در سفر به ابوظبی از چه مکان هایی دیدن کنیم؟ ابوظبی با گذشته غنی خود که به 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد، برخلاف دبی، فرهنگ متمایز عربی را در میان زرق و برق خود حفظ کرده است. در اینجا برخی از بهترین مکان های دیدنی در ابوظبی آورده شده است. می توانید یک سفر جداگانه به پايتخت امارات شهر ابوظبی داشته باشید، یا چند روز به پكيج تعطیلات سفر دبی خود بازديد از ابوظبي را اضافه کنید. جهت خريد تور گشت شهري ابوظبي و يا تهيه بليط تفريحات ابوظبي مي توانيد به سايت معتبر و ايراني https://dubaidiscount.ir/ مراجعه كنيد

معرفي جاذبه هاي توريستي ابوظبي

یکی از بهترین کارهایی که در ابوظبی باید انجام دهید، دیدن جاذبه های شهر است. چه یک مکان تاریخی باشد و چه مدرن، معماری، طراحی و ظاهر کلی آن شما را مجذوب خود خواهد کرد. مسجد شیخ زاید باشکوه ترین بنای شهر و بزرگترین مسجد در امارات است که فرهنگ غنی اسلامی شهر را به نمایش می گذارد. فراری ورلد از شکوه معماری و لوکس دنياي معاصر بیرون می آید. کارهایی که باید در ابوظبی انجام دهید بسیار زیاد است و هر کدام تجربه‌ای متمایز را ارائه می‌دهند، خواه کاوش در پارک‌های موضوعی، باغ‌وحش‌ها و دهکده‌های فرهنگی باشد یا تماشای خط افق و سرگرمی‌های منحصربه‌فرد.

مسجد جامع شیخ زاید

مسجد جامع شیخ زاید که با سنگ مرمر پوشانده شده ، ساختماني مهم در ابوظبی است و محبوب ترین جاذبه گردشگری آن به شمار مي آيد. پس از نزدیک به 20 سال ساخت، در سال 2007 افتتاح شد. معماری پیچیده این مسجد آن را به یکی از زیباترین مکان های دیدنی ابوظبی تبدیل کرده است. علاوه بر این، بزرگ ترین فرش دستباف دنیا که ۱۲۰۰ بافنده برای بافت آن زحمت کشیده اند و دو سال برای آن تلاش کرده اند، در مسجد شیخ زاید قرار دارد. شیخ زاید، اولین رئیس جمهور امارات متحده عربی بوده که آرامگاهش در جوار همین مسجد واقع شده است.

در اين مسجد استفاده پیچیده از شیشه کاری، معرق و کنده کاری های ظریف بر روی دیوارها و کف مسجد، زیبایی آن را افزایش می دهد. اندازه مسجد را می توان با این واقعیت حدس زد که می تواند 20000 نفر را در یک زمان در خود جای دهد. در میان لیست مکان های دیدنی ابوظبی، بازديد از مسجد شیخ زاید جایگاه ویژه اي دارد.

دنیای فراری

دنیای فراری، یک پارک موضوعی در ابوظبی، هیجان مسابقات فرمول یک را به یک شهربازی می آورد. این شهربازی بهترین مکان برای جویندگان ماجراجویی است، و در عین حال مکانی ایده‌آل برای دوستان و خانواده است تا با هم روز را سپري كنند. اگر احساس ماجراجویی می کنید، می توانید سوار ترن هوایی فلایینگ ایس شوید که سرعت آن 120 کیلومتر در ساعت در یک حلقه 52 متری است. این ترن، بلندترین ترن هوایی در جهان است. کودکان می توانند مهارت های رانندگی آماتور خود را در پیست Junior GT آزمایش کنند. مجموعه ماشین های فراری در اینجا یکی از بزرگترین هاست و مدل هایی را در خود جای داده است که قدمت آن به سال 1947 باز می گردد.

سكوي تماشا در 300

پاسخ ابوظبی به برج خلیفه در دبی این سكوي رصدی است. از بالاترین نقطه شهر، در طبقه 74 هتل کنراد برج هاي اتحاد ابوظبی (در ارتفاع 300 متری از سطح دریا) منظره افق را ارائه می دهد. هزینه ورودی برای غیر مهمانان هتل وجود دارد. نوشیدن چای در اینجا راهی دلپذير برای تماشای مناظر شهر و ساحل است.

