مجموعه پارامترهای متفاوتی  بر قیمت ترمووود  تاثیر دارد. قیمت ترموود یا اصولا چوب بر مبنای متر مکعب محاسبه می شود و متر مکعب واحدی است که از قدیم والایام و هم زمان با قدمت استفاده از چوب در ساختمان سابقه دارد .اصولا واحد های دیگر مانند وزن،طول و یا واحد های دیگر در مناطق خاصی نیز در برآورد قیمت واحد چوب استفاده می شود.

قیمت ترموود

قیمت ترموود

اندازه گیری چوب بر حسب متر مکعب برای ارائه قیمت ترموود

باید گفت از زمان استفاده ترمووود در ایران واحد متر مکعب برای بسیاری از واحد های اندازه گیری استفاده می شد،البته باید در نظر گرفت محاسبه واحد مصرف کالا در ساختمان بسیار متنوع است،مثلا در واحد های فلزی مانند تیرآهن یا میلگرد و یا دیگر مقاطع پروفیل فلزی واحد هایی مانند وزن و یا طول کاربرد دارد،زیرا مهندسین ساختمان می توانند در جهت برآورد مقدار مصرف مصالح ساختمان آنرا محاسبه و سفارش دهند. در موارد دیگر بسته به نوع مصالح مورد نیاز واحد سفارش آن متغیر است،مثلا برای بتن متر مکعب ،تیرآهن و مقاطع پروفیل فلزی متر طول بر اساس طول شاخه فلزی که غالبا ۶ متری است،ولی برای سنگ و مصالح کف و نما واحد مطلوب برای سازندگان و طراحان معمار متر مربع است.

البته همانگونه که قبلا ذکر شد،قیمت ترمووود بر اساس متر مکعب خصوصا در کشور فنلاند بعنوان خواستگاه اصلی ترمووود جهان بکار می رود.البته واحد متر طول هم برای چوبها و یا الوار های ترمووود شده بعد از عملیات پرداخت نیز مبنای خوبی بکار می رود. یعنی در بسیاری از موارد الوار ها بسته به سایز و میزان ضخامت بر اساس متر طول محاسبه قیمت می گردند ولی باید در نظر داشت چه از روش متر طول و چه از روش متر مکعب محاسبات ریاضی بر اساس یک قیمت واحد به نتیجه واحد می رسد.

قیمت ترمووود

محاسبه

محاسبه قیمت ترمووود

برای ساده شدن محاسبات و برآورد و متره میزان چوب ترموود مورد استفاده  در نمای چوبی بناها و یا کف چوبی ترموود ساختمان واحد متر مربع در ایران بیشترین استفاده را دارد. متر مربع در برآورد قیمت ترموود، واحد ساده تری جهت  محاسبات طرح های معماری چه در نمایی چوب ترموود و یا چه در کف  ترمووود می باشد. ( ترمووود قیمت )

هر طراح و یا سازنده ساختمان به راحتی می تواند بر اساس پلن و یا نقشه ازبلت (AS BUILT) بنا و حتی بر اساس وضع موجود می تواند به راحتی برآوردی تقریبی از میزان سطح چوب مورد استفاده داشته باشد.

اگرچه در بعضی از نواحی استفاده چوب ترمووود مانند نرده ها،لووور های چوب ترمووود و البته پرگولا ها و یا سایه بان های چوب ترمووود،واحد متر طول کاربرد بهتری دارد.در طرح پرگولا ها و لوور و  سایبان های چوبی ترموود واحد متر طول در برآورد و یا محاسبات وضع موجود یا نقشه های ازبلت کاربرد بیشتری دارد.

 ترموود

ترمووود قیمت

 

لیست قیمت ترموود

لیست قیمت محصولات ترموود مجموعه بست چوب بر اساس متر مربع و متر طول محاسبه گشته و در صورت نیاز با تماس با دفتر مرکزی و کارشناسان مجموعه میتوان از آن استفاده کرد، البته با ارسال طرح و یا حتی وضع موجود پروژه  درخواستی برای اجرای چوب ترمووود می توان با بهره گیری از خدمات رایگان برآورد مصالح کارشناسان فنی و  بازدید رایگان شرکت بهره برد.

