مجموعه عمارت ماسلاک استانبول : استانبول عمارت ها و کاخ های بسیاری داشته که هرکدام تاریخ و جاذبه منحصربفردی دارند. یکی از این عمارت ها که ممکن است نسبت به دیگر کاخ ها و عمارت های استانبول شناخته شده نباشد، مجموعه عمارت ماسلاک است. این عمارت روی یک تپه به دستور سلطان عبدالعزیز ساخته شده و یک نمونه بسیار زیبا و جذاب از سبک معماری عثمانی بوده که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است. امروزه توریست ها و گردشگران تور استانبول میتوانند در این عمارت که تبدیل به یک رستوران ارزان قیمت و زیبا شده، استراحت کرده و نوشیدنی و اسنک مورد علاقه خود را میل کنند. ماسلاک در محله بیوک دار، در تقاطع خیابان تارابیا و ایستینیه می باشد. این عمارت باشکوه و مجلل 170 هزار متر مربع مساحت داشته و از پارک های جنگلی طبیعی بوده و دارای بارگاه اصلی همایونی و مستغلات آن می باشد. همانطور که گفته شد، سبک معماری منحصربفرد این کاخ، شرقی بوده و از هنر اسلامی و معماری غرب الهام گرفته است. 

مجموعه عمارات ماسلاک استانبول

تاریخچه مجموعه عمارت ماسلاک

همانطور که در ابتدا گفته شد، عمارت ماسلاک به دستور سلطان عبدالعزیز در شهر استانبول ساخته شد. سلطان عبدالحمید زمانی به عنوان یک شاهزاده بر این قسمت از استانبول حکومت می کبد که از مرگ پدر خود و شروع سلطنتش بر تخت امپراتوری بزرگ عثمانی باخبر شد. او در قصر خود اتاق خواب و اتاقی برای مطالعه داشت. این مجموعه در طول سال های تغییر شکل داده و طراحی داخلی و نمای بیرونی آن تغییر کرده تا به شکلی که هم اکنون توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میبینند، تبدیل شود. 

تاریخچه مجموعه عمارات ماسلاک

رستوران ها و کافه های عمارت ماسلاک استانبول

این کاخ باشکوه و زیبا امروزه تغییر کاربری داده، و به یک مکان کاملا متفاوت و جذاب تبدیل شده است. هم اکنون میتوان در این کاخ اقامت داشته و یا در رستوران ها و کافه های آن به خوردن مشغول باشند. با اینکه این مکان به یک رستوران و کافه تبدیل شده اما همچنان دکوراسیون و سبک قدیمی خود را حفظ کرده تا بتواند توریست ها و گردشگران را به سمت خود جذب کند. رستوران و کافه های اطراف این عمارت محیطی ساکت، دنج و صمیمی دارند. همینطور میتوان در کافه این عمارت، آثاری از هنر نجاری سلطان عبدالحمید را دید. منوی غذایی رستوران مجموعه عمارت ماسلاک استانبول در فصل زمستان و تابستان متفاوت می باشد. این مکان برای برگزاری مراسم ها و جشن های عروسی بسیار مناسب می باشد. 

رستوران ها و کافه های عمارت ماسلاک استانبول

دسترسی های نزدیک به عمارت ماسلاک استانبول

مجموعه عمارت ماسلاک در قسمت مرکزی شهر قرار داشته و توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند با استفاده از مترو به ایستگاه صنعت خودرو وودافون رسیده و از آنجا با خطوط اتوبوس شهری در ایستگاه فرماندهی ژاندارمری پیاده شده و با کمی پیاده به این مجموعه عمارت بسیار زیبا در استانبول برسند.