برای خانه های کوچک چه مدل مبلی مناسب می باشد؟

اگر در خانه ای با متراژ کم زندگی می کنید و به همین علت از خرید مبلمان منصرف شده اید تا پایان این بحث با ما همراه باشید.

یکی از بزرگترین مشکلات افراد مشکل کم بودن فضا و نوع چیدمان خانه می باشد،زیرا با کوچک ترین اشتباه دکور خانه شما نامناسب و زشت می گردد.چیدمان خانه های متراژ پایین اصول و قواعد ویژه خود را دارد که با انجام و رعایت آن ها می توانید مشکل کم بودن فضا را برطرف نمایید.یکی از این اصول انتخاب و نوع چیدمان مبل مناسب برای خانه کوچک است.برای خرید مبل،سلیقه یکی از فاکتورهایی است که باید به آن توجه ویژه داشت،مهم ترین فاکتور،انتخاب سبک و مدل مبل می باشد.زیرا با انتخاب نادرست پارچه یا طرح مبل ممکن است خونه کوچک تر یا شلوغ تر به نظر آید.برای آشنایی با بهترین طرح و مدل مبل مناسب خانه های متراژ پایین با ما تا پایان این مقاله همراه باشید و در سایت مبل روهی هم مدل های متنوع مبل استیل کلاسیک هم می توانید ببینید.


 

images_1695829613_65144e6d0da88.jpg


 

کدام مبل مناسب خانه های کوچک می باشد؟

مناسب ترین و بهترین مبل برای خانه های کوچک به طور کلی به چهار دسته(مبل ال-راحتی-کلاسیک و استیل)دسته بندی می گردند که انتخاب هر کدام از آن ها می بایست متناسب با سلیقه و نوع سبک و چیدمان دکوراسیون خانه شما باشد.اما در به طور کلی قبل از اینکه یکی از این سبک ها را انتخاب نمایید می بایست به چند نکته که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم توجه داشته باشید.

. اگر میزان ارتفاع سقف خانه شما کم است تا حد ممکن باید از خرید مبل های کلاسیک و استیل خودداری نمایید.

. به ارتفاع میزها توجه نمایید،زیرا میزهایی با ارتفاع زیاد مناسب خان های کوچک نمی باشد

. اگر متراژ خانه شما کم است بهتر است از میزهای جلو مبلی و عسلی کوچک استفاده نمایید.

. مبل مناسب برای خان های با متراژ کم،مبلی است که باکس های کخفی در قسمت نشمین و دسته هاس خود داشته باشد تا بتوانید نهایت استفاده از فضا را داشته باشید.

. توجه کنید که موقع چیدمان خانه های کوچک تا حد ممکن از فضاهای پرت و کنج استفاده نمایید و مبل ها را در این قسمت بگذارید.


 

 

images_1695829624_65144e78dd130.jpg
 

مبل ال مناسب برای خانه های با متراژ کم

بهترین و مناسب ترین انتخاب برای خانه ها متراژ کم مبل ال می باشد.این مدل مبل از تنوع بالایی برخوردار می باشد و تمام سبک خانه از مدرن تا کلاسیک را شامل می شود.بنابراین با توجه به خانه کوچک خود می توانید مبل ال مناسب را انتخاب نمایید.

اما موقع چیدمان خانه کوچک با مبل ال،می بایست به چند نکته توجه نمایید:

. مبل مناسب برای خانه های کوچک باید دارای ارتفاع و عمق کمتری باشند تا فضای کمتری را در خانه اشغال نماید.

. اگر داری سبک خانه مدرن هستید،بهتر است موقع انتخاب نوع چرم یا فلز آن را انتخاب نمایید،توجه نمایید که استفاده ازچوب های مختلف برای مبلمان باعث می گردد تا محیط فضایی گرم تر و دنج تر به خود بگیرد.

 

مبل راحتی مناسب خانه کوچک

بهترین چیدمان مبل برای خانه های کوچک،استفاده از مبل راحتی می باشد به شرطی که قبل از انتخاب به سبک خانه دقت نمایید،زیرا این مدل مبل ها با اینکه داری تنوع زیادی هستند،اما نمی توان برای تمامی سبک ها استفاده کرد.به عنوان مثال خانه هایی که داری سبک سنتی و کلاسیک هستند،نمی توان از مبل راحتی استفاده نمود،زیرا مبل راحتی برای سبک های تلفیقی مدرن و کلاسیک استفاده می گردد.دومین نکته ای که می بایست به آن دقت کرد،سعی نمایید موقع خرید مبلمان راحتی،مدلی رار انتخاب نمایید که داری ارتفاع کمی باشد تا دکوراسیون خانه شلوغ به نظر نیاید.

 

مبل استیل مناسب خانه های کوچک

هنگامی که متراژ خانه شما کوچک می باشد و سبکی کلاسیک دارد،بهتر است از مبل کلاسیک استفاده نمایید.این مدل مبل ها از سایز و ابعاد کمتری به نسبت سایر مبل های استیل برخوردار می باشد،به همین علت در دسته مبل مناسب برای خانه های کوچک قرارمی گیرند به شرطی که به چند نکته توجه نمایید:

. به علت اینکه این مدل مبل ها فضای کمی را اشغال می نماید بهتر است مدل هایی با ارتفاع کمتر را انتخاب نمایید.

. هر چقدر مبل های استیل داری منبت های ظریف تری باشند باعث می شود که در ظاهر جمع و جور تر به نظر بیایند.

. موقع انتخاب مبلمان به رنگ آن و کفپوش های دقت نمایید.بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک تر رنگ های روشن می باشد،زیرا شلوغی محیط را کمتر نشان می دهد.


 

مبل کلاسیک مناسب خانه های کوچک

اگر سبک خانه شما کلاسیک و سنتی است و مایل به استفاده از مبل راحتی و ال نیستید،انتخاب بعدی برای شما نیم ست های کلاسیک می باشد.موقع چیدمان بهتر است تا حد ممکن تمامی قسمت های مبل و دسته ها را به همدیگر نزدیک نمایید.

 

. اگر تصمیم به خرید مبل کلاسیک دارید باید توجه نمایید که باید نیم ست آن را خریداری کنید و از خرید سرویس های کامل خودداری نمایید.

. برای این سبک مبل ها می بایست ازکوسن هایی با هارمونی رنگی و کوچک استفاده نمایید.