافظت قرار دارند.

پس از یک گشت و گذار کامل در پارک نارا، به معبد تودایجی بروید که قدمت آن به قرن هشتم میلادی برمیگردد و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این زیارتگاه بزرگترین مجسمه بودای برنزی ژاپن را در خود دارد و ارتفاع آن 15 متر است. موزه تودایجی، در نزدیکی ورودی محوطه معبد، مجموعه ای چشمگیر از هنر بودایی را در خود جای داده است.

معبد دیگری که ارزش بازدید دارد، کاسوگا تایشا است که آن هم متعلق به قرن هشتم می باشد و به خاطر فانوس های زیبایش شهرت دارد.

شهر کوبه

شهر کوبه بیشتر به عنوان یک شهر بندری شناخته می شود اما موقعیت مکانی آن، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. شهر کوبه بین دریا و کوه قرار دارد که منظره شهری عالی ایجاد می کند. اگر علاقه مند به پیاده روی هستید، به سمت کوه روکو بروید و از تماشای آبشار نونوبیکی لذت ببرید.

در کوبه به سمت معبد تمام مرمر جین بروید. سپس هنگام غروب خورشید، از برج بندر کوبه بالا بروید و مناظر پانورامای 360 درجه از شهر کوبه را تماشا کنید. در کوبه می توانید از موزه مد کوبه و موزه دریایی دیدن کنید.

شهر هیروشیما

شهر هیروشیما به علت بمباران اتمی در جنگ جهانی معروف شد و دلیل اصلی بازدید مردم از این شهر می باشد. اگر می خواهید تاریخ تاریک هیروشیما را به خوبی لمس کنید، به پارک یادبود صلح هیروشیما بروید. در اینجا، بازدیدکنندگان می‌توانند خرابه‌های اسکلتی گنبد بمب اتمی را ببینند و از موزه یادبود صلح هیروشیما، که روایتی مستند از بمباران اتمی هیروشیما در طول جنگ جهانی دوم را ارائه می‌کند، بازدید کنند.

علاوه بر بازدید از یادبودهای جنگ جهانی دوم، می توانید به قلب هیروشیما بروید و از قلعه فئودالی هیروشیما دیدن کنید که با لاک سیاه و چوب های تزئین شده پوشانده شده است. در این قلعه که موزه و زیارتگاه سامورایی‌ها را در خود جای داده است، اجرای هفتگی سامورایی‌ها برگزار می شود که محبوبیت خاصی دارد.

برای دوستداران خودرو، موزه مزدا یکی از جاذبه‌های مهم هیروشیما است. در هیروشیما اوکونومیاکی را امتحان کنید که نوعی پنکیک است و با کلم، جوانه لوبیا و نودل، تخم مرغ و سس شیرین پر می شود.

اما مهمترین جاذبه هیروشیما جزیره میاجیما است که می‌توانید با یک کشتی زیبا به این جزیره بروید. بازدیدکنندگان برای دیدن معبد ایتسوکوشیما و دروازه معروف شناور به میاجیما می روند که بسیار تماشایی هستند. یک سفر یک روزه به جزیره میاجیما توصیه می شود.

جمع بندی: چگونه به ژاپن سفر کنیم؟

۶ مورد از شهرهای توریستی ژاپن که معرفی کردیم، در اولویت مقاصد سفر به این کشور قرار دارند. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، تورهایی از ایران به کشور ژاپن وجود دارد. با بررسی هایی که انجام دادیم، در تور ژاپن نارون اکوتور امکان بازدید از تمامی این شهرها فراهم شده است و فرصتی مناسب برای بازدید از مهمترین شهرهای دیدنی ژاپن می باشد. 

منبع: نارون اکوتور