«بزرگ‌ترین باغ دنیا، بهشت عکاس‌ها، باغ اروپا و پر جاذبه‌ترین منطقه اروپا» که در آن ۷ میلیون گل با دست می‌کارند. در این باغ‌ هر سال حدود ۴/۵ میلیون لاله از صد‌ها گونه مختلف با رنگ‌های صورتی، نارنجی، قرمز و زرد نگاه گردشگران را به خود جلب ‌می‌کنند. «پارک کوکنهوف» هلند به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای تور نوروز ۱۴۰۳، در نزدیکی شهر لیدن حدود ۷۴ سال این القاب را به خود اختصاص داده است. اما پارک کوکنهف از ابتدا جایی برای دوستی با طبیعت نبوده، بلکه در قرن ۱۵ این باغ، به عنوان کشتارگاه حیوانات شناخته می‌شد.

تبدیل شدن یک شکارگاه به بزرگ‌ترین باغ دنیا

در قرن ۱۵ پارک کوکنهوف شکارگاهی برای تهیه غذای آشپزخانه یکی از قلعه‌های اطراف بود. اما بعد‌ها در این منطقه یک قلعه ساخته شد و باغ‌های این قلعه به سبک باغ‌های انگلیسی طراحی شدند. در سال ۱۹۴۹ برترین صادرکنندگان پیاز گل در هلند پیشنهاد دادند که از این املاک برای نمایش پیاز‌های بهاری استفاده شود. یک سال بعد این پیشنهاد عملی شد و حالا پارک کوکنهوف تبدیل به قرار ملاقاتی با بهار و گل‌ها شده است.

در باغ کوکنهوف چه چیزی انتظار شما را می‌کشد؟

در واقع این پارک مجموعه‌ای از ۵ باغ مختلف است که بخشی از آن برای نمایشگاه گل‌های بهاری استفاده می‌شود.

کسب آرامش از دمنوش‌های بهاری در باغ چای بنفش

در باغ چای بنفش چندین راهنما برای آموزش کاشت گل به شما حاضر هستند. می‌توانید انواع گیاهان دارویی مانند نعناع، بادرنجبویه، بابونه، انیسون و گیاهان دیگر را با دست خودتان بکارید. همچنین باغ چای بنفش یک گلخانه دارد که در آن می‌توانید یک فنجان چای یا قهوه نوش جان کنید.

تازه کردن نفس در باغ ساحل استوایی

فضای این باغ به شکل یک ساحل استوایی با درختان نخل و نارگیل طراحی شده و می‌توانید با دراز کشیدن روی تخت‌های چوبی در سایه درختان گرمسیری استراحت کنید.

باغ گرافیتی؛ جا دادن یک جنگل در یک باغ

باغ گرافیتی که به سبک یک جنگل وحشی طراحی شده، گیاهان بومی و وحشی هلندی را به نمایش می‌گذارد.

عروس و داماد‌ها به باغ عاشقانه سرخ بروند

طراحی رمانتیک باغ گل‌های عاشقانه سرخ این مکان را به بهترین جا برای عشق ورزیدن تبدیل کرده که عروس و دامادها بیشترین استفاده را از آن می‌برند.

تماشای همزیستی زنبور با گل‌ در باغ ارگانیک

در هنگام ورود به باغ ارگانیک متوجه نخواهید شد که به دست انسان ساخته شده، بلکه انگار اینجا یک مکان ساخته دست طبیعت است. لانه‌های زنبور که در کنار گل‌های لاله و سنبل قرار داده شده و پل‌های چوبی روی رودخانه شما را از زندگی مدرن دور می‌کند.

در کوکنهوف به غیر از تماشای گل، تفریحی نیست؟

البته هیچ‌کس از قدم زدن در باغی رنگارنگ با بوی شیرین گل‌های بهاری خسته نمی‌شود. اما تفریح‌هایی به غیر از پیاده روی نیز برای شما در نظر گرفته شده است.

قایق‌سواری در مزرعه پیاز‌ گل‌های لاله

یکی از تفریح‌های اصلی گردشگران در باغ کوکنهوف، قایق سواری میان مزارع پیاز گلهاست. در این قایق‌سواری شما طی ۴۵ دقیقه در میان مزارع پیاز‌ گل‌های لاله و سنبل و گل‌های دیگر گردش خواهید کرد. همچنین طی این قایق سواری می‌توانید بهترین مناظر عکاسی در کوکنهوف را بیابید. قایق‌سواری برای بزرگسالان ۱۰ یورو و برای خردسالان ۵ یورو هزینه دارد. باید ۱۵ دقیقه قبل از زمان حرکت به پشت آسیاب بادی بروید و بلیط‌تان را از گیشه دریافت کنید.

