لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2019 : براساس سایت معتبر passportindex در تاریخ 21/01/98 (ده آپریل 2019) پاسپورت ایران رتبه 86 را بین دیگر پاسپورت های دنیا داشته که برطبق آن شهروندان ایرانی متوانند به 43 کشور دنیا بدون نیاز به داشتن ویزا و یا با ویزای فروشگاه، سفر کنند. با وجود این اطلاعات و آمار بهتر است بدانید که دو کشور تانزانیا و صربستان سفر به بدون ویزای شهرواندان ایرانی را لغو کرده و از این پس توریست ها و گردشگران ایرانی برای سفر به این دو کشور باید اقدام به تهیه ویزا کنند. در بین این 42 کشور که ایرانیان میتوانند بدون ویزا به آن سفر کنند، سوریه نیز می باشد اما متاسفانه با توجه به وضعیت این کشور، سفر به ان امکان پذیر نیست. پس در ادامه برای توریست ها و گردشگران تور اروپا چهل کشور باقی مانده از لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2019 را معرفی خواهیم کرد. 

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2019

ارزش پاسپورت ایران میان دیگر کشورهای جهان

قبل از هرچیز بهتر است بدانید که سایت passportindex، در صدر رتبه بندی های خود امارات متحده عربی را داشته که یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان دارد. و اما ارزش پاسپوت و یا گذرنامه ایرانی بین دیگر کشورهای دنیا هماطور که گفته شد 86 از 92 بوده و با آن میتوان به 42 کشور دنیا بدون داشتن ویزا و یا با ویزای فرودگاهی سفر کرد. همینطور برای وارد شدن به 156 کشور دنیا نیز احتیاج به صدور ویزا دارند. 

ارزش پاسپورت ایران میان دیگر کشورهای جهان

رتبه پاسپورت ایران در زمان شاه چقدر بوده است؟

آخرین وضعیت رتبه پاسپورت کشور ایران در زمان شاه، یعنی درست نه ماه قبل از اتفاق انقلاب اسلامی در تاریخ چهارده اردیبهشت سال 1357، روزنامه اطلاعات اینگونه نوشته بود که : مسافرت برای شهروندان و توریست های ایرانی تور لحظه آخری اروپا به همه کشورهای اروپایی به جز کشورهای اروپای شرقی، اتریش و سوئیس بدون داشتن ویزا قابل انجام بود. همینطور سفر به کشورهایی مثل مراکش، تونس و اتیوپی بدون نیاز به ویزا امکان پذیر بود. در ادامه کشورهای دیگری مثل هند، کره جنوبی، تایلند، ژاپن، سنگاپور، اندونزی، هنگ کنگ و فیلیپین از ایرانیان درخواست ویزا نداشتند. مسافران ایرانی تنها برای سفر به کشورهایی مثل کانادا، ایالات متحده آمریکا و همه کشورهای امریکای لاتین حتما باید اقدام به دریافت ویزا می کردند.

رتبه پاسپورت ایران در زمان شاه چقدر بوده است؟

کشورهایی که ایرانیان بدون ویزا میتوانند به آن ها سفر کنند 

در ادامه لست تورز برای شما یازده کشور را که هموطنان ایرانی میتوانند بدون داشتن ویزا به آن ها سفر کنند را معرفی خواهد کرد. بعضی از این کشورها برای توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا و آسیا بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. همینطور برعکس، بعضی از این کشورها به خاطر دلایل های مختلف هیچگونه توریستی از سمت مردم ایران نداشته اند.

کشور ارمنستان

توریست ها و گردشگران ایرانی میتوانند بدون داشتن ویزا و یا گذرنامه به مدت نود روز در کشور ارمنستان حضور داشته باشند. با توجه به موقعیت مکانی این کشور و جاذبه های گردشگری که داشته مردم کشور ایران از سفر به ارمنستان بدون ویزا استقبال بسیار زیادی کرده اند، تا جایی که به یکی از مقاصد محبوب و گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است. همینطور با وجود ایرانیکارت امکان دریافت مسترکارت و ویزا کارت برای ایرانیان فراهم شده تا هنگام مسافرت بتوانند از کشورهایی مثل ارمنستان به راحتی خرید کنند. 

