شهر مالاکا مالزی : یکی از جاذبه های گردشگری معروف و محبوب مالزی بین توریست ها و گردشگران تور مالزی، شهری مالاکا بود. این شهر قبل از اینکه کوالالامپور معروف از جنگلی پر از مالاریا به شهری مدرن و مملو از ساختمان ها و برج های بلند شود، یکی از مهم ترین بندرهای جنوب شرقی آسیا بود. اما بعد از مدتی این شهر رونق و جایگاه خود را به عنوان اصلی ترین جاذبه گردشگری این کشور از دست داد و از لقب پایتخت غیررسمی تاریخی این کشور به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده و اکنون استانی بلاتکلیف در مالزی است. این شهر بافتی تاریخی و گلبهی رنگ داشته و جاذبه ها تاریخی خوبی دارد. اگر به این شهر دور افتاده سفر کردید، بهتر است بدانید در منطقه استازای تا بازار شبانه  جوکر انواع غذاهای محلی و خوشمزه مالزیایی آماده میشود که بسیار معروف و محبوب هستند. سبک آشپزی نیونیا نیز از مالاکا است. از بهترین منظره های این شهر میتوان به غروب دل انگیز آفتاب در این اشاره کرد و شب های آن تعداد کمی کافه هایی با موسیقی زنده باز هستند و در بعضی از خیابان ها جشن های کوچک خیابانی برگزار میشود. از بهترین قسمت های شهر مالاکا، بازار شبانه جونکر است که روزهای جمعه و شنبه باز بوده و انواع وسایل زینتی، زیورآلات، غذاهای محلی، و ... در آن پیدا میشود. از جاذبه های گردشگری این شهر میتوان به استازی، پورتادو سانتیاگو، بابا نیونا، کاخ پادشاهی مالاکا، رودخانه و پارک مالاکا، خیابان جونکر، کلیسای مسیح، معبد چنگ تنگ، موزه دریایی و نیروی دریایی نیز اشاره کرد.

شهر مالاکا مالزی

فرهنگ شهر مالاکا مالزی

مالاکا فرهنگ های متفرقه بسیاری داشته که بیشتری آنها مالزیایی، چینی، هندی و اروپایی است. این شهر معمولا ساکت و آرام بوده و مغازه های آن زود بسته میشوند. مغازه های چینی و کامپونگ های سنتی این شهر از مکان هایی هستند که توریست ها و گردشگران تور مالزی را به سمت خود جذب میکند. ساحل شهر مالاکا شن های سفید نداشته اما برای مردم مالزی ه همین شهر میراث بسیار با ارزشی است.

فرهنگ شهر مالاکا مالزی

تاریخچه شهر مالاکا مالزی

مالاکا در آخر قرن 14ام، تنها یک روستای ساده بوده که بیشتر به کار ماهیگیری اختصاص داده میشد. شاهزاده پارامسوارا نیز زمانی با شهر مالاکا آشنا شد که در حین فرار خود از سوماترا در سواحل این شهر متوقف شده و تصمیم گرفت تا مالاکا را به بندرگاهی تبدیل کند تا کشتی هایی که از این تنگه عبور میکنند، بتوانند در این ساحل توقف کرده تا از بادهای شدید و جلوگیری کرده و آذوقه دوباره تامین کنند. در زمان های قدیم مالاکا به خاطر داشتن موقعیت بسیار عالی بین هند و چین، یکی از بهترین مسیر های تجاری در جهان در این منطقه شد. شاهزاده پارامسوارا برای جلوگیری از حجوم دشمنان و مهاجمان سیامی مجبور به اتحاد بستن با امپراطور مینگ شده و بعد از مدتی مهاجران چینی، با بومی های مالزیایی این منسطقه ازدواج کرده و بچه دار شدند و قوم بابا نیونا را به وجود آوردند. سال 1511 پرتغالی های به مالاکا حمله کرده و باعث شدند تا مذهب کاتولیک در این منطقه رواج پیدا کرده و بیشتر از تعداد مسلمانان باشند. بعد از این مالاکا به دست هلندی های افتاد و تغییرات فرهنگی بسیار در آن رخ داد. سپس در قرن 21 زمانی که مالزی به استقلال رسید، این شهر نیز جزوی از جاذبه های گردشگری برای توریست ها و گردشگران تور مالزی نامیده شد.