پرداخت عوارضی الکترونیکی روش بسیار مناسبی برای انجام این کار است که از اتلاف وقت افراد و ماندن در ترافیک هنگام تعطیلات جلوگیری می‌کند.

با احداث آزادراه‌ها میزان سوانح رانندگی کاهش چشمگیری داشته و هزینه نگهداری از آنها با پرداخت عوارضی الکترونیکی و به‌صورت نقدی در باجه‌های مربوط تامین می‌شود.

در حال حاضر پرداخت عوارضی الکترونیکی با استفاده از سایت و اپلیکیشن‌های معتبر امکان‌پذیر است و می‌توانید به‌سرعت این کار را انجام دهید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا مزایای این روش را برای شما شرح دهیم.

محاسبه و پرداخت عوارضی الکترونیکی از چه زمانی آغاز شد؟

در سال ۱۹۵۹ برای نخستین بار برای پرداخت عوارضی ایده‌ای از سوی ویلیام ویکری ارائه شد که براساس آن یک دستگاه در آزادراه قرار گرفت و با عبور هر ماشین سیگنالی را دریافت می‌کرد که مبلغ عوارض آزادراهی را محاسبه کرده و آن را در فیش پرداخت الکترونیکی افراد لحاظ می‌کرد.

بعد از آن و با پیشرفت سیستم‌های کامپیوتری استفاده از این روش گسترش یافت. در ایران نیز با توجه به توسعه آزادراه‌های بین شهری، در سال ۱۳۹۸ قانونی از سوی سازمان راهداری صادر شد که مطابق با آن افراد ملزم به پرداخت عوارضی الکترونیکی شدند.

پرداخت عوارضی الکترونیکی چه مزایایی به‌همراه دارد؟

درصورتی‌که هنگام تعطیلات قصد داشته باشید چند روزی را خارج از شهر و به تفریح بگذرانید امکان دارد برای پرداخت نقدی عوارضی مجبور شوید زمان زیادی را در ترافیک و شلوغی کنار باجه‌ها صرف کنید.

بر همین اساس می‌توان گفت که استفاده از روش الکترونیکی باعث صرفه‌جویی در زمان شما خواهد شد. در ضمن برای آن دسته از افرادی که دائما در مسیرهای آزادراهی تردد می‌کنند به‌کارگیری این روش بهترین موقعیت برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه‌های جانبی است.

مورد دیگری که ممکن است بر اثر پرداخت نقدی برای شما مشکل‌ساز شود، استهلاک ماشین است که با پرداخت الکترونیکی نیز این مشکل برطرف می‌شود.

در اختیار نداشتن اسکناس یا کارت بانکی در هنگام پرداخت نقدی، باعث می‌شود تا بسیاری از افراد روش‌های الکترونیکی را ترجیح دهند. مزیت دیگری که می‌توان برای این شیوه در نظر گرفت، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ به‌منظور چاپ رسیدهای بانکی است.

در ضمن بسیاری از آزادراه‌ها برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی، دیگر از پرداخت نقدی پشتیبانی نمی‌کنند. از طرفی نیز امکان دارد شما در این مواقع پرداخت هزینه عوارضی را فراموش کنید که در این هنگام پیامک‌های اخطار برای شما ارسال خواهد شد.

درصورتی‌که به پیامک‌های ارسالی توجهی نداشته باشید بعد از موعد مقرر برای شما جریمه‌ای در نظر گرفته می‌شود، برای جلوگیری از این مشکل نیز می‌توانید از طریق روش‌های آنلاین نسبت به استعلام مبلغ مورد نظر اقدام کنید.

برای این منظور و جهت راحتی شما در هنگام سفر، سوپر اپلیکیشن تاپ خدماتی را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید از طریق آن هزینه‌های مربوط را به‌راحتی و بدون اتلاف زمان پرداخت کنید.

سوپر اپلیکیشن تاپ؛ راهی سریع و مطمئن برای پرداخت عوارضی به روش آنلاین

با در نظر گرفتن این موضوع که سرعت سامانه مربوط به پرداخت عوارضی پایین است و امکان دارد شما را با مشکلاتی مواجه کند، استفاده از سوپر اپلیکیشن هوشمند تاپ بهترین انتخاب برای این منظور خواهد بود، سرعت بالای سوپراپلیکیشن تاپ مزیت مهم آن است.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب اپلیکیشن تاپ، این است که شما می‌توانید پیش از آغاز سفر کیف پول تاپ را شارژ کنید و در زمان عبور از آزادراه‌ها، مبلغ مورد نظر به‌صورت خودکار از حساب شما کسر خواهد شد و نیازی نیست برای عبور از هر عوارضی وارد اپلیکیشن شوید.

این را هم باید بدانید که برای استفاده از اپلیکیشن تاپ جهت پرداخت عوارضی، تنها کافی‌است پلاک و مشخصات خودرو را در آن ثبت کنید و مشخصات کارت بانکی خود را در اختیار داشته باشید.

در ضمن با انجام این کار و ثبت اطلاعات خود، در هر نوبت نیازی به ثبت مجدد نخواهید داشت. با توجه به این موارد می‌توان گفت که استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ بهترین و سریع‌ترین روش برای پرداخت عوارضی خواهد بود.

با توجه به اینکه تاپ زیر نظر بانک مرکزی و پلیس فتا فعالیت می‌کند، امنیت آن نیز در سطح بالایی قرار دارد که می‌توانید با خیال راحت و اطمینان کامل خدمات مورد نیاز برای پرداخت عوارض وسیله نقلیه خود را انجام دهید.

این اپلیکیشن کاربردی و هوشمند علاوه‌بر اینکه خدمات مورد نیاز خودرو را در اختیار شما قرار می‌دهد، ۷۳ سرویس مختلف دیگر نیز دارد که می‌توانید به‌راحتی از آنها استفاده کنید.

سرویس‌های متنوع سوپر اپلیکیشن تاپ

سوپر اپلیکیشن تاپ خدمات مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌دهد و شما با نصب این برنامه می‌توانید یک اپلیکیشن همه‌کاره را در هر زمانی در اختیار داشته باشید که سرعت و امنیت بالایی دارد.

برخی از سرویس‌های سوپر اپلیکیشن تاپ شامل خدمات مالی و اعتباری، گردشگری و تفریحاتی، فین تک و پرداخت، بازار سرمایه و خدمات خودرو است که هر کدام زیرمجموعه‌های متنوعی دارند.

جمع‌بندی

با توسعه آزادراه‌ها در کشور مبلغی از رانندگان به‌عنوان عوارضی دریافت می‌شود که از سال ۱۳۹۸ قانون پرداخت عوارضی الکترونیکی صادر شد.

در این روش افراد به‌راحتی می‌توانند از طریق اینترنت نسبت به پرداخت مبلغ آن اقدام کرده و دیگر نیازی نیست که در زمان تعطیلات زمان زیادی را در ترافیک تلف کنند، برای این منظور سوپر اپلیکیشن تاپ بهترین انتخاب خواهد بود.