سیستم حمل و نقل در دبی : دبی شهر بزرگ و توریستی امارات متحده عربی که مقصدی عالی و امن برای توریست ها و گردشگران دنیا بوده و به خاطر تفریحات متنوع و زیاد برای سنین مختلف، استانداردهای بالای زندگی، آب و هوای گرم، سواحل تفریحی، مراکز خرید و ... در خاورمیانه و تمام دنیا بسیار معروف واقع شده است. اگر در سفر خود به دبی، قصد ندارید ماشین کرایه کنید، برای رفت و امد در سطح شهر باید از سیستم حمل و نقل استفاده کنید. در ادامه برای توریست ها و گردشگران تور دبی سیستم حمل و نقل در دبی را معرفی خواهیم کرد. 

تاکسی دبی

دبی ترافیک بسیار زیادی داشته و مسیرهای شهری ان بسیار گیج کننده است. بنابراین بهتر است به جای اینکه برای خود ماشین کرایه کنید، از تاکسی ها استفاده کنید. تاکسی های شهر دبی چندان گران نبوده اما کیفیت بسیار خوبی دارند. تاکسی های دبی بسیار تمیز، امن و بروز هستند. رانندگان نیز برای سفرهای درون شهری شما هزینه مناسب و مشخصی دریافت می کنند. همینطور توریست ها و گردشگران در سفر خود با تاکسی های دبی کاملا احساس راحتی و امنیت خواهند کرد. دبی حتی تاکسی هایی با سقف های صورتی داشته که مخصوص برای بانوان می باشند. بسیاری از این تاکسی ها در سطح شهر و نزدیک به فرودگاه قرار دارند. 

تاکسی دبی

اتوبوس دبی

یکی از ارزان ترین سیستم های حمل و نقل در دبی، سیستم اتوبوس رانی است. توریست ها و گردشگران نمیتوانند با استفاده از مترو تمام شهر دبی را زیر و رو کنند اما با استفاده از سیستم اتوبوس میتوان به بیشتر از ششصد ایستگاه در دبی و همینطور حومه آن دسترسی داشت. بیشتر این اتوبوس ها دارای سیستم خنک کننده بوده و بیشترشان به سمت ایستگاه بازار طلا میروند. 

اتوبوس دبی

مترو دبی

فوق مدرن ترین سیستم حمل و نقس در دبی، مترو است. سیستم متروی این شهر بسیار سریع، تمیز و مفید می باشد. همچنین نرخ مقرون به صرفه ای نیز دارد. متروی شهر دبی طولانی ترین متروی دنیا بوده راننده نداشته و کاملا به صورت اتوماتیک می باشد. این مترو هم اکنون دارای دو خط سبز و قرمز است. براساس خط های قرمز و سبز، متروی دبی به پنج منطقه تقسیم می شود. مترو دبی، فرودگاه را به شهر متصل می کند. در ساعات روز که از این مترو استفاده کنید، سیستم مترو بسیار منظم بوده و در ایستگاه های مختلف می ایستد. همچنین توجه داشته باشید که در متروی دبی حق خوردن و آشامیدن نخواهید داشت. 

مترو دبی

مونوریل در دبی

مونوریل یک وسیله حمل و نقل بدون راننده در پالم جمیرا بوده که دبی مارینا را به این منطقه متصل می کند. مونوریل تنها سه ایستگاه آتلانتیس آکواونچر، پالم و پارک الاتحاد را دارد. مسافتی که مونوریل طی می کند تنها 5.5 کیلومتر بوده و تقریبا حدود دوازده دقیقه طول می کشد. هزینه استفاده از مونوریل بیست درهم می باشد که البته باید آن را نقدی پرداخت کنید. قطار مونوریل هر پانزده دقیقه یک بار به ایستگاه رسیده و ساعات کاری آن نه تا ده صبح می باشد. 

مونوریل در دبی

ترام دبی

این وسیله نقلیه دبی در سال 2014 راه اندازی شد و خیلی زود به یک سیستم ریلی مدرن و مفید تبدیل شد. ترام دبی راحت ترین و سریع ترین دسترسی را به مناطق شلوغ شهر مثل دبی مارینا، ساحل جمیرا و خیابان صفوح دارد. همینطور با استفاده از این ترام ها میتوان به ایستگاه های مترو رسید. 

ترام دبی

سیستم حمل و نقل با کشتی در دبی 

کشتی ها در دبی بیشتر یک وسیله توریستی هستند. این کشتی ها بیشتر از اینکه وسیله ای برای حمل و نقل باشند، کشتی های توریستی بوده که نمای متفاوتی از دبی و ساختمان های معروفش را به نمایش می گذارند. کشتی های دبی بسیار تمیز و راحت بوده و فقط در صورتی حرکت می کند که بیشتر از ده نفر مسافر داشته باشد. به همین خاطر نمیتوان گفت که ساعات حرکت تعیین شده ای داشته باشند. همچنین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری دبی میتوانند از تاکسی های آبی نیز برای رفت آمد از راه های آبی استفاده کنند. 

سیستم حمل و نقل با کشتی در دبی

فرودگاه دبی

فرودگاه دبی در سال 2014، پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان شد. این فرودگاه یکی از قطب های مهم در شهر دبی بوده و به همین خاطر ارتباطات بسیار زیادی دارد. بیشتر خطوط هوایی بزرگ و بسیار مهم جهان، پروازهای مستقیم یا غیر مستقیم به سمت فرودگاه دارند. فرودگاه دبی ارتباطات زیادی با اروپا، آمریکا و آسیا دارد. محل انتظار فرودگاه دارای صندلی های راحنی بوده که با نشستن های طولانی روی آن اذیت نخواهید شد. 

فرودگاه دبی

بلیط های مورد استفاده برای حمل و نقل در دبی

قبل از استفاده از هر نوع وسیله حمل و نقل عمومی در دبی، باید نول کارت داشته باشید. نول کارت همان کارت کرایه بوده که چهار نوع دارد. اما از این چهار نوع، دو نوع برای توریست ها و گردشگران تور ارزان دبی پرکاربرد هستند، یکی نول کارت قرمز و دیگری نقره ای است. 

نول کارت قرمز

این نول کارت های قرمز رنگ بیشتر برای رفت و آمدهای کمتر از ده بار مناسب بوده و توریست ها با هر بار شارژ کردن آن تا سقف ده بار، میتوانند برای یک منطقه از پنج منطقه دسته بندی شده از آن ها استفاده کنند. هزینه نول کارت قرمز از دو درهم برای یک منطقه و تا بیست درهم برای سفر یک روزه می باشد. 

نول کارت نقره ای

در صورتی که بیشتر از ده بار در روز قصد سفر دارید، کارت های نقره ای برای شما بسیار مناسب هستند. هزینه این بلیط ها برای یک منطقه از سه درهم شروع شده و تا 7/5 درهم برای بیشتر از سه منطقه می باشد.

بلیط های مورد استفاده برای حمل و نقل در دبی