مشهد یکی از پرمسافرترین شهرهای ایران در تمام ایام سال است که در مناسبت‌های مختلف میزبان زائران و گردشگران زیادی می‌شود. یکی از پرطرفدارترین روش‌های رفتن به مشهد، سفر هوایی و با استفاده از هواپیماست. به همین دلیل ممکن است در هنگام رزرو بلیط هواپیما با تکمیل ظرفیت روبه‌رو شوید. پس اگر قصد برنامه‌ریزی سفر به مشهد را دارید، در ادامه با ما همراه شوید. در این مطلب، فوت‌وفن‌های سفر هوایی، نحوه رزرو بلیط و قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

فوت و فن خرید بلیط هواپیما تهران مشهد

فاصله زیاد مشهد با بسیاری از شهرهای ایران از جمله تهران باعث شده است که بسیاری از مسافران سفر به این شهر را با هواپیما در اولویت قرار دهند. در عین حال قیمت‌ زیاد بلیط هواپیما ممکن است شما را از این تصمیم منصرف کند؛ در حالی که با رعایت برخی نکات می‌توانید سفری اقتصادی و در عین حال آسوده با امکانات کامل را برنامه‌ریزی کنید.

قیمت بلیط‌ هواپیما مشهد رفت و برگشت یا یک‌طرفه با توجه به زمان خرید و نوع بلیط متفاوت است. انواع بلیط‌ها را می‌توان شامل بلیط سیستمی و چارتری دانست. بلیط سیستمی پس از اعلام ظرفیت توسط ایرلاین‌ها، از طریق شرکت‌های هواپیمایی به‌فروش می‌رسد که از چند ماه قبل می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید و قیمت‌های ثابتی دارند. اما با نزدیک شدن به زمان پرواز معمولا تقاضا برای خرید این بلیط‌ها افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه قیمت آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

اما گاهی شرکت‌های هواپیمایی بلیط‌های یک پرواز را به‌صورت یکجا یا در تعداد بالا اصطلاحا چارتر می‌کنند و به تورهای مسافرتی ارائه می‌دهند اما اگر همه ظرفیت‌های آن‌ها تکمیل نشود، اقدام به فروش بلیط به مسافران دیگر در روزهای پایانی نزدیک به پرواز می‌کنند که در این صورت با عنوان بلیط چارتری شناخته می‌شوند. این بلیط‌ها قیمت کمتری از بلیط‌های سیستمی دارند.

گاهی نیز بلیط‌های سیستمی خریداری شده توسط سایر مسافران کنسل می‌شوند که شرکت‌های هواپیمایی این بلیط‌ها را نیز به عنوان بلیط چارتر و قیمت کمتر به فروش می‌رسانند. بلیط‌های لحظه آخری همچون بلیط هواپیما تهران مشهد لحظه آخری نیز یکی از انواع بلیط‌های چارتر هستند که در روز و ساعت‌های نزدیک به پرواز به فروش می‌رسند و قیمت بسیار کمتری از بلیط‌های سیستمی دارند.

البته توجه داشته باشید که کیفیت خدمات ارائه شده در بلیط‌های چارتری و سیستمی هیچ تفاوتی با هم ندارند.

هواپیما

نکات مهم برای انتخاب هتل در سفر هوایی به مشهد

علاوه‌بر بلیط هواپیمای ارزان، مورد دیگری که می‌تواند در مدیریت هزینه‌های شما تاثیرگذار باشد، انتخاب هتل است. در واقع فقط ستاره‌های هتل بر قیمت آن اثر ندارند و با برخی از ترفندها می‌توانید هزینه اقامت را نیز مدیریت کنید.

هر نوع هتلی که انتخاب می‌کنید از ۵ ستاره تا ۲ ستاره امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که بنا به ستاره‌های هتل، هزینه اقامت در آن هم افزایش پیدا می‌کند. اما برخی از امکانات مثل ترانسفر رایگان از فرودگاه، همچنین حمل‌ونقل رایگان به مراکز مهم مثل حرم به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های سفر خود را مدیریت کنید.

