تجربه یک سفر خارجی همیشه با خالی کردن حساب بانکی همراه نیست! بلکه با انتخاب کشورهای ارزان برای سفر می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ یعنی هم سفری لذت‌بخش و پر از تفریحات را تجربه کنید که در آن می‌توانید بهترین مکان‌های توریستی کشورهای خارجی را ببینید و هم بودجه زیادی هزینه نکنید. پس چشمان خود را تیز کنید و در ادامه همراه ما باشید تا ارزان‌ترین کشور برای مسافرت ایرانیان را معرفی کرده و گزینه‌های مختلفی را به شما پیشنهاد دهیم.

سفر به ترکیه؛ ارزان و به یادماندنی

وقتی حرف از سفر ارزان و در عین حال پر از تجربه‌های فراموش نشدنی می‌شود، نام ترکیه در صدر لیست می‌درخشد! در واقع، هنگام انتخاب ارزان‌ترین کشور برای مسافرت ایرانیان، ترکیه همیشه یکی از بهترین گزینه‌هاست. چه عاشق مناظر طبیعی و حیرت‌انگیز باشید و چه شیفته مکان‌های تاریخی و باشکوه، این کشور مواردی را برای‌تان رو می‌کند که شگفت‌زده می‌شوید. این سرزمین کاریزماتیک که در تقاطع اروپا و آسیا قرار دارد، دارای جاذبه‌هایی‌ست که برای سال‌ها ماجراجویان را مجذوب خود کرده است. از همین رو در تمام شهرهای آن، هتل‌های فراوانی ساخته شده که با بودجه‌های مختلفی مطابقت دارد. گل سر سبد این شهرها نیز پایتخت باشکوه ترکیه یعنی استانبول است که در زیر بیشتر از آن‌ها می‌گوییم.

سفر به ترکیه

رزرو هتل های ارزان استانبول

استانبول هتل‌های بیشماری دارد. در میان آن‌ها هم هتل‌های لوکس و لاکچری پیدا می‌‌شود که هزینه اقامت در آن‌ها سر به فلک می‌کشد و هم هتل‌هایی که در ازای خدمات خوب و قابل قبول، هزینه مناسبی دارند. برای رزرو این هتل‌ها به لیست  هتل های استانبول مراجعه کنید و بر اساس نیاز و بودجه خود، هتل دلخواه‌تان را انتخاب کنید. علاوه‌براین، در لیست زیر نیز می‌توانید نام بسیاری از هتل‌های خوب با قیمت مناسب را ببینید.

  • هتل لاویلا
  • هتل گلدن هیل
  • هتل هوبی
  • هتل آکگون
  • هتل آراچ

گرجستان؛ قطعا یک گزینه به صرفه است.

با این که گرجستان خدمات و امکانات تفریحی با کیفیتی را ارائه می‌دهد (که با کیفیت اروپا برابری می‌کند)، اما هزینه سفر به آن بسیار مناسب ایرانیان است. این کشور قطعا جزو بهترین کشورهای ارزان برای سفر است و می‌تواند تجربه‌ای معرکه را به شما منتقل کند. گرجستان که در میان قله‌های سر به فلک کشیده قفقاز قرار دارد، یک گنجینه ارزشمند برای مسافران ایرانی محسوب می‌شود؛ مخصوصا شهر تفلیس، که در قلب این کشور فریبنده و جذاب قرار دارد و با خیابان‌های سنگ‌فرش و سبک معماری هنرمندانه‌اش دل هر گردشگری را می‌برد. وقتی در تفلیس قدم بر می‌دارید، انگار در حال ورق زدن یک کتاب کهن و تاریخی هستید که نویسنده‌اش مدام غافل‌گیرتان می‌کند. برای سفر به این شهر رویایی، دغدغه و نگرانی رزرو هتل قیمت مناسب را نداشته باشید، چون در ادامه بهترین‌های آن را به شما معرفی می‌کنیم.

 

رزرو هتل های ارزان تفلیس

رزرو هتل های ارزان تفلیس

کاوش در خیابان‌های جذاب تفلیس به این معنا نیست که باید جیب خود را برای یافتن مکانی راحت برای استراحت خود خالی کنید! این شهر دنیایی از هتل ارزان قیمت را ارائه می‌دهد که نه تنها یک اقامت دلنشین را برای‌تان فراهم می‌کنند، بلکه خدمات خوبی را نیز در اختیارتان می‌گذارند. برای رزرو و بررسی قیمت این هتل‌ها به لیست هتل های تفلیس سر بزنید و هتل دلخواه خود را انتخاب کنید. در زیر، چندتا از ارزان‌ترین هتل‌ها در این لیست را برای‌تان نام برده‌ایم.

