ساحل کلبه هور جزیره کیش : از بین تمام سواحل این جزیره، یکی از محبوبترین آن ها، ساحل کلبه هور است. در قسمت غربی کیش، دماغه ای وجود داشته که از زمان قدیم آن را کلبه هور می نامیدند. این منطقه یکی از پربازدیدترین جاذبه های کیش بوده که تاکنون بسیاری از توریست ها و گردشگران تور کیش را به سمت خود جذب کرده است. این ساحل از انرژی های طبیعی استفاده می کند، به این صورت که آب شور با استفاده از نیروی باد از زمین به بالا کشیده شده و با انرژی خورشیدی شیرین و قابل استفاده می شود. همینطور در این ساحل یک آبگرمکن خورشیدی قرار داشته که انواع اجاق های خورشیدی را نشان میدهد. استفاده از این سیستم ها برای بازدیدکنندگان و عموم رایگان می باشد. این ساحل شب ها به خاطر سکوت اطراف و صدای امواجی که داشته بسیار محبوب و پرطرفدار است.

ساحل کلبه هور جزیره کیش

امکانات رفاهی ساحل کلبه هور جزیره کیش

امکانات رفاهی بسیار خوبی برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری کیش در این ساحل زیبا فراهم شده از جمله غواصی در تمام روزهای سال، عمق این سایت غواصی از شمال به جنوب تا هشت متر ادامه دارد. در کنار غواصی، اسب سواری نیز بوده که تفریح محبوبی بین مردم در این ساحل است. از دیگر امکانات این ساحل میتوان به باربیکیو، نیمکت ها، آلاچیق، میز و ... اشاره داشت. البته در قسمت جنوبی آن نیز غار کوچکی که پنج متر طول داشته نیز قرار دارد و در زمان مد بسیار زیبا و دیدنی خواهد بود. نزدیک به این ساحل رستوران شاندیز صفدری و رستروان کلبه درویش نیز قرار دارد. در این ساحل انواع لاک پشت ها، صدف ها و همینطور سنگسر، هامور و سرخوها را خواهید دید. اگر به ماهیگیری علاقه مند هستید، همین حالا لوازم ماهیگیری خود را جمع کرده و راهی کلبه هور شوید، این منطقه برای ماهیگیری عالی است.

امکانات رفاهی ساحل کلبه هور جزیره کیش

لنج به گل نشسته ساحل کلبه هور جزیره کیش

لنجی نیز حدود ده سال پیش در فاصله دویست متری از ساحل کلبه هور جزیره کیش به گل نشسته و چشم انداز بسیار خوبی به این ساحل داده است. اگرچه کشتی یونانی نماد تجارت در کیش بوده اما این لنج نماد رونق کسب و کار محلی مثل ماهیگری می باشد. با زیباسازی این لنج در شب، ساحل کلبه هور جزیره کیش در شب دیدنی تر می شود.

لنج به گل نشسته ساحل کلبه هور جزیره کیش