شیراز، شهر شعر و گل، نگینی در قلب ایران است که با باغ‌های دل‌نشین، عمارت‌های باشکوه و عطر بهارنارنجش هر گردشگری را مسحور خود می‌کند. با نزدیک‌شدن به فصل بهار همه‌چیز مهیا است تا با تهیه بلیط قطار، سفری به‌یادماندنی به این شهر را برای خود بسازید. سفر با قطار به شیراز، تجربه‌ای دل‌نشین و خاطره‌انگیز است که می‌تواند شما را به دنیای متفاوتی ببرد. در این شهر، از قدم‌زدن در باغ ارم و باغ دلگشا لذت ببرید، در حافظیه و سعدیه با نغمه‌های شاعران بزرگ ایران‌زمین هم‌نوا شوید، از شکوه و عظمت تخت جمشید و پاسارگاد احساس غرور کنید و در بازار سنتی وکیل، عطر خوش ادویه‌ها را استشمام کنید و از دیدن محصولات صنایع‌دستی آن لذت ببرید.

 

از چه شهرهایی می‌توان بلیط قطار شیراز را تهیه کرد؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از مسیر سفر هم به‌اندازه خود مقصد لذت می‌برید، هیچ‌چیزی به‌اندازه سفر با قطر به شهر شیراز برای شما لذت‌بخش‌تر نخواهد بود. در طول مسیر، می‌توانید از مناظر طبیعی و دیدنی‌های مختلف لذت ببرید و از آرامش و سکوت سفر با قطار بهره‌مند شوید.

شما از شهرهای داخلی استان فارس نظیر سعادت‌شهر، صفاشهر، اقلید، آباده، شهرضا و مرودشت می‌توانید با قطار خودتان را به شهر شیراز برسانید. همچنین مسافران دیگر استان‌های کشور نیز با خرید بلیط قطار، شانس تجربه این سفر را خواهند داشت. مسیر ریلی راه‌آهن شیراز از شهرهای قم، مشهد، تهران، بندرعباس، جهرم، لار، بوشهر و عسلویه عبور می‌کند.

تاریخچه‌ای از ایستگاه راه‌آهن شیراز

ایستگاه راه‌آهن شیراز در سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در زمان پادشاهی رضاشاه پهلوی تأسیس شد. این ایستگاه در ابتدا به‌عنوان ایستگاه راه‌آهن بندرعباس-شیراز شناخته می‌شد و نقش مهمی در حمل‌ونقل کالا و مسافر را بین این دو شهر داشت. ایستگاه راه‌آهن شیراز در طول سال‌ها چندین بار مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است. در سال ۱۳۵۶، این ایستگاه به‌طور کامل بازسازی و به‌عنوان یک ایستگاه مدرن با امکانات رفاهی کامل برای مسافران افتتاح شد.

ایستگاه راه‌آهن شیراز در‌حال‌حاضر یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن ایران است و به بسیاری از شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، مشهد، اصفهان و بندرعباس متصل است.

چه قطارهایی در مسیر شیراز مسافران را جابه‌جا می‌کنند؟

قطارهای متنوعی از شهرهای مختلف ایران به شیراز سفر می‌کنند که می‌توانید با‌توجه‌به بودجه و سلیقه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. با‌‌توجه‌به قطاری که انتخاب می‌کنید، در طول سفر، امکانات رفاهی مختلفی مانند سیستم صوتی و تصویری، صندلی‌های تختخواب‌شو، سیستم تهویه مطبوع، رستوران، بوفه، نمازخانه و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید از خدمات پذیرایی و سرگرمی ارائه‌شده در قطار استفاده کنید.

هنگام خرید بلیط قطار یا پیش فروش قطار برای سفر به شیراز، باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع قطار و امکانات آن به مبدأ و مقصد شما بستگی دارد. تمام امکانات در همه قطارها یکسان نیستند؛ به‌طور مثال، قطار غزال یکی از سریع‌ترین قطارهای ایران است که در مسیر تهران به شیراز یا بالعکس تردد می‌کند. بنابراین اگر سریع‌تر رسیدن به مقصد برای شما مهم است، می‌توانید بلیط این قطار را تهیه کنید.