هیجان دوچرخه‌سواری در اطراف باغ گل‌ها

قبل از ورود به باغ گل‌ها می‌توانید در یک جاده مخصوص دوچرخه سوار شوید. پیست دوچرخه سواری در اطراف باغ از فضایی سرسبز و جنگلی عبور می‌کند. در بخش ورودی باغ، انواع دوچرخه برای بزرگسالان و کودکان ارائه می‌شود. می‌توانید دوچرخه را برای ۳ ساعت به مبلغ ۱۱ یورو و برای کل روز به مبلغ ۱۶ یورو اجاره کنید.

تفریحات کوکنهوف برای خانواده‌های دارای فرزند

پارک کوکنهوف تفریح‌های مختلفی برای فرزندتان فراهم کرده است. کودکان‌تان می‌توانند در محوطه نگهداری حیوانات، حیواناتی مانند طاووس، بز و خوک ببینند و خرگوش‌ها را نوازش کنند. ۲ زمین بازی، یکی برای کودکان خردسال و یکی دیگر برای کودکان بزرگسال در نظر گرفته شده که می‌توانید با فرزندتان در آنجا بازی کنید. همچنین یک زمین «ماز» با شمشاد‌های بلند طراحی شده که باید با کودک‌تان وارد آن شده و معمای ماز را حل کنید.

ورود به دنیای باغبان‌ها با تورهای گیاه شناسی

در تورهای گیاه شناسی، دست در دست یک راهنما به نقاط اصلی باغ کوکنهوف می‌روید. با تور گیاه شناسی همه‌ چیز را درباره تاریخچه، تکنیک‌های کاشت گل، باغ‌های الهام بخش و نحوه رسیدگی به گل‌ها یاد می‌گیرید. البته توجه داشته باشید که این تورها به زبان انگلیسی، فرانسه،‌ آلمانی و هلندی برگزار می‌شوند. قیمت تورهای گیاه شناسی حدود ۱۵۰ یورو (بدون محاسبه هزینه ورودی پارک) است.

شکم‌گردی در هوای بهاری پارک کوکنهوف

هوای بهار اشتهای آدم را زیاد می‌کند و چه چیزی بهتر از غذا خوردن در میان گل و بلبل؟ رستوران‌های زیادی برای انواع رژیم‌های غذایی مانند گیاه‌خواران یا کودکان در پارک کوکنهوف وجود دارند. همچنین در حین قدم زدن، انواع غرفه‌های متحرک غذا و نوشیدنی با چای، قهوه و غذاهای مختلف از شما پذیرایی خواهند کرد.

۳ نکته ضروری برای رفتن به پارک کوکنهوف

  1. اگر بلیط ورودی پارک کوکنهوف را به صورت آنلاین بخرید، برای هر نفر حدود ۳/۵ یورو صرفه‌جویی کرده‌اید. قیمت بلیط برای بزرگسالان به صورت آنلاین ۱۹/۵ یورو و برای کودکان ۹ یورو است. اما همین بلیط‌ها به صورت حضوری با قیمت ۲۳ یورو فروخته می‌شوند.
  2. پارک کوکنهوف قبل از ساعت ۱۰:۳۰ صبح و بعد از ساعت ۱۶ خلوت است. همچنین در روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جمعیت کمتری از پارک کوکنهوف بازدید می‌کنند.
  3. بعضی از گل‌ها مانند نرگس، سنبل و لاله‌های اولیه در ابتدای فصل گل می‌دهند. اما بعضی از گل‌های بزرگ‌تر مانند لاله‌های بزرگ دیرتر شکوفا می‌شوند. به همین دلیل سفر به هلند در اواسط فروردین باعث می‌شود که بتوانید انواع گل‌ها را ببینید.

قبل از رزرو تور نوروز ۱۴۰۳ مشاوره بگیرید

برای سفر نوروزی به اروپا نکات خاصی برای دریافت ویزا شینگن، نحوه شروع و پایان سفر و خیلی از موارد دیگر وجود دارد که قبل از سفر باید بدانید. یکی از خدمات اصلی ما، ارائه مشاوره رایگان قبل از سفر به گردشگران تمام مقاصد داخلی و خارجی‌ست. می‌توانید پاسخ تمام سوالات‌تان را از طریق شماره ۹۱۰۰۸۱۱۱-۰۲۱ دریافت کنید. برای اطلاع از قیمت تور اروپا و سایر مقاصد می‌توانید به سایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com مراجعه نمایید.