غذاهای خیابانی دبی : یکی از بهترین شهرهای توریستی دنیا در قسمت خاورمیانه، شهر دبی از کشور امارات متحده عربی می باشد. این شهر شناخته شده بین تمام مردم دنیا، دارای برج های بلند، مراکز خرید معروف و بزرگ، جاذبه های تفریحی و گردشگری و ... می باشد. دبی شهریست که با رکوردهای بی نظیر خود تقریبا در همه زمینه ها، توانسته نصف بیشتر کتاب گینس را بدست آورد. اینبار میخواهیم در مورد چیزی متفاوت از شهر دبی برای شما صحبت کنیم. شاید در سفرتان به شهرهای مختلف بارها این اتفاق افتاده که احساس گشنگی کرده اید اما یا وقت نشستن در رستوران ها را نداشته و یا نمیخواهید در آن حد هزینه کنید. در این صورت میتوان از غذاهای خیابانی استفاده کرد! غذاهای خیابانی دبی بسیار لذیذ و خوشمزه بوده و به توریست ها و گردشگران تور دبی پیشنهاد می کنیم حتما از غذاهای محلی خیابانی آن تست کنند. در ادامه لیستی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی دبی برای شما آماده کرده ایم، با ما همراه باشید. 

شاورما

یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی این شهر بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری دبی، شاورما است. این غذا همراه با تکه های نازک مرغ و گوشت بوده و مطمئن باشید از خوردن آن پشیمان نخواهید شد. برای درست کردن این خوراکی خوشمزه، باید گوشت و سبزیحات تازه را همراه با پیاز و سس، لای یک نام نرم بپیچید. شاورما یک غذای خیابانی بسیار معروف در دبی بوده که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. بهترین شاورماهای شهر را میتوانید در رستوران خیابان الملاح پیدا کرد. شاورماهای این رستوران با تکه های مرغ بوده و بسیار مزه دار و ترش می باشد. 

شاورما

ساندویچ شیش تاووک

شیش تاووک نیز غذای خیابانی معروفی بوده، اما مثل شاورما بین توریست ها و گردشگران بسیار معروف نیست! این ساندیچ تکه های مرغی بوده که با سیر و ادویه مزه دار شده اند و سپس به همراه سبزیجات و خیارشور، لای نان گذاشته و سرو می شوند. توریست ها و گردشگران کمی پیدا می شوند که این ساندویچ وسوسه انگیز و خوشمزه را دوست نداشته باشند. بنابراین در گشت و گذارتان در سطح شهر، ساندویچ شیش تاووک را حتما امتحان کنید. 

ساندویچ شیش تاووک

سمبوسه

بین تمام ایرانیان، سمبوسه یک غذای شناخته شده و بسیار معروف است، بنابراین بین توریست ها و گردشگران ایرانی شناخته شده و محبوب خواهد بود. سمبوسه در واقع در هند اختراع شده و سپس به کشورهای دیگر رسیده است. این غذا که اکنون از غذاهای خیابانی دبی می باشد، شکلی مثلثی داشته و با گوشت های مختلف، سبزیجات و ادویه پر می شود. سمبوسه های دبی آنقدر خوشمزه و ترد هستند که با یک عدد از آن ها راضی نخواهید شد! 

سمبوسه

مناکیش

اگر به دنبال نان های سنتی در دبی هستید، نانی را به شما معرفی میکنیم که با عطر و بوی آن مست خواهید شد و تا مدت ها عطر و مزه آن از یادتان نخواهید رفت. این نان خوشمزه مناکیش نام داشته و برای درست کردن آن روی یک تکه خمیر، خوراکی از گوشت و سبزیجات، روغن زیتون و آوریشن ریخته و سپس آن را درون فر یا تنور قرار میدهند تا بپزد. در ایران نیز مشابه آن فتیر می باشد. 

مناکیش

چای کاراک به همراه دونات

پیشنهاد ما به توریست ها و گردشگران تور ارزان دبی برای عصرانه، نوشیدن چای کاراک به همراه دونات های رنگارنگ و خوشمزه است. این چای خوش طعم همراه با خامه شیر و ادویه درست می شود. شما میتوانید چای کاراک را داخل فنجان های کاغذی با هزینه ای تنها یک درهم از مغازه ها و دکه های کنار جاده تهیه کنید. همینطور اگر میخواهید بیشتر بهتان بچسبد، یک دونات شکری هم در کنارش میل کنید، آن موقع تازه طعم خوشمزه ترین چای دنیا را خواهید چشید. 

چای کاراک به همراه دونات

آب میوه تازه

در گرمای سوزان شهر دبی، واقعا یک لیوان آب میوه تازه و خنک می چسبد! در تمام گوشه و کنار خیابان های این شهر آب میوه فروشی هایی هستند که آب میوه های تازه میفروشند. 

آب میوه تازه

لگیمات

لگیمات خوراکی لذیذ و شیرینی بوده که شبیه به بامیه است. بسیاری از ایرانیان هم هستند که علاقه زیادی به این شیرینی دارند. این دسر شیرینی خوشمزه، از بهترین خوراکی های شیرین در شهر بوده که ترد بوده و از درون نرم است و در شیره خرما غوطه ور می باشد. تقریبا همه توریست ها و گردشگران یک کاسه از این شیرینی را سفارش داده و تا آخرین دانه از آن را میخورند. 

لگیمات

فلافل

با غذای خوشمزه فلافل همگی اشنا هستید. دبی نیز یکی از شهرهایی بوده که فلافل را بسیار خوشمزه و لذیذی درست می کند. فلافل به خاطر ارزان بودن و خوشمزه بودنش، محبوبیت بسیار زیادی بین توریست ها و گردشگران دارد. بسیاری از رستوران های خیابانی دبی، فلافل می فروشند و همیشه جمعیت بسیاری از مردم برای خرید آن صف می بندند. 

فلافل