  • هتل روستاولی پلاس
  • هتل پریفرنس هوالینگ
  • هتل ریور ساید
  • هتل ایلیانی
  • هتل دولابوری
  • هتل ایبیس
  • هتل اله بوتیک

 

ارمنستان؛ تجربه‌ای مقرون‌به‌صرفه و باشکوه

ارمنستان آخرین پیشنهاد ارزان و جذاب ماست. مسافران ایرانی در این کشور با ترکیبی از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی باشکوه مواجه می‌شوند. کشوری که قطعا جزو لیست سه‌گانه ارزان‌ترین کشور برای مسافرت ایرانیان قرار دارد و سفر به آن همیشه و تا آخر عمر در ذهن‌تان باقی می‌ماند. طبیعتا ایروان، شهری‌ست که سفر به آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این شهر پایتختی جادویی و سحرآمیز است که گشت‌وگذار و اقامت در آن نه تنها گران نیست، بلکه آنقدر مناسب و خوب است که هر ایرانی، با هر سطح بودجه‌ای می‌تواند آن را جزو گزینه‌های سفر خارجی خود محسوب کند. کلیساهایی با معماری‌های خیره کننده، مجموعه‌های تفریحی-تاریخی همچون کاسکاد و بسیاری اماکن گردشگری دیگر در این شهر انتظار شما را می‌کشد. فقط می‌ماند موضوع بسیار مهم انتخاب هتل ارزان که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

هتل های مناسب برای سفر ارزان به ایروان

هتل های مناسب برای سفر ارزان به ایروان

ایروان بهشت هتل‌های ارزان برای هر ایرانی‌ست. یافتن یک هتل ارزان در این شهر ابدا کار سختی نیست و گزینه‌های بسیاری پیش روی شما قرار دارد. اگر مایل هستید تا قیمت هر شب اقامت در این هتل‌ها را بررسی کنید و برای رزرو آن‌ها اقدام کنید، به صفحه هتل های ایروان مراجعه کنید تا شگفت‌زده شوید. علاوه‌براین، در زیر برخی از این هتل‌های ارزان و مناسب را برای‌تان لیست می‌کنیم تا سریع‌تر با آن‌ها آشنا شوید.

  • هتل آکواتک
  • هتل آلبا
  • هتل رجینه
  • هتل سوچی پالاس

 

ترکیه، گرجستان، ارمنستان؛ کدام یک ارزان‌تر است

تا اینجای کار جهت انتخاب ارزان‌ترین کشور برای سفر، سه مقصد شگفت‌انگیز را به شما معرفی کردیم. سه شهر که هر سه پایتخت‌های این کشورها بودند را معرفی کردیم و قیمت مناسب‌ترین هتل‌های آنان را به شما معرفی کردیم. حالا زمان آن است تا کمی دقیق‌تر شویم و هر سه آن‌ها را زیر ذره‌بین ببریم تا مشخص شود که کدام یک ارزان‌تر از دیگری است. قبل از این کار لازم است بگویم اختلاف‌ قیمت‌ها در ارمنستان، ترکیه و گرجستان چندان چشم‌گیر نیست و با اینکه گاهی در بعضی فاکتورها یکی در ارزان بودن از دیگری پیشی می‌گیرد، اما در کل تفاوت قابل توجهی ندارند. با این حال این شمایید که در حال برنامه‌ریزی برای سفر هستید و انتخاب با خودتان است. ما این سه کشور و پایتخت‌های‌شان را زیر ذره‌بین می‌بریم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

  • هتل: هتل‌های هر سه شهر از ۲/۵ میلیون تومان (به ازای هر نفر هر شب) به بالاست.
  • بلیط هواپیما: بلیط تهران - ایروان در تاریخی که ما آن را مقایسه کردیم (۱۰ شهریور ۱۴۰۲) از ۷/۵ میلیون تومان به بالا بود و بلیط تهران-تفلیس و تهران-استانبول از ۱۱ میلیون تومان به بالا. پس پرچم بلیط ارزان دست ارمنستان است.
  • مکان‌های تفریحی: هزینه بازدید از مکان‌های تفریحی و به طور کلی هزینه گردشگری در ترکیه به مراتب از ارمنستان و گرجستان گران‌تر است. این هزینه بین ارمنستان و گرجستان تقریبا برابر است.

 

 حرف آخر

سینت آگوستین می‌گوید: دنیا یک کتاب است و کسانی که سفر نمی‌کنند فقط یک صفحه از آن را می‌خوانند، همان کشوری که در آن به دنیا آمده‌اند. اگر در تعطیلات پیش‌روی خود می‌خواهید به یک کشور خارجی سفر کنید، کشوری که در لیست ارزان‌ترین کشور برای مسافرت ایرانیان قرار داشته باشد، ما سه پیشنهاد به شما دادیم؛ یعنی ایروان در ارمنستان، استانبول در ترکیه و تفلیس در گرجستان. این سه شهر هر سه مقاصدی ارزان برای سفر هستند و انتخاب هر کدام از آن‌ها می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. سفر به این سه کشور می‌تواند ضمن انتقال یک تجربه به‌یادماندنی، هزینه کمی به دنبال داشته باشد. از بین این سه، پیشنهاد می‌کنیم کشور و شهری را انتخاب کنید که یا هنوز آن را در کارنامه سفر خود ندارید، یا دل‌تان بیشتر با آن است. هر سه مورد با توجه به کیفیت خدمات گردشگری‌شان، کشورهایی به نسبت ارزان‌تر از اروپا هستند و گزینه‌های قابل توجهی‌اند.