قطار پلور سبز، در مسیر مشهد به شیراز یا بالعکس تردد می‌کند و امکانات رفاهی مناسبی مانند رستوران، بوفه و نمازخانه را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. قطار سیمرغ، یکی دیگر از قطارهای مسیر تهران به شیراز است که در کوپه‌های ۴ و ۶تخته خدمات‌رسانی می‌کند. قطار دلیجان نیز با کوپه‌های ۶ و ۸نفره، گزینه ایده‌آلی برای سفر خانوادگی است.

ایده‌آل‌ترین زمان برای رزرو بلیط قطار شیراز

بهترین زمان برای رزرو بلیط قطار شیراز و سفر به این شهر می‌تواند به عوامل مختلفی ازجمله بودجه، هدف شما از سفر و وضعیت آب‌وهوا بستگی داشته باشد. ازنظر آب‌وهوا، فصل بهار بهترین زمان سفر به شیراز است. هوا در این فصل معتدل و دلپذیر است و طبیعت سرسبز و زیبایی دارد. اما اگر به‌دنبال سفری آرام هستید، بهتر است در این ایام به شیراز سفر نکنید. تابستان، پاییز و زمستان، فصل‌های خلوت‌تری برای عاشقان محیط‌های خلوت هستند. ازنظر قیمتی نیز قیمت بلیط قطار و هتل شهر شیراز در فصل بهار به بالاترین حد خودش می‌رسد.

با‌توجه‌به شلوغی فصل بهار، پیدا‌کردن بلیط قطار شیراز در این فصل ممکن است برنامه‌های شما را برای سفر به‌هم بزند؛ به‌همین‌خاطر، اگر قصد سفر به شیراز در ایام شلوغ را دارید، بهتر است از چند روز قبل بلیط خود را رزرو کنید. با پیش فروش بلیط قطار می‌توانید بلیط خود را به بهترین قیمت ممکن تهیه کنید و هیچ نگرانی بابت نبود بلیط در تاریخ موردنظر نداشته باشید.

فروش و پیش فروش بلیط قطار شیراز در فلای تودی

ظهور سامانه‌های رزرو آنلاین بلیط قطار، دردسرهای مراجعه حضوری به ایستگاه راه‌آهن یا شرکت‌های مسافرتی را از ‌بین برده است. یکی از معتبرترین این سامانه‌ها، سایت فلای تودی است که به‌عنوان مرجعی معتبر برای خرید بلیط قطار، امکان تهیه بلیط شیراز در سریع‌ترین زمان و با بهترین قیمت را برای شما فراهم می‌کند. سایت فلای تودی امکان جستجو و مقایسه تمام قطارهای موجود در مسیر شیراز را فراهم می‌کند که به‌لطف آن می‌توانید آن‌ها را ازنظر امکانات و قیمت مقایسه کرده و درنهایت ارزان‌ترین بلیط قطار شیراز را تهیه کنید.

برای خرید بلیط، کافیست وارد سایت فلای تودی شده و در فرم جستجو، مبدأ و مقصد خود و تاریخ سفر را مشخص کنید. سپس تعداد مسافران و نوع کوپه را انتخاب کرده تا لیستی از قطارهای موجود به‌همراه اطلاعات کامل هر قطار نظیر امکانات و قیمت بلیط نمایش داده شود.

شما همچنین می‌توانید از‌طریق سایت فلای ‌تودی، بلیط قطار شیراز را پیش‌خرید کنید و از مزایایی مانند قیمت ارزان‌تر و انتخاب صندلی دلخواه خود بهره‌مند شوید. با پیش فروش قطار، از قطعی‌شدن سفر خود اطمینان حاصل خواهید کرد. پیش فروش بلیط قطار معمولا چند روز تا چند هفته زودتر انجام می‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به سایت فلای تودی، از زمان دقیق آن مطلع شوید. ضمنا در‌صورت بروز هرگونه مشکل در فرآیند خرید بلیط، می‌توانید از پشتیبانی 24ساعته فلای تودی کمک بگیرید. با فلای تودی، سفری راحت و خاطره‌انگیزی به شیراز را تجربه خواهید کرد.