مشهد با وجود تنوع بالای هتل‌ها، دست شما را در انتخاب اقامتگاه با هر بودجه‌ای باز می‌گذارد. در بین هتل‌های ۵ ستاره این شهر می‌توانید در هتل مجلل درویشی، الماس ۲، هتل بین‌المللی قصر، مدینه الرضا، هتل هما ۱، نوین پلاس، سی‌نور و غیره اقامت داشته باشید. اگر قصد اقامت در هتل‌های ۴ ستاره را دارید، هتل مدینه الجواد، هتل تارا، هتل اترک، هتل کیانا، هتل رفاه از جمله گزینه‌های مناسب هستند.

در بین هتل‌های اقتصادی‌تر هتل اطلس، هتل آریو، حیات شرق، منجی، هتل سایه، هتل تبرک، هتل بشری و هتل الوند، از جمله هتل‌های ۳ ستاره هستند. همچنین هتل‌های ۲ ستاره‌ای مثل هتل خاور، هتل قدس، هتل کوثر و هتل المپیا برای اقامت اقتصادی و به‌صرفه مناسبند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که با هر بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید،  هنگام رزرو هتل باید به مواردی مثل نزدیکی هتل به حرم و سایر مراکز تجاری و تفریحی، ترانسفر رایگان از فرودگاه، دارا بودن امکانات متناسب با نیازهای شما، نظرات مهمانان قبلی، تخفیف‌هایی که برخی از هتل‌ها در نظر می‌گیرند و... توجه کنید.

بهترین زمان برای سفر هوایی به مشهد

مشهد یکی از شهرهایی است که تقریبا در تمامی ایام سال پر از مسافر می‌شود و سخت می‌توان بهترین فصل سفر به آن را معرفی کرد. چرا که بر خلاف موقعیت جغرافیایی سردسیری که دارد، الزاما در فصول سرد خلوت نیست. در واقع برنامه‌ریزی سفر به مشهد را باید با توجه به مناسبت‌های مذهبی و تعطیلات انجام دهید.

با وجود اینکه بهترین زمان سفر، بهار تا اواسط پاییز است ولی اگر می‌خواهید در ایام خلوت‌تر به این شهر سفر کنید بهتر است زمانی را خارج از تعطیلات یا مناسبت‌های مذهبی انتخاب کنید.

چرا که در تعطیلات نوروز یا مناسبت‌های مذهبی، علاوه‌بر افزایش قیمت بلیط، قیمت اقامتگاه‌ها و حمل‌ونقل درون شهری نیز بیشتر می‌شود. ضمن اینکه به دلیل شلوغی شهر نمی‌توانید به اندازه کافی از سفر خود لذت ببرید.

همچنین اگر قصد لذت بردن از تفریحات مشهد و رفتن به طبیعت اطراف آن را دارید، بهترین زمان سفر در اواخر بهار و فصل تابستان است. در این ایام هوای طبیعت اطراف مشهد بسیار خنک و دلچسب است. همچنین می‌توانید از پارک‌های آبی مختلفی که در این شهر وجود دارد، استفاده کنید.

 

سفر هوایی برخلاف تصور رایج همیشه هزینه زیادی ندارد. در واقع شما می‌توانید با مدیریت هزینه‌های خود در هنگام خرید بلیط، رزرو اقامتگاه و سایر مواردی که در سفر نیاز به صرف هزینه دارند، بدون اینکه تغییری در کیفیت خدمات سفر خود ایجاد کنید با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری برنامه‌ریزی را انجام دهید.

در این زمینه تفاوتی ندارد که چقدر بودجه برای سفر در نظر گرفته‌اید. در هر صورت با وجود تنوع بلیط هواپیما و همچنین اقامتگاه می‌توانید به‌سادگی هزینه‌های سفر خود را مدیریت کنید.

برای مثال به جای بلیط سیستمی، بلیط چارتری خریداری کنید. هتلی را برای اقامت انتخاب کنید که علاوه‌بر امکانات معمول، ترانسفر فرودگاهی و حمل‌ونقل شهری رایگان داشته باشد.

در فصل مناسب و خارج از شلوغی‌های مشهد مثل مناسبت‌های مذهبی یا تعطیلات سفر کنید تا در تمامی بخش‌ها هزینه سفر کاهش پیدا کند.