 

عوامل موثره بر قیمت ترمووود

زمان برآورد قیمت ترمووود پارامترهای متفاوتی مد نظر قرار می گیرد،همانگونه که می دانید ترمووود یک محصول کاملا طبیعی است

پس نوع مواد اولیه،کیفیت آن و قیمت آن مستقیما تابعی است برای کالای نهائی.

اصولا موارد زیادی در قیمت مواد اولیه و یا همان تنه درخت خشک کن شده و الوار شده وجود دارد:

یکی از این عوامل سن درخت است،درختان با حدود 7تا12 سال بهترین سن برای تولید ترموود می باشند، باید گفت اصولا برای استفاده از چوب مورد نیاز برای ترمووود از قسمت وسط درخت استفاده می شود . چوب  کاج مناسب برای روند تولید ترموود  غالبا دارای طولی در حدود 10 متر هستند که یک سوم میانی آن ها برای تولید ترموود استفاده می شود که اتفاقا قسمت گران قیمت تری نسبت به قسمت یک سوم ابتدایی که دارای آوند های بزرگتری جهت آبکشی مجموعه درخت است، می باشد . قسمت یک سوم پایانی درخت هم به دلیل جوان بودن،بافت نا متراکمی دارد و از لحاظ استحکام خیلی مناسب ترمو شدن نمیباشد..

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ترموود  در ۳ گروه دسته بندی می شوند:

۱-نرخ و قیمت مواد اولیه که بر اساس درجه بندی کیفیت از نوع A،B،Cمی باشند که بدیهی است قیمت نوع A،بالاترین قیمت را داراست.

۲-فرایند ترمووود که بر اساس سوخت نفت گاز در کوره های تولیدی به دست می آید،این هزینه سوخت در کشورهای اسکاندیناوی تابعی از مسافت کارخانه تولیدی از مراکز توزیع سوخت می باشد.

مثالآ در قسمتهای جنوبی که نزدیک به بنادر اصلی فنلاند می باشد مانند هلسینکی ،هزینه نفت گاز ارزان تر و مناطق شمالی و شمال شرقی گران تر است. در ضمن این نواحی بدلیل دوری از ناحیه قطبی یه مقدار گرمتر هم لست که میزان مصرف سوخت را کاهش داده و روی قیمت بسیار تاثیر گذار است.

۳ –فرایند پرداخت،ماشین کاری و یا رنده گندگی کردن که به میزان دقت،سرعت و یا تکنولوژی ماشین آلات ونیز چنین نیروی انسانی به کار رفته تغییر می یابد.

با مطالعه عوامل فوق در می یابیم قیمت ترموود بر اساس الگوریتم پیچیده ای محاسبه نمی شود و اگر در انتخاب چوب ترموود، بخواهیم از چوب های با گرید A و همچنین ماشین آلات و نیروی انسانیحرفه ای و متخصصاستفاده کنیم،محصول نهایی ترموود با قیمت پایینی پیدا نمی شود.

البته باید در نظر داشت این بازه قیمتی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد محصول نهایی خواهد بود که بازه قابل توجهی به شمار می رود.

 

مشکلات موجود در ارائه قیمت ترموود

متاسفانه دیده شده در بعضی موارد حتی خود وارد کنندگان محترم چوب ترمووود حتی از منابع رسمی و حتی از شرکت های عضو انجمن ترمووود فنلاند نیز خود شناخت درستی از نوع و کیفیت کالای خریداری شده ندارند و لزوما صرف سفارش گذاری بر اساس سایز و گونه درخت نسبت به خرید چوب ترمووود اقدام می کنند و حتی متاسفانه در بعضی اوقات دیده شده نوع گونه چوب نیز حتی چوب کاج نبوده و از نوع چوب های مشابه مانند صنوبر  به جای چوبپاین اسکاندیناوی خریداری می کنند که قیمت پایین تری دارند.

برای دریافت لیست قیمت ترموود بر اساس نوع و مقاطع پروفیل های چوب ترموود کارشناسان مجموعه بست چوب تماس بگیرید.

09122987342

09903732380