پارک آبی یاس

وقتی صحبت از ماجراجویی به میان می‌آید، مکان‌های زیادی برای بازدید در ابوظبی وجود دارد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها در سطح پارك آبي یاس نیستند. اگر گرمای شدید شهر شما را آزار می دهد، حتما باید به جزیره یاس بروید و از وقت خود در Yas Waterworld لذت ببرید. این یک پارک آبی عظیم است که سرسره های متنوع و بهترین موج سواری جهان را در خود جای داده است. هنگامی که از تمام سواری‌ها لذت بردید، می‌توانید در یکی از کافه‌های موجود استراحت کنید. برای خانواده‌هایی که فرزندان کوچک‌تر دارند، مکان‌های اختصاصی برای بازی هاي ملایم‌تر نیز وجود دارد.

قصرالحصن

قصر الحصن که به قلعه سفید نیز معروف است، قدیمی ترین بنای ابوظبی و یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی آن است. این قصر در سال 1793 به عنوان مقر دولت و محل اقامت خانواده حاکم ساخته شد. فضای داخلی آن پس از بازسازی و نوسازی اکنون به موزه ای تبدیل شده است که تاریخ و فرهنگ ابوظبی را نشان می دهد. بازدیدکنندگان می توانند از گالری عکس هایی که زندگی و تاریخ ابوظبی را به نمایش می گذارند، لذت ببرند. این قصر به خاطر پوشش های تزیینی شگفت انگیزش روی درها و پنجره ها و کاشی کاری های زیبا در محوطه شهرت دارد.

موزه لوور ابوظبي

دیدنی ترین موزه خاورمیانه، لوور ابوظبی، کل تاریخ دستاوردهای هنری بشریت، از دوران نوسنگی تا امروز را نشان می دهد. ثروت و تنوع هنر به نمایش گذاشته شده، از مجسمه های مصر باستان گرفته تا نقاشی های معروف پیکاسو، ذهن را به خود خیره می کند. در حالی که معماری معاصر موزه، با گالری هایش که زیر یک گنبد نقره ای وسیع جمع شده اند، خود دلیلی برای بازدید است. علاوه بر این مجموعه دائمی که بیش از 12 گالری را در خود جای داده است، چندین نمایشگاه بزرگ موقت نیز هر ساله برگزار می شود.

تور قصر الوطن

قصر الوطن (کاخ ریاست جمهوری امارات متحده عربی) که اخیراً به روی عموم باز شده، به سرعت به یکی از ضروریات سفرهای ابوظبی برای هر کسی که علاقه مند به کاوش عمیق تر در فرهنگ، تاریخ و معماری امارات می باشد، تبدیل شده است. فضای داخلی باشکوه اتاق های دولتی، از جمله تالار بزرگ و تالار ضیافت ریاست جمهوری، با چلچراغ های کریستالی، گنبدها، طاق ها، مقادیر زیادی سنگ مرمر، و موزاییک های پیچیده و جزئیات مقرنه (طاق های زینتی)، دلیل کافی برای بازدید از این کاخ زیبا می باشد.

کتابخانه قصر الوطن یک کتابخانه عمومی فعال با مجموعه ای چشمگیر از کتاب ها و نشریات، مقالات تحقیقاتی و نسخه های خطی کمیاب است که همگی بر تاریخ، میراث، فرهنگ، تحولات اجتماعی و سیاسی و جغرافیای امارات متحده عربی تمرکز دارند. تورهای با راهنما و همچنین در صورت تمایل تور مستقل همراه با راهنمای صوتی در دسترس هستند.

دهکده میراث

دهکده میراث ابوظبی یک کپی معتبر از یک روستای معمولی بادیه نشین است که به بازدیدکنندگان ایده ای از زندگی اماراتی قبل از رونق نفت را نشان می دهد. دهكده در یک منطقه ساحلی زیبا واقع شده است که مکانی دلپذیر برای بازدید می باشد. نمایشگاه‌هایی با اشیای سنتی و کارگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانید مهارت‌های فلزکاری و بافندگی اماراتی را تماشا کنید، و نمایشگاه‌هایی که بازدیدکنندگان را با کشاورزی محلی و تجارت غواصی مروارید آشنا می‌کنند.

سخن آخر

حالا شکی ندارید که با آمدن به ابوظبی بهترین تصمیم را گرفتید، درست است؟ ابوظبی بهترین مکان ها را برای بازدید در روز و شب به شما ارائه می دهد و به شما اطمینان می دهد که اوقاتی فراموش نشدنی را در جاذبه های آن سپری کنید. چنین گوهری را بیابید و از آن مکان های مهیج دیدن کنید.