کشور ارمنستان

کشور دومینیکا

یکی از کشورهای خوش آب و هوایی که در لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان قرار گرفته، کشور دوینیکا است. این کشور به توریست ها و گردشگران ایرانی این امکان را میدهد تا به مدت 21 روز در آن اقامت داشته باشند. 
 کشور دومینیکا

کشور اکوادور

با اینکه بسیاری از مردم فکر می کنند که سفر به قاره آمریکا دیگر امکان پذیر نمی باشد، اما کشوری از آمریکای جنوبی به اسم اکوادور، امکان اقامت نود روزه بدون ویزا را برای توریست ها و گردشگران ایرانی فراهم کرده است. 

کشور اکوادور

کشور گرجستان

یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار بدون ویزا برای ایرانیان تا چندی پیش کشور گرجستان بود. اما به تازگی دولت این کشور سیاست های خود را تغییر داده و لغو روادید را برای ایرانیان منحل کرده است. با این وجود ایرانیان تنها میتوانند 45 روز را بدون داشتن ویزا در این کشور اقامت داشته باشند. 

کشور گرجستان

کشور ترکیه

اولین مقصد محبوب ایرانیان که بدون ویزا نیز میتوان به آن سفر کرد، کشور ترکیه است. نه تنها بین ایرانیان، این کشور بین تمام مردم دنیا به خاطر جاذبه های گردشگری و مراکز خریدی که داشته معروف و محبوب است. ایرانیان میتوانند بدون احتیاج به ویزا، به مدت نود روز در این کشور اقامت داشته باشند. 

کشور ترکیه

کشور هائیتی

کشور هائیتی هم در لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2019 قرار داشته و مسافران ایرانی میتوانند به مدت نود روز در آن اقامت داشته باشند. 

کشور هائیتی

کشور مالزی

از کشورهای آسیای شرقی، میتوان کشور مالزی را مثال زد. این کشور جمعیت زیادی مسلمان داشته و هموطنان ایرانی میتوانند به مدت چهارده روز بدون داشتن ویزا در این کشور اقامت کنند. 

کشور مالزی

کشور ونزوئلا

شاید این کشور در بین کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2019 باشد اما به خاطر شرایط بسیار بد و سخت اقتصادی که این کشور با آن روبروست نه تنها برای سفر توریستی، بلکه برای مهاجرت هم مناسب نیست. حتی خود مردم این کشور به دنبال مهاجرت به دیگر کشورهای هستند! با اینحال مدت زمان اقامت در ونزوئلا برای ایرانیان، پانزده روز می باشد. 

کشور ونزوئلا

لیست کشورهایی که در هنگام ورود به آن ها از ایرانیان ویزا می خواهند

تقریبا 29 کشور در دنیا هستند که از بدو ورود شهروندان ایرانی، برای آن ویزا صادر می شود. به این نوع ویزا اصطلاحا ویزای فرودگاه گفته می شود. چند کشور که برای شهروندان ایرانی ویزای فرودگاه صادر می کنند به صورت زیر هستند :

قطر

قطر بلافاصله بعد از ورود شهروندان ایران، برای آن ها ویزای فرودگاه صادر می کند اما به شرطی که سفر این افراد با اهداف کاری همراه باشد. همینطور اگر سفرشان به قطر به صورت توریستی است، میتوانند از ویزای الکترونیک که برای ایرانیان صادر می شوند استفاده کنند. 

قطر

لبنان

کشور لبنان نیز از لحظه ورود شهروندان ایرانی برای آن ها ویزای فرودگاه با اعتبار سی روز صادر می کنند. همینطور این ویزا برای دو ماه نیز میتوان قابل تمدید باشد. برای مسافران ایرانی مهر ورود و خروج به لبانان در گذرنامه ثبت نمی شود. 

لبنان

عمان

یکی از کشورهایی که با ایران رابطه خوبی داشته، کشور عمان است. ویزای فرودگاهی این کشور برای ایرانیان به مدت سی روز فعال خواهد بود. 

عمان